Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Huomasin että ylimmäinen moottorin tukikumi, joka tulee poikkitukeen kiinni on revennyt. Myös poikkituen helat ovat todella väljät, poikkituki heiluu herkästi monta senttiä auton pituussuunnassa. Näiden lisäksi moottorin etupäässä alhaalla kahdella puslalla olevassa tuennassa oli kumi vähän revennyt.

Nämä meinasin nyt vaihtaa. Käykö ylätuennaksi se uudemman(?) mallinen plus merkin muotoisella helalla oleva tuki pyöreä helaisen tilalle? Vaikuttaisi vahvemmalta. Entä saako noita poikkituennan heloja jostain ns. koko pakettina, ettei tarvitsisi prässäillä? Ainakaan Motonet ei näytä tarjoavan poikkituen heloja ollenkaan. Merkkiliikkeestä?

Pientä jurinaa esiintyy ajossa, jos vedättää alle 2000rpm. Liikkeelle lähdöissä juristaa toisinaan myös.
2
Etu- ja nelivetoiset / Volvo D6 PHEV vingahtava ääni käynnistäessä
« Uusin viesti kirjoittanut Peksuda tänään kello 14:06:31 »
Hei kaikille!
Otsikon mukainen kyssari kun autoon on ilmaantunut merkillinen sivuääniä autoa käynnistäessä kylmänä.
YouTube linkki äänestä kun eilen illalla käynnistin välinettä.
https://youtu.be/THvS2WNmGxI

Jos autolla ajaa sähköllä ja käy näin niin kuljettajan näyttöön tulee virhe ilmoitus jossa kehotetaan pysähtymään heti kun turvallista, ja moottori lähtee "normaalisti" päälle.

Korjaamolla oli Volvo eilen määräaikaishuollossa eivätkä saaneet tehtyä vikaa uudestaan ja sanoivat että tuskin on vakavaa.
3
Myydään Racingosat / Danan kitkalukko 1030/31
« Uusin viesti kirjoittanut daze tänään kello 13:46:22 »
volvon danan kitkalukko 1030/31.
huolettu ja vaihdettu vahvemmat ristitapit,kitkalevyt ja välilevyt.
eli uutta vastaava.

700€
karstula
puh. 0408402812
4
200 / Vs: Volvo 240 Sähköisen bensapumpun asennus konehuoneeseen
« Uusin viesti kirjoittanut Dmies tänään kello 13:43:36 »
Vihreällä releellä on töpseli valmiina mittariston takana.
Okei. Kerkesin jo vetää uuden pistokkeen konehuoneeseen. Noh pitää katsoa kumpaa käyttää. Mihin asti mittariston takana olevasta töpselistä menee se pumpulle menevä johto. Se kai pitää irroittaa pistokkeesta ja vetää pistokkeesta konehuoneeseen uusi johto ?
5
Showroom / Vs: Volvo S60 T5 R-Design -20
« Uusin viesti kirjoittanut Vatanen tänään kello 13:35:05 »
Kiitoksia kaikille :)

Todella hieno! Ehkä nyt jo kaipais 20-30 mm madallusta  8) Itse kävin koeajamassa S60 T8 Polestar Engineered mallia ja olihan mahtava peli :)

Kyllähän se vähä madallusta kaipailis, mut jätetään nyt toistaseksi tuollaiseksi kun on takuunalainen auto. Tarkoitus oli mennä itsekkin koeajamaan tuo T8 Polestar malli, mutta työpäivä sattui juuri samalle kiertuepäivälle. Tosin ehkä ihan hyvä, etten päässyt koeajamaan :D Muuten olisin kyllä T8 päätynyt, muttei kotona tai töissä ole mahdollisuutta lataukseen niin toistaiseksi mennään pelkällä bensalla.

Autohan on nätti kuin sika pienenä  O0 , mutta sano siellä huollossa, että säätävät tuon etukulman konepellistä, jos et itse laita linjaan, näkyy olevan pieni ero.

Tarkoitatko konepellin ja etupuskurin välistä saumaa, repsikan puoleisen umpion lähettyviltä? Pitääkin ihan katsoa, että hämääkö kuva vai onko siinä eroa :idiot2:
6
Myydään varaosat / Vs: 531 kansi V-nokalla
« Uusin viesti kirjoittanut N1ks tänään kello 13:19:06 »
Tarjotakin saa
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Volvo s60 takaluukku ei aukea
« Uusin viesti kirjoittanut JoniM tänään kello 13:18:44 »
Lukkomekanismeja on joutunut vaihtamaan joitain tuon takia. Johtovikojakin on tullut vastaan, katkeaa saranan juuresta korin läpiviennin vierestä. Mutta jos johdot on mitattu ehjiksi, niin silloin lukko vaihtoon. Samat vaivat S80 ja 60.

Minulla alkoi yhtäkkiä takaluukun avausnappi temppuilemaan. S60 vm. 01. Auton käydessä ei takaluukun nappi toiminut vaan sitä painettaessa rekisterivalot sammuivat. Tutkailin väännellen saranan vierestä johtosarjaa ja tarpeeksi luukkua availtuani toimi nappi enää luukun ollessa ylhäällä, kun auto oli sammuksissa. Tämän totesin laittaessani lukkomekanismin sormella lukkoasentoon. Siitä päättelin johtosarjassa olevan kontaktihäiriö, kun kerran luukun asento vaikuttaa toimintaan. Johtosarja irti takaluukusta ja keittiön pöydälle. Avoin johdon saranan viereisen kuoren varovasti mattopuukolla ja sieltä paljastui monta katkennutta johtoa. (Ei minun mattopuukolla viiltämää.)  ;) Jotkut oli rikki useasta kohtaa. Kolvailin pätkät uutta johtoa jokaiseen ja kutistesukat päälle. Korjattua entistä paksempaa nippua en enää tunkenut entiselle paikalleen saranan viereen. Laitoin menemään takaluukun pahvin läpi nätisti sisäkautta kuivassa tilassa. Katsoin vain ettei jää missään tilanteessa tiivisteen väliin. Johdon aiemman reitin lapiviennit teippasin umpeen. Nyt toimii.  :)
8
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 vaihdekepin valot
« Uusin viesti kirjoittanut Timpaxi tänään kello 13:16:17 »
No nyt on uus keppi vaihdettu. Mut nyt sitte ei kepin lukitusnappi toimi vaan kaikki vaihteet menee suoraan päälle. Mikä siinä on niin vaikeeta testata toimivuus. En kyllä itsekkään hoksannu siinä vaiheessa kun lähdin pihasta. Onkohan tuo millanen homma koittaa ite.?
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Ratin asentotunnistin xc90
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 12:44:08 »
villi väite että kaikki P2 alustaiset samoja. mutta esim skandixin sivyilta voi katsoa osat ja sieltä löytyy oem numerot myös. steerng wheel angle sensoria kun etsit.
10
Alkuperäisissä oli nimeomaan vuosimalleissa 2010-2012 joku virhe. Volvo on näitä myöhempäänkin vaihtanut tämän takia ilmaiseksi. Mulla vuosi omassa XC60 2010 esim. Luulin aina että kattoluukku vuotaa ja puhdistelin sen kouruja ja tiivisteitä, eikä auttanut... Tuulilasihan se vuoti apukuskin puolelta yläreunasta.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
KL-varaosat  Carwist