Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Antti S - 20.09.2011, 08:36:16
-
Ostin auton vähän aikaa sitten tiedostaen kyseisen ongelman autossa. Nyt mielellään laittaisin kuntoon ko. mittarin.
Vikakoodit on luettu ja niistä löyty yksi koodi joka liittyy asiaan:
CEM-P046015 Polttoainemäärän anturin A piiri - Yleiset sähköviat - Piiri oikosulussa akkujännitteeseen tai avoin / Vikakoodi havaittu ei-aktiiviseksi
Volvolla epäilivät joko tankkianturia tai polttoainepumppua. Pumpun hinnaksi arvioivat noin 600e.
Mittari tosiaan näyttää aina mitä sattuu, ehkä joskus oikeinkin.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa tai muuten tietoa mikä ongelman aiheuttaa?
Mielelläni vaihtaisin ennemmin anturin kuin koko pumpun mutta turha vaihtaa anturia jos vika on pumpussa.
Jos tarvitsette lisätietoja ongelmasta niin kysykää.
-
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=49936.0
Löysin volvolandiasta tuollaisen viestiketjun.
Onkohan tämä henkilö Turbo jollain nimimerkillä täällä?
Jos on niin voiskohan kertoa tuosta tapahtumasta hieman enemmän? Lähinnä mitä vaihdettiin ja minkä hintasta hupia oli?
-
Mahtaako antti olla vielä online? Alkoi oma MK3 V70 tekemään samaa. Pysähdyin parkkipaikalle ja muutaman minuutin päästä starttasin. Naftamittari näytti tankin olevan tyhjä - tiedän että tankilla oli ajettu vasta 40km joten kovin tyhjä se ei voinut olla. Pikku hiljaa mittariin on ilmestynyt "lisää löpöä". Miten tämä mahdettiin korjata?
-
Mun Romussa oli kanssa tuota samaa vikaa pa-mittarissa ja korjaantui, kun vein siniselle piuhan päähän, ajoivat jonkun uuden softan sisään. Toiminut sen jälkeen ok.
-
Hitto näitä softalla korjattavia vikoja pitäis alkaa listaamaan ihan erilliseen topikkiin.