Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Stail - 23.06.2018, 19:04:22

Otsikko: Öljyä laatikon päällä? V70, 2014, D4 (d5204t3)
Kirjoitti: Stail - 23.06.2018, 19:04:22
D5204t3 mallinumero, D4, 5 pyttynen 2.0 kone.

Mikäs tuolla voisi falskata? Onko jotain "vakiopaikkoja"?  ???

Suurimmat pyyhitty pois laatikon päältä. Akun ja moottorin välistä tulevissa johtojen eristeissäkin öljyä joten jostain sieltä suunnilta tulee.
Valuu laatikkoa pitkin pohjaan sitten.

Huomenna kurkkaan onko liannu uusiksi.

Edit: alipainepumpun nippa?

(https://thumb.ibb.co/fbyZ78/20180623_112145.jpg) (https://ibb.co/fbyZ78)
Otsikko: Vs: Öljyä laatikon päällä? V70, 2014, D4 (d5204t3)
Kirjoitti: janhon - 23.06.2018, 20:49:57
Oisko tuossa moottorissa stefa siinä nurkassa joka tihkuu.
D5 moottorissa on ja on hankala korjata.
Otsikko: Vs: Öljyä laatikon päällä? V70, 2014, D4 (d5204t3)
Kirjoitti: Stail - 24.06.2018, 20:25:57
Ainakin alipainepumppu ylhäältä ihan kuiva ja alanipan vierestä vähän jokapuolella öljyä. Ehkä pistetään nippa vaihtoon  ::)
Otsikko: Vs: Öljyä laatikon päällä? V70, 2014, D4 (d5204t3)
Kirjoitti: Kulmamies - 25.06.2018, 16:42:59
Oisko tuossa moottorissa stefa siinä nurkassa joka tihkuu.
D5 moottorissa on ja on hankala korjata.

D5 moottorissa ei taida kuitenkaan olla stefoja kannen takapäässä. Toisen nokan päässä on alipainepumppu ja toisen päässä korkeapainepumppu.


Ehkä pistetään nippa vaihtoon  ::)

Joo se nippa siellä todennäköisesti vuotaa. Senhän voisi periaatteessa myös tiivistää, mutta siinä on jonkinlainen takaiskuventtiili, mikä on mahdollisesti rikki. Nipan kiinnitysruuvin alle kannattaa laittaa vähän reilumman kokoinen prikka, niin se pysyy paremmin paikallaan, mitä alunperin.

Nippa on melko hintava. Maksaa reilun 80e.
Otsikko: Vs: Öljyä laatikon päällä? V70, 2014, D4 (d5204t3)
Kirjoitti: Stail - 25.06.2018, 20:19:51
D5 moottorissa ei taida kuitenkaan olla stefoja kannen takapäässä. Toisen nokan päässä on alipainepumppu ja toisen päässä korkeapainepumppu.


Joo se nippa siellä todennäköisesti vuotaa. Senhän voisi periaatteessa myös tiivistää, mutta siinä on jonkinlainen takaiskuventtiili, mikä on mahdollisesti rikki. Nipan kiinnitysruuvin alle kannattaa laittaa vähän reilumman kokoinen prikka, niin se pysyy paremmin paikallaan, mitä alunperin.

Nippa on melko hintava. Maksaa reilun 80e.

Kiitoksia prikka vinkistä. Käyn hakemassa jokupäivä tuon nipan.
Näyttäisi että pääsee käsiksi suht helposti.  ELK