Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvokuski - 16.06.2018, 19:10:02
-
Morjes! elikkäs ostin tälläsen 855 t5-r ja parin tunnin ajelun jälkeen rupesi kuulumaan tälläistä ääntä (https://www.youtube.com/watch?v=i7R_a_qkSWE).
eli apuja kaivattas et mistä lähtis vikaa ettimään. Autossa on 19t turbo
-
1. Öljypohja pois ja katsoo onko siellä metallia.
2. Samalla kokeilee kiertokankien alapäitä että tuntuuko väljiltä.
3. Katsoo ettei kiertokanget ole taipuneet ja osu sylinteriputken alapäähän.
4. Viimeisenä avaisin venttiilikopan (jos muualta ei vikaa löydy) ja katsoisin mitä siellä näkyy,voisi kuulua myös hydraulinostajasta.
Edit sen verran: sanoin väärin tuon kolmannen kohdan jota katsoa,kanki kyllä taipuu mutta se osuu kampiakselin vastapainon puolelle pyöriessään eikä sylinteriputkeen, ainakin itselle on tullut tuollaisia vastaan.
-
Kanget tai kanki mutkalla voen sannoa meleko varmaksi, kokemusta on äänestä :( mutta avaa se öljypohja ni näät onko mutkalla niikuin eellä neuvottiin .
-
Kiitokset avusta. Pitää availla toi öljypohja ja kattoo mitä se on syöny.. ??? Mitäs kaikkee tuolta nyt sit kannatas lähtee vaihtaa jos siel on kanki/kanget vinossa? :buck2:
-
Jos kiertokangissa tai laakereissa on vikaa niin moottori ja vaihdelaatikko irti autosta ja moottori osiksi.
Uudet laakerit kampiakselille ja kiertokangille, kampiakselin ja kiertokankien tarkistus koneistamolla,kannen suoruuden tarkistus ja samallahan ne voi katsoa nokka-akselin linjan suoruudetkin.
Kevyen sylinterien hoonauksen tekisin varmaan samalla ja uudet männänrenkaat.
Jos kiertokanget ovat nyt taipuneet ja siellä on vakio kanget niin älä laita vakio kankia enää tilalle.
Tossa nyt ainakin alkuun... mutta ennen näitä kuitenkin aloita sillä öljypohjan irrotuksella ja sieltä etsimällä miltä näyttää.
-
Juu, ei ole nostinääni mielestäni. :P
-
Onko tutkittu mikä on vikana?