Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvettelutkuttaa - 23.06.2018, 13:04:22
-
Meni itsellä vähän sormi suuhun kun katselin tuota imusarjan tiivisteen vaihtamista. Hankaluuksia tuottivat imusarjan kiinnityspultin tai kiinnitysmekanismin löytäminen sekä öljyletkujen irrottaminen jotka ovat niiden pulttien tiellä, jotka kiinnittävät imusarjan sylinterikanteen. Voisiko joku kokeneempi ohjeistaa miten homma sujuu? Vai onko hommaa ylipäänsä järkevää tehdä itse kotipihalla perustyökaluilla?
-
Ne on huohotinletkut mitkä on tiellä yhden rivin kohdalla kenties.
Tarvitaan 13mm lenkkiavain ja hylsyavain, jatkovarsia ja reipas selkä.
-
Onnistuu pihalla vaikka lumipyryssä. ;) siinähän riittää että saa imusarjan sen verran irti että saa uuden tiivisten paikalle lenkkiavaimella tai hylsyllä olen noita irrotellu . Onko muuten ruisku vai kaasari
Edit diesel vai pensa?
-
Ne on huohotinletkut mitkä on tiellä yhden rivin kohdalla kenties.
Tarvitaan 13mm lenkkiavain ja hylsyavain, jatkovarsia ja reipas selkä.
Kiitos! Nyt pitääkin varmaan lähteä työkalukaupoille.
-
Onnistuu pihalla vaikka lumipyryssä. ;) siinähän riittää että saa imusarjan sen verran irti että saa uuden tiivisten paikalle lenkkiavaimella tai hylsyllä olen noita irrotellu . Onko muuten ruisku vai kaasari
Edit diesel vai pensa?
Ruisku on K-jet eli mekaaninen ruisku. Ja kone käy bensalla. Elikkä kun tätä imusarjaa irrottaa, niin onko asia niin että se pitää ainoastaan irrottaa sylinterikannesta. Saako vanhan tiivisteen ulos ja uuden tilalle helpostikkin jos imusarja on vielä pohjasta kiinnitettynä? Vai olisiko järkevää ottaa se kokonaan irti ja vaikka samalla puhdistaa se?
-
se tuki irti mikä tulee lohkon kylkeen,joko imusarjan alta tai lohkonkyljestä,en ottas kokonaan irti ton takia!
-
se tuki irti mikä tulee lohkon kylkeen,joko imusarjan alta tai lohkonkyljestä,en ottas kokonaan irti ton takia!
Tarkotatko tätä (https://teemuks.pic.fi/kuvat/EX+Autot/240GL/IMG_20150929_193625.jpg/_small.jpg) pystytankoa joka tukee imusarjaa tuossa lautasen vieressä?
Jos siitä puhuit, niin on helpoin joo ottaa imusarjan alta irti ja sit taiteilla imusarjan kiinnikkeet auki, osan sai lenkkiavaimella ja osan sai räikälläja pitkillä jatkoilla auki.
K jetillä on vielä aika helppo harjottaa tuo imusarjan tiivisteen vaihto, eikä siinä oikein voi pieleen mennä kun ei hätiköi.
-
Tarkotatko tätä (https://teemuks.pic.fi/kuvat/EX+Autot/240GL/IMG_20150929_193625.jpg/_small.jpg) pystytankoa joka tukee imusarjaa tuossa lautasen vieressä?
Jos siitä puhuit, niin on helpoin joo ottaa imusarjan alta irti ja sit taiteilla imusarjan kiinnikkeet auki, osan sai lenkkiavaimella ja osan sai räikälläja pitkillä jatkoilla auki.
K jetillä on vielä aika helppo harjottaa tuo imusarjan tiivisteen vaihto, eikä siinä oikein voi pieleen mennä kun ei hätiköi.
kyllä just tota