Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: nikste - 20.06.2018, 14:54:53
-
Onko mitään kikkoja S40 2003 Classicin ksenon polttimoiden vaihtoon. Todella tiiviisti on insinööri homman suunnitellut. Vaikuttaisi, että pitää ensin irroittaa puskuri jonka jälkeen umpiot saa vasta irti. Tuntuu varsin työläältä, kun kyse on kuitenkin polttimon vaihdosta.
-
Umpioita ei tarvii irrottaa, takakautta onnistuu vaihto.
-
Umpioita ei tarvii irrottaa, takakautta onnistuu vaihto.
En kyllä usko, että polttimoa saa edes taivutettua tuossa tilassa, jos sen jotenkin onnistuu irroittamaan. Repsikan puolella on pissapojan täyttöputki ja toisella puolella akku ym. ihan kiinni umpiossa.
-
Ei siinä kyllä liikaa tilaa ole. Itseltä kyllä onnistui takakautta vaihto, tosiaan akku kannattaa ottaa pois ;)
-
Ei siinä kyllä liikaa tilaa ole. Itseltä kyllä onnistui takakautta vaihto, tosiaan akku kannattaa ottaa pois ;)
Joo, tuon kuskin puolen uskoisin saavani, kun akun ottaa pois tieltä. Repsikan puoleen on syytä varata vähän enempi hermoja :D ...Mitä kaikkea autossa mahtaa muuten nollautua, jos akku on irti? Vai kannattaako suosiolla laittaa ylläpitolaturilla virtaa?
-
Kyllä sinne jopa munkin isot kätöset mahtuu polttimon vaihtamaan. Akun irrottaessa nollaantuu trippi ja soitin. Jos on alkuperänen mankka niin koodi kannattaa olla tallessa.
-
Sen radiokoodin saattaa nykyään löytää netistä radion sarjanumeron perusteella. Jos se ei ole tallessa.