Autodiagnoosi  Carcom Oy

b5204t +16t lastu

  • 9 Vastauksia
  • 1376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
b5204t +16t lastu
« : 19.10.2018, 10:42:48 »
kyseessä siis 850r 2.0t italo malli, johon päivitetty 16t ahdin vanhan väljän 13(g?) tilalle. Muuten aika vakio kokoonpano; oranssit suuttimet ja vakio IMM.
Kysymys kuuluu minkälaista lastua kannattaisi hommata?

hyllystä löytyisi yksi lastutettu ECU purkuautosta 850 T5 (b5234t).. Siinä siis samat suuttimet, ilmeisesti 15t ahdin ja erona 0,3l ero tilavuudessa. Lastun valmistajasta ei niinkään tietoa, mutta seuraavat numerot siihen on kirjoitettu punaiselle tarralapulle:
358-233N. C78

Onko kellään mahdollisesti tietoa mikä lastu kyseessä? Vaihtoehtoisesti muuta sopivaa lastua kyseiselle kokoonpanolle saa ehdottaa.
vakio dp:ssä taitaa olla tyhjä paikka johon saisi laajakaistan kiinnitettyä kokeilun ajaksi..

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #1 : 20.10.2018, 00:55:32 »
Täältä löytyy aika vastaava kokoonpano:
B5204T2
16T seiskan vinolla pesällä

0.5bar toimii ihan perusboksilla, mutta ollaan ajettu viimeiset 10tkm 1.2bar modatulla m4.4 ohjauksella.

Ei tietysti vastaa ihan siihen mitä kysyit, mutta kasipätkä on pysynyt nipussa kyseisellä ahtimella.

M4.4 boksi, tais olla V70T5 tai vastaava kone, tärkeintä lähinnä oli se, että on m4.4 boksi, jonka ohjausta pystyy säätämään.

M4.4
Spoolialueet säädetty rikkaalle
Overboost poistettu käytöstä
A/C konffattu toimimaan.

Voin laittaa kartat tänne jakoon, vaatii ECU:n vaihdon ja uuden softan polttamisen.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #2 : 20.10.2018, 15:35:13 »
2,3 litrasen t5 lastu ajais varmaan aika saman asian? Spoolialueet rikkaalla, mutta meneekö liian paksulle?


Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #3 : 21.10.2018, 17:48:25 »
2,3 litrasen t5 lastu ajais varmaan aika saman asian? Spoolialueet rikkaalla, mutta meneekö liian paksulle?

En osaa sanoa tosta lastusta kun ei ole mitään kokemusta. Laajakaistalambda kiinni ja kokeilemaan?
Spoolialueet tuntuivat olevan aika laihalla tuossa vakiolastussa ja tästä syystä säädin niitä rikkaammalle.
AFR:t oli jotain 13.5-14 pintaan spoolatessa, nyt 12.5.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #4 : 21.10.2018, 23:55:41 »
Joo vääjäämättä menee laihalle tolla vakiosoftalla, ei hirveesti viitti ajella.

Tais tossa downpipessä olla yks ylimääränen paikkakin anturille niin taidan lyödä laajakaistan harrasteesta testailun ajaksi kiinni ja käydä ajamassa.

Voisin ensin kokeilla jopa miten toimii tuolla 2,3 T5 lastulla, näkis meneekö paksulle. Se laajakaista olis muutenkin kiva olla kun tätä lastuhommaa ihmettelee, ettei mee ihan metsään koko homma :D


Poissa mikkkis-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • Volvo R Owners Finland
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #5 : 24.10.2018, 16:46:41 »
Itellä on ollu 2 vuotta tämä 2 litraisen lastu kiinni omassa ja nyt on menty loppukesästä 16T:llä 13G:n sijaan.

https://www.ebay.com/itm/Volvo-850-T5-T5R-Turbo-Tuning-chip-from-Sweden-/223199516739?hash=item33f7ba5843
855 2.0 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #6 : 24.10.2018, 23:10:47 »
Itellä on ollu 2 vuotta tämä 2 litraisen lastu kiinni omassa ja nyt on menty loppukesästä 16T:llä 13G:n sijaan.

https://www.ebay.com/itm/Volvo-850-T5-T5R-Turbo-Tuning-chip-from-Sweden-/223199516739?hash=item33f7ba5843

Ootko päässy seoksia tarkkailemaan? Ja muuten vakio pannu kö?  ???

Poissa mikkkis-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • Volvo R Owners Finland
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #7 : 25.10.2018, 06:18:22 »
Ootko päässy seoksia tarkkailemaan? Ja muuten vakio pannu kö?  ???
Ei oo seosmittaria enkä oo saanu aikaseks penkkiinkään vietyä että siellä näkis seokset mutta ei oo hajonnutkaan V:>
855 2.0 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #8 : 26.10.2018, 23:19:57 »
Ei oo seosmittaria enkä oo saanu aikaseks penkkiinkään vietyä että siellä näkis seokset mutta ei oo hajonnutkaan V:>

Jep, eipä se vakiolastu isoja modauksia vaatinutkaan.
Voi ihan helpostikin toimia T5:en bulkkilastulla  8)

Itse hommaisin laajakaistan samaan laskuun jos ahdinta rupee vaihtelemaan.

Vakiokartoissa tuntui lähinnä siltä, että ECU tykkää pitää seokset vielä 14 pinnassa ennen kuin boosti pääsee 0.5:en yli. Jäykällä hukkiksen jousella spooli on sen verran raju että tykkää hetken kävästä laihalla ennen täysiä ahtoja.

Jos nälkä kasvaa syödessä, niin on ainakin laajakaista hankittuna seuraavia modeja varten  :)

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
Vs: b5204t +16t lastu
« Vastaus #9 : 01.03.2019, 07:55:02 »
Päivitystä aiheeseen.

Asensin harrasteesta laajakaistalambdan putkistoon ja 2,3 t5 lastun. Kuulema BSR-valmiste, mutta varmuudella en osaa sanoa, chipin numerosarjat ei tuottaneet googlella tulosta.

Nyt ahtaa about 1,2bar ja vedossa AFR menee 11,8-11,4, tasasella pysyy siellä 14,5-14,9 paikkeilla. Hyvin tuntuu siis toimivan ja vetoja riittää  :-*

Tämä siis aloitusviestin setupilla:)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy