Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: GLT360 - 15.06.2018, 15:41:51
-
Arvon toverit, mikä on kun B21A stromberin kaasarilla ei käy hyvin tyhjäkäyntiä. Kaikki on katsottu, kärjet, ajoitus, pyörijä, tulpat, Puola... Ym.
Kaasarista vaihdettu suutin, neulaventtiili, neula.
Päästöt on ok, kulutus ok mutta tyhjänä ravistaa ja käynti ei ole Volvomaista vaikka ainahan noi ravistaa hiukan.
Missä vika?
-
Imusarjan tiiviste ja muut imuvuodot?
-
Jakajan kansi ja tulpanjohdot? Onko kaasarissa yhtään vaimenninöljyä jäljellä?
-
Kansi vaihdettu, johdot vaihdettu. Imusarjan tiiviste kiristetty, mutta ei vaihdettu. Näyttää ulkoisesti hyvältä.
-
Pruuttaa startti spraytä eri kohdille imusarja / kansi liitospinnalle, muuttuuko käynti ? Jos muuttuu niin selvä imuvuoto. Tyypillisesti tuo imusarjan tiiviste rikkoontuu ja vuotaa 2 ja 3 sylinterin kohdalta. Myös haljennut imusarja voi olla mahdollinen joskin harvinainen. Tyhjäkäynnillähän tuo alipaine on voimakkaamillaan ja pienikin imuvuoto tekee juuri tuonlaista tyhjäkäynti ongelmaa. Myös kulunut ja vuotava uimurin neula saattaa antaa yliannostusta tyhjäkäyntiin.
-
puristukset mitattu?
-
Asia selvä. Kokeilen nuo toimenpiteet ja katsotaan onko vaikutusta käyntiin. Tosiaan ongelmana vain tuo tyhjäkäynti, kierroksilla ei ongelmaa ja kone käy Volvomaisen kauniisti. Samoin kulutus on ok, noin kasin päälle matkassa.
-
kuulostais hyvinkin siltä että imuvuotoa vois olla. Ainakin mulla 200f ja 230f tehny tuollasta ja toisessa oli tiiviste rikki ja toisessa mutterit löystyny. professional parts sweden merkkinen tiiviste kiinni niin pääsee kerran kesässä tekemään tuon homman :D en sitä merkkiä suosittele.
-
Suodattimet, polttoaine ja ilma. Epätodennäköinen mutta mahdollinen.
-
Tarttispreitä truutattu, ei vaikutusta. Niinkuin aluksi kirjoitin, kaikki on vaihdettu, suodattimet ym. Olisiko kaasarissa jokin tukossa esim. Neulaventtiili vaihdettu, ei pitäisi tulvia.
-
Vai niin kävi.
Täysin mahdollista tuo tukkeuma. Tankkiin lisättävä polttoainejärjestelmän puhdistusaine saattaisi ehkä avata mahdollista tukosta. En nyt muista oliko tuossa strombegrissa kaasuttimen ja imusarjan tiivistepinnan välissä n 5mm paksu kova muovinen välilevy joka liiaksi kiristettynä menee helpohkosti halki ja aiheuttaa imuvuodon. Kaasutin expertissähän nuo tuntee kaasuttimet joten soittamalla sinne voisi saada mahdollisia vikavinkkejä ( mitä tulee kaasuttimeen )
Muuta ei tässä vaiheessa tule mieleen. :-[