Ateho  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut völvöxc60 tänään kello 04:56:24 »
Minkä ikäisestä yksilöstä on kyse ja paljo on ajettu?
2
Itsellähän D4 V70 2015vm antaa vain arvoksi "MAX" tai sitten näyttää muistaakseni että ei tietoa.
Tyyppivika kuulemma juuri tämän valmistusvuoden autoissa, eipä tuo sinäänsä haittaa kun kumminkin valittaa jos tarvitsee öölyä..

Kannattaa aina kun vaihdattaa öljyt pyytää että josko paineilmalla puhdistaisi anturinkin, kumminkin likainen anturi ei ole hyvä ja jos särkyy niin uusi +300€ kpl..

Mulla on nyt noin puoli vuotta totuttelua takana tähän sähköiseen öljytikkuun tai anturiin. Autoni on V70 D4 aut. vm. 2014.

Ensin todettakoon, että autoon on jo edellisen omistajan aikana vaihdettu kerran tuo öljytason anturi, on ollut kai takaisinkutsu tms.

Mutta asiaan, ongelmani on seuraava: jonkin aikaa auton oston jälkeen tuli ilmoitus, että 0,5 litraa pitäisi lisätä öljyä. Merkkiliike teki lisäyksen mutisematta, mutta öljytasoja ei tarkastettu muutoin kuin, että lisäyksen jälkeen auton oma anturi näytti oikeaa tasoa mittaristossa (max viivaan asti).

Ajelin pari kuukautta ja tutkin säännöllisesti öljymäärää; aina samassa max-tasossa. Kuitenkin sitten kerran näytti ensin max, mutta palkki hävisi samalla pois kokonaan ja ilmoittikin, että öljyntaso on alhainen. Käynnistyksen jälkeen tai ajon aikana ei kuitenkaan pyytänyt lisäämään öljyä. Muutaman päivän näytettyä tuota alhaista (tasopalkki ei siis edes min-tasossa), mutta ei edelleenkään pyytänyt lisäämään öljyä, menin merkkiliikkeeseen. Siellä päädyttiin vaihtamaan öljytason anturi. Vaihdon jälkeen myös öljyn tasot laitettiin oikeaoppisesti kuntoon.

Jälleen pari kolme kuukautta ajoa ja aina kun tarkistin tason (säännöllisesti), oli taso max. Nyt taas yhtäkkiä palkki on hävinnyt asteikolta kokonaan ja näyttää "alhainen", mutta ei pyydä lisäämään edellenkään öljyä. Tällä kertaa merkkiliike tuntuu olevan varsinaisen pihalla ja selittää vaan korkeasta öljynkulutuksesta. Mutta ongelma on se, että öljymäärää osoittava palkki häviää yhtäkkiä max-tasosta kokonaan piiloon, mutta auto ei herjaa, että öljyä pitäis lisätä... Ja palkki ei palaa näkyviin, kokeiltu on.

Vielä kun tietäis paljonko siellä on oikeasti öljyä... Mulla tulee ajoa noin 1000 km / kk eikä viittis aina käydä valuttamassa öljyjä mittakannuun määrän selvittämiseksi. Miten sen mittatikun saa tohon??

Itsellä epäilys myös, että voiko olla muussa vika kuin itse anturissa. Joku softapuolen juttu?? Mulla on se täysdigitaalinäyttö, jos sillä on merkitystä...

Apuja kaivataan, kun merkkiliikekään ei tiedä. En mä varmaan ainoo ole, kellä tällainen vika.

Samaa ongelmaa kuin minulla siis, softapuolen vika se on. Anturi on täysin kunnossa ja puhdas silti ajotietokone "vittuilee".
Antaa mennä vaan niin kauan kun se huutaa että lisää tän verran, sitten pitäisi näkyä että on "max" asennossa.

Kysynyt tästä monelta samanlaisen auton omaavalta taksimieheltä ja myös yksityisiltä, aika monella oli sama "tyyppivika / ominaisuus" ja heitä se ei nyt sinäänsä haitannut.
3
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: volvo v70 2.5tdi -00 takapään kolina
« Uusin viesti kirjoittanut Däddy tänään kello 04:47:40 »
Mulla on 850 -96 ja takapää kolisee mullakin. Vänkärin puolelta tosin, mutta samanlaiset kolinat kuin aloittajalla.

Eikä ole mullakaan iskarin yläpään kolinaa, sen äänen tunnistan kyllä kun pari kertaa semmoisen olen joutunut vaihtamaan.

Iskarin alapäätä olen epäillyt mahdolliseksi syypääksi, mutta voihan ne olla ne jarrupalatkin. Pitääpä tutkia!
4
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Öljynkulutus V70
« Uusin viesti kirjoittanut SKYTRiXSHA tänään kello 04:47:24 »
Meikällä vm2015 k.o 2014 D4 VEA V70. 349tkm rullattu
Imaisee sen n. 0.25/0.5DL ajotavasta riippuen tonnille / kahdelle tonnille, riippuu aika paljon ajotavasta ja niineespäin.

Öljynä itsellä nyt Voltech:in 0W-30 ja varmaan parin tonnin päästä laitatan sisälle Castrollin 0w-30 litkut, miettinyt tosin tiputtaisiko esim 5w-30 tätä öljynkulutusta ollenkaan.

Mitä olen nyt keskustellut taksimiesten jne kanssa niin 0.5l kulutuksen takia punnitetaan takuuaikana, tosin jos öljynkulutus ei ole yli tuota 0.5litraa punnituksessa niin ei mene takuuseen.
Voi toki olla että tietyt kilometrimäärät määräävät sen kulutuksen raja-arvon..

Autoon itse olen tyytyväinen kaikinpuolin, EGR:n käyn poistattamassa kunhan pajalle ajan saan. EGR ongelmia näissä on ollut uskoakseni juuri tuon öljynpalamisen takia..
Taksikäytössä kuulemma vaihdeltu EGR:ää 60tkm välein mutta tätä nyt en ihan purematta usko, varmaan paikallaan seisotus sekä 30-40kmh köröttely saa tuon tukkeutumisen aikaan  :idiot2:

5
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Öljynkulutus V70
« Uusin viesti kirjoittanut 311 tänään kello 01:56:03 »
"Jos sulle on kerrottu 1l / 100km niin on varsin epäpätevä henkilö ollu sepustamassa. 0.9l / 1000km olen kuullut Volvo mekaanikon sanovan että olisi Vean enimäis öljynkulutus mitä saisi olla."

Sorry kovasti,  "Maxxxed" ja muut lukijat. Tietenkinhän tuon minulle kerrotun hyväksytyn kulutusmäärän piti olla 1 L/1000 km eikä 1 L/100 km, kuten väsypäissäni raapustin.
Siitäpä nuo muistelot "vanhoista hyvistä ajoista" kehkeytyivätkin ja olivat juurikin noin, vaikka silloista tekniikan tasoa ei voi verrata nykypäivän hienouksiin,
mutta liikkuvat osat siellä koneessa ovat edelleen varsin pitkälti samantyylisiä, siitä ei päästä mihinkään.

Kyse on nyt siis yksinkertaisesti siitä, onko todella kaikki kohdallaan, kun on hyväksyttävää, että vaikkapa nyt sitten tämän Volvon D4-masiina on valmistajan mukaan kunnossa, kun se öljynvaihtovälillä polttaa sen 30 litraa laadukasta, fossiilista voiteluöljyä ?
Tietävätköhän viherpiiperöt asiasta ? Toivottavasti eivät, muuten nimittäin ollaan pian jalkamiehiä joka ukko, jotka haluamme siirtää itsemme kamoinemme tehokkaasti paikasta A paikkaan B.

Mieleen tuleekin pari esimerkkiä muinaisuudesta:

Soikeista sylintereistä on ollut erilaista legendaa iät & ajat.
Aikoinaan oli muistaakseni "laatuauto" Morris Marinana koneissa tuota vikaa johtuen siitä, että ne valulohkot koneistettiin lopulliseen mittaansa liian aikaisin eli ei suoritettu raakakoneistusta ja sen jälkeen annettu niihin jääneiden jännitysten poistua kunnolla. Tämä johti sitten siihen, että koneistuksen jälkeen pytyt vetivät liian soikeiksi ja mitkään sen aikuset männät renkaineen eivät kyenneet ongelmaa kompensoimaan -> öljyä paloi ja kone tietysti finaalissa varsin pienillä kilometreillä.
No, nämähän olivat sitten muutenkin aivan järkyttävän paskoja vehkeitä. Tarnoiden mukaan saattoi auton toisella puolella olla eri valmistajan jarrukamat kuin toisella.
Englannin autoteollisuus ei kylläkään tuolloin elänyt parhaita aikojaan...

Samaa tarinaa jumiutuvista öljyrenkaista.
Toinen oli "laatuauto" Datsun Finn 1200, joka saattoi alkaa pöllyttämään öljyä jo varsin uutena. Syyksi kerrotiin pikeentyvät öljyrenkaat ja koneita kai availtiin takuuseen.
Kunnossa ollessaan olivat ilmeisesti aikalaistensa varsin hyvää keskitasoa ja muutenkin kestäviä ajoneuvoja.

Näistä ongelmista on kuitenkin aikaa jo niin tajuttoman kauan ja autoja tehty sen jälkeen miljoonia ja taas miljoonia, joten haluaisin uskoa moisten vaivojen ratkenneen jo aikapaiviä sitten eikä tuollaisia torsoja selityksiä kukaan alan asiantuntija edes yritä esittää.
Näin ollen ei voi mitenkään hyväksyä tai ymmärtää, että nykymoottori saa kuluttaa tuollaisia määriä voiteluöljyä, olipa siellä mitkä tahansa pakokaasujen kierrätyssysteemit venttiileineen, joilla eliminoidaan typen oksidien yms. syntymistä, kun pakoputkesta saa samalla kuitenkin tuupata litratolkulla poltetun voiteluöljyn palamistuotteita pihalle. Ei vaan ymmärrä.


 
6
Projektipäiväkirjat / Vs: ENO Goes Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Haamu tänään kello 01:49:13 »
Nyt on tullut tilattua H profiilit , moottorinohjaus, männän renkaat ja tiivisteitä eli pikku hiljaa etenee.

Korista löytyi vähän mätä hommia, kuljettajan ovi menee ainakin vaihtoon ja pohjan vedenpoisto vähän levinnyt.





Onneksi peltiä saa lisää kaupasta. Mielenkiinnolla odotan että kuinka pahasti toi pohjan ruoste on levinnyt kun pääsee leikkaamaan auki...
7
Myydyt ja ostetut "ilmoitukset" / M: Volvo 850 keskikonsolin kyynärnoja
« Uusin viesti kirjoittanut Teinipajero tänään kello 01:24:13 »
Ollut vm. 94:ssa, väri harmaa, siisti ja ehjä.
Hinta 10 euroa + mahd. kulut.
Sijaitsee Turussa.
8
Mulla on nyt noin puoli vuotta totuttelua takana tähän sähköiseen öljytikkuun tai anturiin. Autoni on V70 D4 aut. vm. 2014.

Ensin todettakoon, että autoon on jo edellisen omistajan aikana vaihdettu kerran tuo öljytason anturi, on ollut kai takaisinkutsu tms.

Mutta asiaan, ongelmani on seuraava: jonkin aikaa auton oston jälkeen tuli ilmoitus, että 0,5 litraa pitäisi lisätä öljyä. Merkkiliike teki lisäyksen mutisematta, mutta öljytasoja ei tarkastettu muutoin kuin, että lisäyksen jälkeen auton oma anturi näytti oikeaa tasoa mittaristossa (max viivaan asti).

Ajelin pari kuukautta ja tutkin säännöllisesti öljymäärää; aina samassa max-tasossa. Kuitenkin sitten kerran näytti ensin max, mutta palkki hävisi samalla pois kokonaan ja ilmoittikin, että öljyntaso on alhainen. Käynnistyksen jälkeen tai ajon aikana ei kuitenkaan pyytänyt lisäämään öljyä. Muutaman päivän näytettyä tuota alhaista (tasopalkki ei siis edes min-tasossa), mutta ei edelleenkään pyytänyt lisäämään öljyä, menin merkkiliikkeeseen. Siellä päädyttiin vaihtamaan öljytason anturi. Vaihdon jälkeen myös öljyn tasot laitettiin oikeaoppisesti kuntoon.

Jälleen pari kolme kuukautta ajoa ja aina kun tarkistin tason (säännöllisesti), oli taso max. Nyt taas yhtäkkiä palkki on hävinnyt asteikolta kokonaan ja näyttää "alhainen", mutta ei pyydä lisäämään edellenkään öljyä. Tällä kertaa merkkiliike tuntuu olevan varsinaisen pihalla ja selittää vaan korkeasta öljynkulutuksesta. Mutta ongelma on se, että öljymäärää osoittava palkki häviää yhtäkkiä max-tasosta kokonaan piiloon, mutta auto ei herjaa, että öljyä pitäis lisätä... Ja palkki ei palaa näkyviin, kokeiltu on.

Vielä kun tietäis paljonko siellä on oikeasti öljyä... Mulla tulee ajoa noin 1000 km / kk eikä viittis aina käydä valuttamassa öljyjä mittakannuun määrän selvittämiseksi. Miten sen mittatikun saa tohon??

Itsellä epäilys myös, että voiko olla muussa vika kuin itse anturissa. Joku softapuolen juttu?? Mulla on se täysdigitaalinäyttö, jos sillä on merkitystä...

Apuja kaivataan, kun merkkiliikekään ei tiedä. En mä varmaan ainoo ole, kellä tällainen vika.
9
Ostetaan varaosat / Vs: volvo 144s -68 sisustan osia
« Uusin viesti kirjoittanut JVTL tänään kello 00:35:22 »
Nostellaas. Pitäis takapenkki löytää.
10








VASEN sisääntaittuva peili 2003-06.





12 johtoa.



Hinta***150e.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi