Proturbo  Autodiagnoosi

Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.

  • 297 Vastauksia
  • 41342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1032
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #285 : 28.02.2019, 15:51:33 »
Mites nuo weberit menestyy ahtokäytössä ? Muistaakseni mulla oli aikoinaan paineistetut dellortot , ja niissä tuli paineletkut noihin suutinkansiin  ? Muistikuvat ovat tietty hämäriä , kun aikaa noista on liki 30 v  :buck2:
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +500 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #286 : 28.02.2019, 18:06:04 »
onko nuo palotilat valmiit?.ei näytä kovin saman näköisiltä ??? ???

Poissa tuomee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #287 : 28.02.2019, 18:31:52 »
Mites nuo weberit menestyy ahtokäytössä ? Muistaakseni mulla oli aikoinaan paineistetut dellortot , ja niissä tuli paineletkut noihin suutinkansiin  ? Muistikuvat ovat tietty hämäriä , kun aikaa noista on liki 30 v  :buck2:

Vastaan vaikkei mulle kuulukkaan.
Yhtälailla menestyvät kuin lortotkin.Webereissä koho/suutinkammion henki/paineistus reikä on vasemman kurkun yläpuolella tasopinnassa,Painekotelon laippaan vaan reiät ja paineistus siitä.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Paikalla Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2080
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #288 : 28.02.2019, 21:15:03 »
onko nuo palotilat valmiit?.ei näytä kovin saman näköisiltä ??? ???
Taitaa olla myös pilalla jo tuo kansi. Näyttää kuin olisi vesitilaan asti puhkottu nuo palotilat. Vai mikä funktio on noilla terävillä reijillä tulppia vastapäätä.

Tässä kuvassa näkyvät ne.

« Viimeksi muokattu: 28.02.2019, 21:18:46 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 289
  • vapari
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #289 : 28.02.2019, 21:35:36 »
Siinä on joku ihme kulma alunperin.
Ei ole hiottu niin paljoa että olisi hävinnyt kokonaan pois.

Vesitilaan on aika paljon matkaa.
Volvo 960 -91 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 B200F+M47 [harrastekäyttis]

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #290 : 28.02.2019, 22:52:08 »
Oli reikä tai ei niin tommonen terävä kulma palotilassa ei kyllä ole ollenkaan hyvä
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 409
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #291 : 28.02.2019, 23:09:08 »
Oli reikä tai ei niin tommonen terävä kulma palotilassa ei kyllä ole ollenkaan hyvä
Ne on vakiokanneski, mitä lie tehtaan ideoita? Näyttää terävemmältä ku muu palotila on puhdas :D
Volvo 245DL -88 käyttis, Volvo 242L -75 kesäauto, Volvo 245SE -91 talvikottero

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #292 : 28.02.2019, 23:15:01 »
Ne on vakiokanneski, mitä lie tehtaan ideoita? Näyttää terävemmältä ku muu palotila on puhdas :D

Jos näin on, niin omissa silmissä sitten vaan vikaa, ei ole kyllä tullut lähempää noita vakio palotiloja tullut tutkailtua :D
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1992
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #293 : 01.03.2019, 11:52:01 »
Oli reikä tai ei niin tommonen terävä kulma palotilassa ei kyllä ole ollenkaan hyvä

No sytytystulppa on vielä terävämpi...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #294 : 02.03.2019, 17:52:16 »
Itsekkin ihmetellyt moisia kolosia joskus ja todennu että onhan semmoset vissiin kaikissa.

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1041
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #295 : 02.03.2019, 18:11:09 »
Voisiko se olla jokin jolla saadaan aikaan jonkinlainen pyörre palotilaan?

Mulla on yhdessä vanhassa padassa imuventtiileissä sellaiset pienet ilmanohjainlipat, joille en muuta funktiota ole keksinyt kuin että halutaan saada imuilma pyörteilemään sylinterissä.

No sytytystulppa on vielä terävämpi...
Toisaalta se palorintama lähtee siitä tulpasta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1992
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #296 : 02.03.2019, 18:40:59 »
Voisiko se olla jokin jolla saadaan aikaan jonkinlainen pyörre palotilaan?

.
Toisaalta se palorintama lähtee siitä tulpasta.

Luulen että tuo on jokin valmistustekninen juttu.

Palorintama lähtee tulpasta kyllä. Mutta kulkee pitkin palotilaa. Prosessi on oikeasti jotain muuta kuin oppikirjan poikkileikkauskuva.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #297 : 21.03.2019, 17:45:05 »
Ne on vakiokanneski, mitä lie tehtaan ideoita? Näyttää terävemmältä ku muu palotila on puhdas :D
Oon kuullu että on nakukolot. Eli jos alkaa naulaan niin tuo ohjaa sen vähemmän vaaralliseksi.
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy