Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Todennäköisesti myös lämppärin kerro alkaa olla tukossa joten sen vaihto myös edessä. Omaan v70 vaihdoin kesällä uuden lämppärin kennon ja kyllä vaan tulee erilailla nyt lämpöä hyttiin  :) 
2
Eikai se auta kun että ruveta purkaamaan ja vaihtaan tuon puhallinmoottorin..

Asiasta toiseen, osaako joku kertoa miksi auto ei lämpene sisältä talvella, viime talvena kun puhallin vielä toimi niin vaikka laittoi asteet HIGH modelle niin tuli vain kuumaa ilmaa jos ajoi webasto päällä, ilman sitä tuli laimeaa ilmaa, ei niinkään lämmintä.

3
Offtopic / Vs: Polkupyörä Topicci
« Uusin viesti kirjoittanut B30A 18.10.2025, 23:50:02 »
Joo lähinnä B30A:lle oli edellinen kommentti, kun kilometrejä tulee ilmeisesti aika paljon ja edellisen viestin perusteella vedetään lenkkareilla ;D

Juu lenkkareilla, oli kyllä fillarointikengätkin mutta ne rupes jostain syystä painamaan jalkoja pirusti niin siirryin takas lenkkareihin.
Lukkokenkiä/polkimia en ole hankkimassa, klappit ei oo enää parhaimmillaan ja varsinkin toista jalkaterää on siirreltävä polkimella ajon kestäessä. Rikottu nilkka muistuttaa tyhmyyksistä.  :nohnoh
4
Niinpä, ennen tuota isompaa remonttia egr venttiili ja jäähdytin vaihdettu, miksiköhän..  ::)
5
Kokeile kopauttaa kumivasaralla tai vaikka ihan nyrkillä tankin pohjaan ja laita sitten auto käyntiin. Luultavasti tankissa oleva siirtopumppu tai sen johtosarja on rikki.
6
Auto starttaa mutta ei käynnisty. Suuttimista ei tule polttoainetta. Sammui vauhdista n. 2kk sitten jolloin oli vikakoodit P000100 ja P000300. Polttoaineen annosteluyksikkö vaihdettiin silloin. Sen jälkeen ajettu ~2000km jonka aikana pitänyt ilmata muutaman kerran ennen käynnistymistä. Nyt ei käynnisty enää. Suodatin vaihdettu puoli vuotta sitten. Onko kellään kokemuksia vastaavista oireista? Kiinnostaisi tietää ennen polttoainepumpun yms vaihtoa.
7
Kiitos Volvoandy ja muutkin erittäin kattavista vinkeistä  :)
8
Veteraanit / Vs: Amazon->BMW E30 hammastanko (tehostamaton)->raidetangonpäät?
« Uusin viesti kirjoittanut Amanssi 18.10.2025, 22:28:30 »
Onko tämä projekti jo edennyt?

Vähitellen, tällä hetkellä pähkäilyn kohteena on öljypohja (B20), että paljon sitä on varaa korottaa jotta ei ota kampuraan kiinni. Kampuraa ei kehtaisi silputa  ;D

Ilmajousitus tuo meikäläisen kohdalla vähän lisää mietittävää kaikkeen, kun on vähän reilummat liikeradat alustassa.
9
Noilla metreillä ihan suoraan vaan puhaltimen ja "vastuksen" vaihtoon. Ei kannata sen enempää ämpyillä.
10
Mulla on V70, jossa D4204T5 moottori. Ihan alkupään malleja. Ostin aikanaan noin 120tkm ajettuna, mikä oli ehtinyt tulla edellisellä omistajalla neljässä vuodessa. Eli noin 30tkm vuodessa ja merkkiliikkeen huoltokirjalla.

150tkm kohdalla tehtiin Volvon ohjeistuksen (tietty työnumero tms.) mukainen remppa merkkihuollossa, kun punnituksessa öljyä kului 0,27l/1000km. Eli männät, männänrenkaat, hoonaus jne. jne kuului settiin.

Hiukan ennen tuota remppaa oli jo vaihdettu egr-venttiili ja jäähdytin, kun olivat oireilleet.

60tkm on mennyt sen jälkeen onneksi ongelmitta. Öljypalkit ei vähene eikä egr:t ole kiukutelleet. Toki tuo on mielestäni aika vähän vielä kilometrejä ison rempan jälkeen, mutta itselle niitä ei vuotta/öljynvaihtoväliä kohti tule kuin 10-12tkm. Siihen nähden tyytyväinen.

Mutta tuo siis vaan esimerkkinä, jos siitä on jollekin hyötyä. Osasi joku vaihtoautoliike remontin perään kysyäkin, kun tarjosin vaihdossa taannoin ja nostivat tarjousta ihan hyvin sen perusteella. Toki jäi vielä itselle.

Mainitaan nyt vielä, että aluksi kun kulutuksen perään kyselin, oli Volvolla vielä ohje, että 0,5 litraa saa palaa tuhannella. En tiedä oliko virallinen korjausmenetelmä silloin sitten vielä työnalla, mutta sitten ajan kuluessa tuo sallittu määrä laski niin paljon, että omani kuluttikin punnituksessa selvästi liikaa ja päätyi korjaukseen.

Edit: Menee vähän offtopiciksi, mutta sellainen tuli vielä mieleen, että egr-jäähdytin sytytti vikavalon sen yhden takaisinkutsukorjauksen jälkeen, jossa tehtiin muutoksia nesteenkiertoon tms. (?). Eli nosti vian varmaan nopeammin pintaan.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat