Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jumppatimppa - 19.06.2018, 07:35:42
-
Vaihdoin 2001 vuosimallin v70 XC:hen uuden ilmamassasensorin sillä seurauksella, että auton tyhjäkäynti rupesi humppaamaan 1300rpm-1800rpm välillä. Tuhjäkäynti putoaa hetkellisesti normaaliksi, kun kaasupoljinta nostaa varpailla ylöspäin. Kaasuläppäkotelo on auton myyjän mukaan vaidettu. Auto kulkee ajossa normaalisti. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja mistä voisin alkaa etsimään ratkaisua tyhjäkäyntiongelmaan?
-
Miten se sillä edellisellä ilmamassalla käyttäytyi ?
-
Tyhjäkäynti oli alempana mutta, kun painoi kytkimen pohjaan nousi 1000rpm:stä 1400 rpm. Vikakoodi P1171 syttyi kun nollauksen jälkeen oli ajettu 30-100 km. Nyt huomasin, että kun nostan kaasupolkimen jalalla ylös ja pidän sitä mahdollisimman ylhäällä kierrokset on kutakuinkin normaalit. Heti kun vapautan kaasupolkimen, kierrokset alkaa nousta.
-
Tyhjäkäynti oli alempana mutta, kun painoi kytkimen pohjaan nousi 1000rpm:stä 1400 rpm. Vikakoodi P1711 syttyi kun nollauksen jälkeen oli ajettu 30-100 km. Nyt huomasin, että kun nostan kaasupolkimen jalalla ylös ja pidän sitä mahdollisimman ylhäällä kierrokset on kutakuinkin normaalit. Heti kun vapautan kaasupolkimen, kierrokset alkaa nousta.
Hi
Eikös tuo vikakoodi viittaa kaasupolkimen asentoanturinin sekä sen virtapiiriin
-
Missä tuo kaasupolkimen asentoanturi sijaitsee? Olisiko tietoa osanumerosta ja mikähän on kaasupolkimen osanumero? Voisi kuvitella, että kaasupolkimen vaihto ratkaisisi ongelman? Yritin katsoa kaasupolkimen numeroa mutta ei onnistunut irrottamatta kaasupoljinta. Auton moottorikoodi on B5244T3.
-
Hei taas
Voi kyllä olla mahdollista,että se vika kuitenkin johtuu siitä kaasuläppäkotelosta
kannattaisikohan se kuitenkin ensin tarkistaa/puhdistaa ennekuin tuota kaasunpolimen asentoanturia alkaa vaihtelemaan,onko tietoa milloin tuo kaasuläppäkotelo on vaihdettu sekä onko se Volvolta hankittu uusi vai romiksesta hommattu käytetty.
-
Auton myyjän mukaan kaasuläppäkotelo on vaidettu vajaa 10 000 km sitten. Sitä en tiedä, onko se uusi vai korjamolta käytettynä ostettu.
-
Auton myyjän mukaan kaasuläppäkotelo on vaidettu vajaa 10 000 km sitten. Sitä en tiedä, onko se uusi vai korjamolta käytettynä ostettu.
Kinkkinen juttu näytää olevan mutta yksi palikka siellä imupuolella voipi myös
tehdä noita oireita,,,MAP anturi joka mittaa imusarjan painetta,kannattaa tarkistaa sille menevä alipaineletku jos se on hapero ja vuotaa niin ei kyllä toimi kone oikein.
Omassa kärryssä oli tuon anturin letku kaput ja teki jos minkälaista tyhjäkäyntiä