TamCar  KKD Motorsport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Aluekokoontumiset / Vs: SEINÄJOKI joka kuun viim.sunnuntai klo 18, Cafe Mondeo, Seuraava 30.9
« Uusin viesti kirjoittanut Joni- tänään kello 01:42:16 »
Olisko ensviikonloppuna taas?
2
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi XC90
« Uusin viesti kirjoittanut MY18 tänään kello 01:27:48 »
Päivitetty XC90 (MY2020): Suurempi akku (pidempi käyttöikä kun ei aina olisi tyhjä) ja ekologisempi flexifuel mahdollisuus?
3
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Alapallonivelen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 00:39:22 »
Siipimutterin pyörittelyyn vaikka pätkä putkea, jonka loveaa päästä ja hitsaa kiinni vanhaan hylsyyn. Muutoin pihdeillä kääntely toiminee ihan hyvin. Nitkauttaa auki, painaa jousen kasaan ja kiertää sormin auki. Sama toisinpäin.
4
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopää vuotaa öljyä 2,5t
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 00:36:12 »
Autossahan on öljynpainemittari mutta näkyykös tukos siinä? Kylmänä tahtoo mennä 5 baariin joka on mittarin maksimi, jos yhtään antaa kierroksia, mutta lämpöisenä pysyy pienemmissä lukemissa. Kai näissä joku ylipaineventtiili tms on?
Ei näy.
5
Offtopic / Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Uusin viesti kirjoittanut HammerDown tänään kello 00:21:04 »
Toisilla vaan ei käy koskaan noin ja sitten voi soittaa siitä suuta. :)

Jep, satumainen munkki on käynyt, kun ei ole koskaan tarvinnut vängätä moisista sen enempää hallissa kuin tien päälläkään.

Hyvä niin, koska näinkin pätöasiat voi mitä ilmeisimmin olla kuin ollakkin tyrmistyttäviä. :D
6
Offtopic / Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Uusin viesti kirjoittanut Kovalchuck33 tänään kello 00:19:23 »
Ainakin H1 polttimoista katkeaa hehkulanka aika helposti. Vähänkin tärähtää asentaessa niin lanka katki. Yhdessä autossa ihmettelin kun pitkät ei syty, niin kummastakin H1 polttimosta katkennut hehkulanka asentaessa.
7
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon -69
« Uusin viesti kirjoittanut luchadore tänään kello 00:04:19 »
Mäntä tulee dekin tasalle, ainakin minun mittauksilla, siitä ei ole otettu mitään ainakaan minun toimesta. Elringin kynsitiiviste, mitä tuo nyt oli 1.2mm?? Kannen palotilat on muotoiltu, ei ole teräviä mutkia tms mitään häiritsevää. 

Ja siis tämä nakutusoire alkoi nyt vasta näiden viimeisimpien säätöjen jälkeen. SIllon kun nokan heitin vaan sisään ja kiersin ennakot jakajasta, sekä kaasareihin en muuttanut mitään asetuksia, niin se veti miten veti, muttei nakuttanut yhtään. Tuo alkoi nyt ihan ihmeellisesti yhtäkkiä.

Kansi näyttää tältä:





Tiedä sitten tuostakaan, tuo oli ainut ehjä kansi sillon aikanaan laittaa tuohon päälle. Ihan hyvin tuo on hönkinyt, ja nyt tuo nakutus onkin vasta ekaa kertaa ongelmana.. Pitää huomenna heittää 155 pääsuuttimet noiden 150 paikalle ja todeta ettei auttanut mitään kuitenkaan.

Semmoinen kysymys tuli mieleen, että jos lähdetään vetämään kurkut levällään kolmosella sieltä 1000rpm kohdilta, niin mikä piiri hoitelee tuon bensaruokinnan ?? Eihän tk-piirille tai progressioreijille sillon tule mitään imupaineita, joten eikös se sillon ime pääpiiristä bensat, vaikka kierrokset on vasta siellä 1000-1500rpm ?!? Saako se mistään tarpeeksi bensaa siinä kohtaa, siksikö se vetää laihaksi ? Voimaa siinä on kyllä kevyesti vetää jo tuolla tonnissa kun se oikein nykäsee ja painaa penkkiin, mutta samalla sitten alkaa kilkattaa.

(kyllä ne dcoe-läppärungot pyörii mielessä nykysin erittäin paljon)
8
Offtopic / Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 15.11.2018, 23:28:03 »
Toisaalta, yhden sortin vikahan sekin on jos polttimonkannat, johdotukset tms. on siinä kunnossa ettei koskaan tiedä milloin mikäkin valo toimii ja kuinka kauan...

Mutta tokihan nämä on aina paskojen polttimoiden syytä. ::)

Hehkulankapolttimo saattaa toimia vuosikaudet ja yksi kaunis kerta se ei sytykkään. Muutama kerta virrat pois ja/tai tärinä saa aikaan sen, että polttimo syttyykin taas ja saatta toimia monta kuukautta. Takaluukun kannessa olevat polttimot on kovilla, kun luukkua paiskotaan kiinni. Tietysti polttimoita voi vaihdella varmuuden vuoksi vaikka jokaiselle leimalle. Valintojen maailma.

Yhdessäkään omistamistani autoista ei ole ollut valojen sähköissä vikaa. Polttimoita menee mitä menee ja parhaimmassa tapauksessa kaikki valot on toiminut ennen leimaa konttorin pihassa, mutta hallissa tarkastellessa esim. rekisterikilven valo onkin pimeänä. Toisilla vaan ei käy koskaan noin ja sitten voi soittaa siitä suuta. :)
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: volvo v70 mk2 2.4
« Uusin viesti kirjoittanut mersumies76 15.11.2018, 23:26:22 »
 :)kiitos, tuo video näytti juurikin sen. mitä pähkäilin.

kiitos vinkeistä,vaikka olenkin mersumies niin uskalsin kysyy vinkkii mulle tuntemattomalla maaperällä.
10
Offtopic / Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Uusin viesti kirjoittanut HammerDown 15.11.2018, 23:12:57 »
Joo, paaliin vaan kaikki yli katsastusikäiset autot.

Uusi vikahan ei tarvi tulla edes samasta syystä jos vaan vaikuttaa samaan kohteeseen. Lampussa saattoi olla kanta- tai johtovikaa ja sitten myöhemmin siitä yksinkertaisesti palaa se lamppu. Vaikka olis uudenkin laittanut niin niiden elinajat on joskus vähän sattuman kauppaa.

Tiivistäen siis jos autoon voi tulla vika niin siihen voi tulla vika... mitäs läksit ensikatsastusta vanhemmalla tien päälle.

Hienosti kärjistetty, hyvin sä taas vedät! O0

Autoihin nyt vaan vanhemmiten tuppaa tulemaan kaikenlaista kulumaa, korroosiota ja kontaktihäiriöitä, jotka on ihan korjattavissa jos halua ja kykyä löytyy. Nyrkillä lyöminen ei ole varsinainen korjaus. Jos ei löydy, sitten pitää varmaan just paalata...

Ja ennen ensikatsastustako niitä vikoja saa olla vaikka hurumycket? ???

Hohhoijaa...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Ateho  Elekma