Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Polestar optimointi?
« Uusin viesti kirjoittanut ÄkCee60 02.09.2025, 20:42:43 »
Lähinnä kiinnostaisi 1500-3000 rpm alueen entistäkin muhkeampi vääntö ja vaihdelaatikon optimointi
Ja saishan sen kiihtymäänkin 8.1s asemasta 8.0 sataseen.... :P
42
Jossei halua orggisnäyttöön noin 200e systeemiä niin irtokameran ja irtonäytön saa noin 50 eurolla alista.
Niitä tullut asenneltua aiemmin useampia. Aina kannattaa pohtia langallinen vai langaton.
Se johto ei mitenkään kovin vaikea ole vetää kynnyskotelon reunaa pitkin. Melkeen enempi on wärkkäämistä langattomassa.
43
Omien kokemuksien mukaan vaahto toimii paremmin kuin aerosolit. Vaahdolla saa hajut pysymään poissa kauemmin. Ainakin crc:llä oli muutama vuosi sitten vielä tarjolla semmosta vaahtoa, jota työnnetään letkulla vähän joka suunnasta kennolle päin.

Ongelma taitaa olla se, että se kenno pitäisi päästä oikeasti puhdistamaan paskasta, ja kennoon käsiksi pääseminen taitaa olla aika hankalaa. Ainakaan itselläni ei ole yhdessäkään autossa vielä ollut kenno helposti tavoitettavissa. Kaikista tehokkain keino kyllä näiden ongelmien ehkäisyyn on raitisilmasuodattimen vaihto tarpeeksi usein. Mieluummin vuosittain. Edellisessä autossa ei 600tkm ajettunakaan ollut vielä pahoja hajuja ilmastoinnissa. Tosin tuossa autossa oli kahdet suodattimet ennen kennoa, joten se varmasti auttoi asiaan tosi paljon.
44
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Kolari korjauksessa huomioitavaa
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ 02.09.2025, 20:23:59 »
Erääseen valtuutettuun, Helsingissä toimivaan kyllä luottaisin aika paljonkin, mutta Etelä-Karjalassa olevaan merkkiliikkeeseen en.
Heh, mun ex meni tunnettuun eteläsuomalaiseen merkkiliikkeeseen saatuaan pusun kylkeen. Osumakohta koko kuskin puolen takaneljännes, bagit ei lauennut.
Mullehan ei asiasta mitään kerrottu, mutta sijaintitietojen perusteella auto vietiin lavetilla sieltä merkkarin pihasta Turenkilaiselle pärnäsen korjaamolle viikoksi hoitoon. :D Jälki oli kyllä hyvää, siitä ei mitään valittamista.
45
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut Gnolli 02.09.2025, 20:21:07 »
Onko V60 bensiini hybrideissä samanlainen hihnankiristys säännöt kuin dieselissä? Autosalpassa kertoi et samalla työkalulla tehdään volvon kuin volvon hihnankireydet. Onko tuo hertsimittari vielä erikseen?
46
Showroom / Vs: 262 C Bertone 1978
« Uusin viesti kirjoittanut v0lv0245 02.09.2025, 20:11:21 »
0-1000km ei kovia kierroksia ei kickdownia.
1000-2000km ei kickdownia.
Se on siinä.
Itse aion ~1500km kohdalla vaihtaa kaikki öljyt ja suodattimet sekä jäähdytysnesteet ja sen jälkeen all in.
47
Onnistuu windows 10 ja 11 asennus, itsellä molemmissa asennettuna ja kielenä suomi. Laskurit nollattavissa monella muullakin ohjelmlla, vdashillä en ole nollannut ja muistaakseni koskaan katsonutkaan onko vaihtoehdot valittavissa tuossa.
48
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Polestar optimointi?
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 02.09.2025, 19:56:47 »
Varmasti kestää noilla tehon nousuilla, omassa eri ohjelma ja tehot eriluokkaa ja hyvin on toiminut / kestänyt.
49
Mielenkiinnolla seuraan miten projekti etenee. Itse oikaisin hieman ja laitoin siihen orkkis kamerapaikalle langattoman kameran josta välittyy kuva puhelimeen. Hintaa tuli kolmekymppiä aliexpressistä. Ei tietysti vastaa kiinteää asennusta mutta satunnaisesti kärryä kytkiessä toimii.

Mikähän noista alin kameroista on kyseessä? Tartteis ite samaan tarkoitukseen jonkun kohtuuhalvan kameran.
50
Noh noh, eiköhän se Volvo (ehkä) käytä sentään omaa moottoriaan ::)
Kuten jo sanottu, tuo on samaa kastia EX30 kanssa: muotoilua lainattu Volvolta, mutta tekniikka (ja penkit:) aitoa kiinalaista. Tuubissa konehuone vilahti, eikä sieltä VEA pilkistänyt.

XC70 on tarkoitettu kiinalaisille ja mahdollisesti niihin Euroopan maihin, joissa sähköistyminen ei ole kovin pitkällä ja jotka eivät Suomen lailla uhkaa jääkarhujen ja koko maapallon tulevaisuutta.

Ei liene Volvon intresseissä kehitellä uusia hybridiversioita, kun melko valmis tekniikka on olemassa ja siitä ollaan luopumassa?

En näe mallille myöskään paikkaa EX90 ja tulevan EX60 välissä näillä markkinoilla. Kokoero liian pieni.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
KL-varaosat  Race.fi