Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Zero - 19.09.2011, 18:27:16
-
Volvo 940 classic
(http://zerob230.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940+classic+2.3tic/2011-07-23+16.53.41.jpg/_small.jpg)
Tällainen "arkkupakastinarkku" tuli taloon alkukesästä, auto vuosimallia 1998 ja rekisteröity toukokuussa 1998 elikkä viimeisiä 940. Moottorina on b230ft ja laatikkona AW71-L, tekniikka oli ostaessani lähes vakio.
Varusteita on ruksittu kaikki muut paitsi sähköpenkit ja kattolukku. Auton kunnosta sen verran että on ulkopuolisesti 99% siisti ja ehjä,ainut kosmeettinen virhe on toisen etuvilkun vieressä oleva paikkamaalattu kohta joka on hieman lähtenyt kuplimaan,tämäkin tosin sormenpään kokoinen. Sisusta on myös 99% ehjä, ja nahkaverhoilu on ihmeellisen hyvässä kunnossa kun missään ei ole halkeemia eikä kuluneita kohtia.
Itse olen kesän mittaan madaltanut autoa melko rutkasti, tekniikkaan laitettu viking special 3" lastu,3" IMM, Siemens deka 550cc suuttimet,apexi suodatin ja putkisto(viellä hieman kesken). Turboa pitäisi suurentaa johonkin mitsun 18 tai 19 tässä lähiaikoina.
(http://zerob230.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940+classic+2.3tic/2011-07-25+21.23.07.jpg/_small.jpg)
(http://zerob230.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940+classic+2.3tic/2011-08-20+12.09.43.jpg/_small.jpg)
-
Tuohan on hienon näköinen ilmestys!
Ja kuulostaa olevan tosi hyvässä kunnossakin, varmaan mukava omistaa? :)
Niin ja onhan se ihan vaihteistollakin eikä millään puurokauhalla.. ::)
-
Tuohan on hienon näköinen ilmestys!
Ja kuulostaa olevan tosi hyvässä kunnossakin, varmaan mukava omistaa? :)
Niin ja onhan se ihan vaihteistollakin eikä millään puurokauhalla.. ::)
no juu ei ole ollut paljoa valittelemista tästä autosta. ja tuo automaatti on kyllä kiva, kyllä se vaan on laatikko ;) välillä kaipaisi manuaalia kun tekee mieli hiukan ruopia ja pelleillä mutta kyllä se sujuu tomaatti laatikollakin ;D ja käyttöautoksi tämä ostettiin niin tomaatti on hyvä. vieläkö isomman turbon sais ja väsättyä tohon laatikkoon shift-kitin niin ois valmis, IHAN VALMIS! :D
-
tässä on sitä jotain *kuolaa* :o
-
tässä on sitä jotain *kuolaa* :o
On se kyllä komea. S* Varsinkin tuo reilu madallus tekee siitä jotain niin komeeta.
-
on se vähän korkee kyl ::)
-
on se vähän korkee kyl ::)
:idiot2: :2funny: Nyt jo näyttää leikkaavan ruohoa. ;D
-
oikeastaan mäkin olen jotenkin sotkeentunu tän auton madallus-sessioihin O0 :o
-
oikeastaan mäkin olen jotenkin sotkeentunu tän auton madallus-sessioihin O0 :o
Mites tässä autossa kardaani pelaa? Itsellä jyristi ja ravisti jo pienellä madalluksella... :-\
-
no voin zeron puolesta sanoo et ihan hyvin pelaa! ei pidä mitään meteliä.. on ristikot ja tukikumi kunnossa.. :)
-
Tämä on kyllä tyylikkään pelkistetty;) hei hou silver!
-
Kiitoksia kehuista vaan :) tän auton kans on ollu hiukan ideana se että koitetaan pitää "fiksun näköisenä" eli alk.per helmat hyväksytään koska ne on volvon omat jne, tehdään vaan tollasta pikku siistimistä ja face liftiä :P ja vaikka itse sanonkin niin se on kyllä ihan komia näky ko tollanen kauhee arkkupakastin kulkee pirun matalalla, se muuttaa hiukan ihmisten käsityksiä "rumasta perus perheautosta" S* ja turbo242 niin kardaani pitää välillä pientä jurinaa liikkeelle lähdössä, mutta ei muuten mitään. ja tosiaan osa madallus työn kunniasta kuuluu juhnulle ;) :hello:
ensi kesäksi pitää kyllä vanteet vaihtaa enemmän tyyliin sopivaksi. Myös hiukan kiinnostaa jo että minkä näkönen mahtaa olla talvivanteilla, ois talveks tollaset mustat moni puolaset 17" vanteet :P täytyykin käydä nappaas kuva niistä...
-
Kappas vaan, meikälääsen exä :) Hyvältähän se näyttää! -H- tuloo kohta ikävä ku tätä lukee.
Seurantaan menee.
Ja tos on kuva niillä talvipyörillä
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2476757.jpg)
-
Kiitti vesku kuvasta, täytyy vaan mielessä sovittaa noita vanteita nyt kun auto on matalempi ;)
-
Tuli ostettua volvoon kesäksi vanteet, 19"x8,5" interin B9. näistä kiitos DIFE:lle :)
(http://zerob230.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940+classic+2.3tic/20120310_161740.jpg/_small.jpg?hash=33419)
ja sitten vähän tekemistä ens viikonlopuks, jotta saadaan auto kunnon kuntoon kun kesäkin tulee pirun kauhiaa tahtia:
(http://zerob230.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940+classic+2.3tic/20120309_151325.jpg/_small.jpg?hash=33951)
laatikolla ajettu jokunen kilometri yli 100tkm, eli pitäisi olla hyvä. ::)
-
Meinaatko shift-kitin tehdä ennen paikoilleen laittoa?
-
Vanteiden kans mennään paljon parempaan suuntaan, pisteet siitä. Ja se, että joku viittii automaatilla olevaa autoa rakennellla O0 Kai tätä päästään seuraavassa huittisten miitissä jo ihailemaan? :pomo:
-
kyllä tää pitää saada ajoon kuukauden sisällä, että kyllä kai masuli tän joskus näät :) joo kyllä sen shift kitin ajattelin väsäillä tossa tän viikon perjantai illasta, niin saa lauantaina vaihtaa laatikon. eikä toi automaatti mikään este rakenteluun oo, kyllä monesti mietein että laitanko manuaalin, mutta kun käyttöautona tämä on niin tomaatti on kiva ja teho en niin paljoa tarvitse ettei tuo laatikko kestäisi. edellinen laatikko taisi hajota kun vähän kumia poltin :( huomasin heti että nyt kesti 2-->3 vaihto niin kauan että kohta hajoo laatikko, ja hajosihan se parin viikon päästä. shift kit korjaa toivottavasti tuon ikävän pitkän vaihdon :)
-
Nuo kesävanteet! S* Nämä viimeisen vuoden 940:t on kyllä takavetovolvoissa sitä harvojen herkkua.
-
Nämä viimeisen vuoden 940:t on kyllä takavetovolvoissa sitä harvojen herkkua.
Niin on. S*
-
Entäs tämä ylellisempi versio... :pomo:
-
kyllä tää pitää saada ajoon kuukauden sisällä, että kyllä kai masuli tän joskus näät :)
Ja kyllähän me useesti Kokemäen nurkilla ollaan vastaan toisiamme tai peräkkäin ajeltu :2funny:
-
Ja kyllähän me useesti Kokemäen nurkilla ollaan vastaan toisiamme tai peräkkäin ajeltu :2funny:
mulla on aavistukseni mutta kerro toki lisää? ;D
-
Ja kyllähän me useesti Kokemäen nurkilla ollaan ajeltu toisiamme vastaan tai peräkkäin :2funny:
Joko olis parempi :D Valkonen sedani 740 kusivaloilla. Tälläne (http://www.flickr.com/photos/masuli/6371550499/in/photostream/lightbox/)
-
Joko olis parempi :D Valkonen sedani 740 kusivaloilla. Tälläne (http://www.flickr.com/photos/masuli/6371550499/in/photostream/lightbox/)
auto on tuttu mutta kuskia en kyl tähän hätään osaa autoon yhdistää ;D
-
Nyt ois vanhalaatikko pois paikalta, oli muuten siinä kunnossa sisältä että en taida edes uskaltaa avata sitä kokonaan ??? öljypohjassa oli noin sentin kerros kitkalevyistä tullutta moskaa ja oikeen kunnon metalli lastua niinku joku ois käyny black&dekkerin kans siellä multa salaa ;D ;D empä ois uskonu että voi noin huonoks mennä. uutteen laatikkoon tein tuon "shift kitin", jospa siitä tulis hiukan parempi. koitin myös kaapia tuosta uudesta laatikosta kaikki vanhat öljyt pois että tulee sinne sitten 99% uutta puhdasta öljyä, vaikka siellä kyllä oli ihan mukavan punaset öljyt ja suodin oli aivan puhdas...eipä laatikolla kyllä paljoa ajettukkaan ole ;) lissäilen kuvia shift kit työstä kunhan tästä joutaa purkaa ne tuolta kamerasta.
-
Juu, ei todellakaan automaatti ole mikään este rakentelulle. Mulla on kans 960 tomaatilla ja täsä kesän aikana laitan sen vimosen päälle kuntoon, kuva onki tuola kuvaosiossa. aikas lailla tulee siistiytymään ulkokuori, ja sisusta saa uuden päivityksen, vaikkakin on punasta nahkaa, mut jottai pientä lisätään ;) Vanteet päivitetään ym ym...... kuvia tulloo sitte ku saa alulle.
NII ja on tosi tyylikäs kokonaisuus sullaki.:)
-
uusi laatikko testi ajettu ja shift-kit todettu 99,8% hyväksi. en tehnyt ihan "ohjeiden" mukaan, jätin hiukan enemmän liike varaa männille ja 1-->2 vaihdon tein kireimmäksi ja 2-->3 semmonen sopivan napakka ja 3-->4 vaan "löysät" pois :) tuli aika passeli. viellä ko pikku juttuja jaksais tehdä ja tulis completokselta noi TA tecknix jouset ni saa pistää kesävalssit ja sit vaihdattamaan tuulilasi ja kesäks ajoon S*
-
luonasko koeajo ohjeenmukaisesti? :P
-
luonasko koeajo ohjeenmukaisesti? :P
prkl bensapumpun rele ::)
-
:3/4 jättää sen: köhköh sano volvo :D noh mut hyvä et tuli kuntoon O0
-
prkl bensapumpun rele ::)
Itsellä sammu oma 940 ekan kerran liikennevaloihin. :facepalm: Sillon ei ollut mitään käsitystä että mistä voi johtua. Kun sain tämän tyyppivian selville niin hain uuden releen ja tinasin vanhan joka on nyt hanskalokerossa varalla. :)
-
Itsellä sammu oma 940 ekan kerran liikennevaloihin. :facepalm: Sillon ei ollut mitään käsitystä että mistä voi johtua. Kun sain tämän tyyppivian selville niin hain uuden releen ja tinasin vanhan joka on nyt hanskalokerossa varalla. :)
tällä kertaa rele oli ihan palanut ::) se on tehnyt tuon saman vian muutaman kerran ennenkin, mutta lähteny aina käymään, kaipa siinä on ollu niin huono kontakti että on kuumentunut ja nyt palo ihan poroks :'(
-
tällä kertaa rele oli ihan palanut ::) se on tehnyt tuon saman vian muutaman kerran ennenkin, mutta lähteny aina käymään, kaipa siinä on ollu niin huono kontakti että on kuumentunut ja nyt palo ihan poroks :'(
Kyllä siinä voi tosiaan niin käydä että kun on huono kontakti niin savu nousee. :P
-
viellä olisi hiukan volvoon tehtävää että saa volvon ajoon,ei kuitenkaan ole enää paljosta kiinni :) kaikki alipaine letkut vaihdoin uusiin, johan rupesi volo käymään paremmin ko ei enää hukkaa 1000l ilmaa sekunnissa ko 75% letkuista oli halki/poikki/löysässä :nohnoh sitte matkahuolto lahjotti mulle hyvän asiakkaan lahjana vähän turbosmarttia ja PLX:ää, jouset kun tulisi viellä sieltä saksanmaalta niin saa autoa pari senttiä ylöspäin eli saa ruuvata 19" vanteet alle :P ennen tota ei ajoon oteta ko on kunnolla valmis, niin KAUAN pysyy tallissa katseilta piilossa 8)
+venttiilien säätö, vit*ttaa toi nakutus ko kone käy muuten todellä nätisti :-\
-
Asiasta pöydänjalkaan. Etkös sä ainakin joskus ollu täällä Huittisissa eräässä paikassa töissä?
Ootkos vielä? ???
Mut, kattelin että korimuutoksiakin suunnittelet. :)
-
Asiasta pöydänjalkaan. Etkös sä ainakin joskus ollu täällä Huittisissa eräässä paikassa töissä?
Ootkos vielä? ???
Mut, kattelin että korimuutoksiakin suunnittelet. :)
joo mä olin siin kiviniityllä mutta en oo enää. mitäs korimuutoksia meinaat?
-
joo mä olin siin kiviniityllä mutta en oo enää. mitäs korimuutoksia meinaat?
OK, kuviot vaihtunu. ;) Jotain faceliftausta kijottelit ekalla sivulla. ???
-
OK, kuviot vaihtunu. ;) Jotain faceliftausta kijottelit ekalla sivulla. ???
aijaa, meinasit kori muutoksilla noita ;) joo kyllä ajattelin tota 960 facelift keulaa, mutta toisaalta se on jo hiukan "nähty" joten jos suunnittelisi jotain hieman erilaisempaa, yks mikä olisi aika erillainen olisi tuo mk1 v70 nokka mjutta en oikeen tykkää niistä valoista. mutta kattoo nyt mitä keksii ??? jotain fiksua ja filmaattista :hello:
tämä siis zeron kirjoittama teksti, oli tuo kaverin käyttäjä kirjautuneena vahingossa!
-
850:n keula. ;)
-
850:n keula. ;)
ääni tälle ja tarkennuksena R-puskurilla kiitos :smitten:
-
ääni tälle ja tarkennuksena R-puskurilla kiitos :smitten:
Onks niitä muitakin? :2funny:
-
no eikös niitä puskureita oo aika monta mallinimestä riippuen kun tietääkseni kaikissa kasipätkissä ei ole r-puskuria ??? ja sitten vielä että kummat umpiot, korkeat H4-umpiot vai matalemmat H7+H7-umpiot...
-
no eikös niitä puskureita oo aika monta mallinimestä riippuen kun tietääkseni kaikissa kasipätkissä ei ole r-puskuria ??? ja sitten vielä että kummat umpiot, korkeat H4-umpiot vai matalemmat H7+H7-umpiot...
ilman muuta tämä uudempi h7+h7, se vanha on hönön näkönen. uskoisin että tuon 850 keulan saisi sovitettua suht helpolla paikalle.
-
ilman muuta tämä uudempi h7+h7, se vanha on hönön näkönen. uskoisin että tuon 850 keulan saisi sovitettua suht helpolla paikalle.
Kasipätkä kun vaan ei ole H7 polttimoilla. ;) Oliskos ollu H1?
-
Tai sit teet tälle sen mitä kuuluukin eli jätät tähän ton parhaan näkösimmän kanttivolvon keulan S* Itelle himottais toi 940 -keulakonversio, se on nätimpi ku S/V90 tai uudempien, ainakin mun silmään 8)
-
Tai sit teet tälle sen mitä kuuluukin eli jätät tähän ton parhaan näkösimmän kanttivolvon keulan S* Itelle himottais toi 940 -keulakonversio, se on nätimpi ku S/V90 tai uudempien, ainakin mun silmään 8)
totta tämäkin, tää 940 keula on kyllä KIRKKAASTI paremman näköinen kun tuo vanha 740 keula, ja valoteholtaan on kyllä KIRKKAASTI paras ;D kaikista kamalin keula mitä volvo on ikinä saanut aikaan on tuo viimeisten 740 keula, ne kamalat riiskaleet siinä lamppujen ja maskin välissä :facepalm: helkutti kun kestää noitten jousten tulo, menee kohta completos:kin poikottiin, kun kiven kovaan viimeiseen päivään väitti että kyllä ne jouset tulee kahdessa viikossa, kolmannella viikolla sanottiin että juu on melkeen perillä. no kuukausi menny eikä vielläkään ole edes suomen puolella >:(
-
kaikista kamalin keula mitä volvo on ikinä saanut aikaan on tuo viimeisten 740 keula, ne kamalat riiskaleet siinä lamppujen ja maskin välissä :facepalm:
Komppia tälle, ei sovi omaan silmään sitten yhtään. Tiilikeula sen sijaan on niin ruma että siinä on munaa jo ihan siksi että se on niin jäätävä palikka... :2funny: Omasta mielestä 940 keula on varsin onnistuneesti päivitetty 700-sarjasta ja hyvän näköinen ihan sellaisenaan!
-
tänään noudin ghost:ilta volvon alk.per käyttämättömät kangasmatot mallia 960. sopi niin hienosti tonne lattiaan että poltan kaikki yleismallin kangasmatot! ne on sit kamalia ko kerran astut siihen ni ne karvat painuu kasaan että jää vaan semmonen lätty sinne lattille ??? ja lika tarttuu! myös tarvikkeet 3" hormiin ostin,tuntuu tuo 2.5" simons vähän ahtaalta. nyt lähtee sitte katalysaattorikin samalla kerrall ;D ja 960 ovenkahvat myös ostin ghost:ilta edukkaasti. ne kaipaa vaan hionnan ja maalauksen.
-
Onko ovenkahvat mustat, läpivärjättyä muovia olevat? Jos haluat jättää mustiksi ja ovat haalistuneet, niin kannattaa ensin kokeilla kuumailmapuhaltimella palauttaa väri siihen :)
-
Onko ovenkahvat mustat, läpivärjättyä muovia olevat? Jos haluat jättää mustiksi ja ovat haalistuneet, niin kannattaa ensin kokeilla kuumailmapuhaltimella palauttaa väri siihen :)
ne on tällä hetkellä 960 tummanvihreät. ja yhdestä on maali lohjennut niin ihan valkosta muovia näyttäs olevan ja maali päällä. ja korin väriin ne tulee tottakai! just kun pääsee eroon noista 940 mustista traktorin oven kahvoista :-\
-
tänäpä tuli laiteltua uudet jouset volvoon ja kesävanteet alle ;) huomenna viellä pieni perän kororus kun näyttää hiukan että perä roikkuu vaikkei se roiku, näyttää vaan kun on tuo etukaari "korkeampi". sit huomenna järkyttävä pesu ja vahaus ulkoo ja sisältä :pomo:
-
Sen verran mitä viimekesänä tätä näin, niin oli pirun hyvännäkönen. Kai tuut lauantaina miittiin niin nähdään, että mimmonen tästä on talven aikana tullut. Toivottavasti parempaan, ainakin tarinan perusteella 8)
-
Sen verran mitä viimekesänä tätä näin, niin oli pirun hyvännäkönen. Kai tuut lauantaina miittiin niin nähdään, että mimmonen tästä on talven aikana tullut. Toivottavasti parempaan, ainakin tarinan perusteella 8)
Äh, en kerenny huittisten miitttiin ko olin järvempäässä rocki keikalla, mutta tuleehan niitä viellä :) tuntuu hiukan että laatikko luistaisi ylivaihteella(4.), saattaa olla luulotautiakin, mutta jännän asiasta tekee se että kun on ylivaihde päällä ja vauhtia sen verta vähän ettei turbiini lukko ole kiinni niin luisto tuntuu kun lähtee nostaan nopeutta sillain ettei vaihda 3. vaihteelle, mutta kun turbiini lukittuu satasen vauhdissa niin luisto loppuu, ihan kuin turbiini luistaisi. mutta ei sekään ole oikein fiksua koska se luistaisi kyllä muillakin vaihteilla ??? mutta kuinka tarkka tuo laatikko mahtaa olla öljyn määrästä? mietein että olisiko mahdollista että kun turbiini lukittuu niin öljyä riittäisi jotenkin paremmin tms? öljyn määrä on ajonjälkeen katottuna MIN ja MAX merkin puolessa välissä(ja kyllä, olen katsonut tikun +90c asteikosta ;D )