Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo99 - 15.06.2018, 00:09:24
-
Ei starttaa ollenkaan, vaikka akku täynnä.
-
Mitä se tekee, kun kääntää avaimesta ? Oletko varma, että akku on täysi ?
-
Jos on ja varmaan automaatti niin auttaako kepin liikuttelu. Ei välttämättä tunnista vaihteen olevan p:llä
-
Voipi muuten olla ja stopparin sulake on konehuoneessa.
-
Uudella akulla lähtee käyntiin, mutta ovet lukittuna ja varashälytin päällä, purkaa akun, jännite laskee..
-
Uudella akulla lähtee käyntiin, mutta ovet lukittuna ja varashälytin päällä, purkaa akun, jännite laskee..
Mitäs jos otat varashälyttimen pois päältä (sulake pois) ja seuraat akun napajännitettä ajan mittaan? Onhan latausjännite 14V tai hieman yli?
-
Latausjännite yli 14.
-
Tämän hetkistä tietoa.
Tein niin että menin itse autoon ja laitoin ovet lukkoon. Odotin hetken ja aiheutin hälytykyksen. Auton vilkut alkoi vilkkua, mutta hälytys ääntä ei kuulunut.
-
Tämän hetkistä tietoa.
Tein niin että menin itse autoon ja laitoin ovet lukkoon. Odotin hetken ja aiheutin hälytykyksen. Auton vilkut alkoi vilkkua, mutta hälytys ääntä ei kuulunut.
Onko sulla mahdollisuutta mitata akusta lähtevä virta kun auto ei ole käynnissä? Jonnekinhan sitä virtaa menee jos akku ja laturi ovat kunnossa mutta napajännite tippuu kaiken aikaa, jos oikein ymmärsin? Hälytin sulla on ainakin viallinen, sekin voi viasta riippuen kuormittaa akkua muutamalla ampeerilla kaiken aikaa. Tai joku toinen härpäke autossa. Silloin helpoin tapa on irrottaa jokainen sulake yksitellen, ja seurata virran kulutusta. Tai jos mahdollista, jättää auto lukitsematta muutamaksi vuorokaudeksi ja seurata mitä sitten akkujännitteessä tapahtuu. Tai sitten sun auton akku on vaihtokunnossa. Käy testauttamassa akku jossain akkuliikkeessä, ei maksa mitään.
-
Uutta tietoa.
Vikakoodi UEM-0004, liittyykö tuohon hälyyn. Aikaisemmin tuli "hälytysjärjestelmä huolla pian". Oli mahdollisuus pitää ovet lukitsematta ja auto ei lähtenyt käyntiin. Akku oli tyhjentynyt, mutta ei kokonaan.
-
Sireeniyksikön akku on kaput kuten omassa. Otitko jo sen sulakkeen pois, se sireeni varmaan hukkaa kaikki ne virrat? Ja joo tuo on sireenin vikakoodi.
-
Sireeniyksikön akku on kaput kuten omassa. Otitko jo sen sulakkeen pois, se sireeni varmaan hukkaa kaikki ne virrat? Ja joo tuo on sireenin vikakoodi.
Mikä on sulakkeen numero?
-
Mikä on sulakkeen numero?
Sulakkeen numero löytyy sulakerasian kannesta ainakin S60 oli keskella alimmainen..
Ja kyseessä kuljettajan puolella kojelaudan päädyssä oleva rasia.
-
Otin sulakkeen irti ja myös akun. Aloin purkamaan pelkääjän puolelta. Rengas irti, sen jälkeen lokasuojan ja oikealta ylhäältä irrotin sireenin. Purin sireenin, niin että halkaisin sireenin kahtia, tumman kohdan ja vaaleanharmaan välistä. Irroitin "patterin" otin muovin ympäriltä, patteri oli vuotanut.
-
Otin sulakkeen irti ja myös akun. Aloin purkamaan pelkääjän puolelta. Rengas irti, sen jälkeen lokasuojan ja oikealta ylhäältä irrotin sireenin. Purin sireenin, niin että halkaisin sireenin kahtia, tumman kohdan ja vaaleanharmaan välistä. Irroitin "patterin" otin muovin ympäriltä, patteri oli vuotanut.
Normikauraa näissä sireeniyksiköissä..
Etsii jostain akut siihen yksikköön jollei piirikortti ole pazkana tai sitten uusi sireeniyksikkö about 300€..
-
Mistä akkuja saa, olen etsinyt, mutta en ole löytänyt?
-
Ebaystä nyt ainakin
Sent from my SM-G930F
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=156.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=156.0) tuolla puhuttu akuistakin
-
Ei korjaantunut akun vaihdolla (sireenin akku)
Takaovi ei mene lukkoon ja ikkuna ei toimi. Voiko syy olla siinä? Purkaa akkua edelleen.