Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: raimom - 16.06.2018, 17:23:41
-
Onnistuin sitten näppäränä poikana mokaamaan iskarin ja tukilaakereiden vaihdon. Positiivista on että homma onnistu mekaanisesti, eli kolinat hävis mutta nyt herjaa ABS vikaa. Työn alussa en heti irroittanut pyörimis anturia mutta en myöskään venytellyt sen piuhaa ennen kun huomasin että se on tietenkin irroitettava että saan joustin tuen alas. en usko että se osio meni pieleen siltä osin. Mutta kun halusin kääntää ohjausta jotta jarruletku ei olisi niin tiukalla mutkalla niin käynnistin moottorin ohjauksen helpottamiseksi. silloin jo oli abs anturi irti paikaltaan. Kysymys kuuluukin. Voisiko em. kuvio tehdä abs vian? siis anturi roikkuu ilmassa eikä tunnista metallia ja auto käyntiin. Vai menikö sitten piuha entiseksi, mikä ei tuntuisi heti uskottavalta. Tietysti neuvot on että vikakoodin lukuun mars. mutta kiinnostaisi vaan että voisiko em. mainittu asia johtaa siihen että häiriövalo syttyi.
-
Hi
irroita akun maadoituskaapeli ja odottele jonkun aikaa
jos ei toimi,niin siten pitäisi katsella vikakoodeja.
-
kokeilin irroitaa kaikki 3 abs sulaketta mutta en akun piuhaa, kun en tiedä mitä se sitten resetoi. ostin tuon auton juuri. edellinen V70 pyysi ainakin radion koodia akun irroituksen jälkee.
-
Vika löytyi. Oli vain abs anturi jäänyt liian ylös, vaikka kiinnitysruuvi oli näppituntumalla kiinni, mutta olikin jotain roinaa välissä jotenka anturi pääsi nousemaan pari milliä ja aiheutti vikailmoituksen. sytytti myös moottorihäiriövalon joka antoi510f vikakoodin. molemmat poistui ainakin kojelaudasta, mutta kait ne muistiin jäi. Mitenköhän on sitten seuraavassa katsastuksessa? haittaako vanhat vikakoodit, kun nyt asia on kunnossa?
-
Vm 01> lähtien obd luku on katsastuksessa. Mä ymmärtänyt että tuolloin siellä siis lukevat moottorin lisäksi myös srs- ja abs-muistin ja jos vanhojakin koodeja sisällä niin hylkäys.
Ps. jos olet Imatran lähel ni ilmaseks tommoset luku/ poisto onnistuu enne leimaa.
-
Sysmässä ja helsingin liepeillä auto liikkuu. Kiitos trjouksesta. Auto on minulle uusi ja ajattelin pitää sitä jonkin aikaa ja tuo vikakoodien purku tulee varmaankin eteen jossain vaiheessa myös uudestaan. Ajattelin hankkia itselleni jonkinlaisen testerin joka pystyisi lukemaan nuo moottorin + abs+airbag, yms. vikailmoitukset. Onko suosituksia jostain laitteesta joka olisi vielä järkevän hintainen ei ammattikäyttöön. Ajattelin noin 150€ hintaluokkaa.
-
icarsoft i906 | Parempaa saa hakea, hintakin on kohdallaan. Itsellä tuollanen ja pääsee tosiaan joka yksikköön kiinni.
-
Juu, tuo Kraftin vinkkaama i906 on hyvä laite volvoon ja jos kavereil saabeja niin t7/t8 koneisiin pääsee samalla.laitteella. Tuos alla laite ja pari liikettä.
https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/auton-varusteet/obd2-diagnostiikka/icarsoft-volvo-saab-multi-system-scanner-i906?gclid=EAIaIQobChMIvsC34qrj2wIVxLUYCh0gMgHyEAAYASAAEgKEJPD_BwE
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
itsel on jonkun verran kalliimpi icarsoft vol2
Tullu tsekkaiiltua ja opeteltua käyttöä paremmin nyt lomalla niin ollu kiinni ajossa ja online dataa emännän t5 katellu mm ahtopaine, tcv, lataus, lämmöt, imm, lambdat, flekti jne.
Oma laite maksoi itsensä alle puolen vuoden jo omissa ja sukulaisten volvois verraten muualla luetuttamisen hintaan.