KKD Motorsport  Samppasport

360 b200f turbotus?

  • 7 Vastauksia
  • 2196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
360 b200f turbotus?
« : 20.11.2018, 23:02:13 »
Nyt tarviis vähän neuvoja 360 volvon turbotuksessa. Aika paljon jo tullut luettua ketjuja foorumeilta mutta vieläkään en oo ihan perillä joten vinkit on tervetulleita.

Auto Volvo 360 -90 b200f(vx3 nokalla)

Elikkäs tarkotus olis saada pienillä paineilla (max 0,5bar?) hieman lisätehoa ja mielellään hyödyntämällä jo löytyviä osia jos se nyt on mahdollista koska budjetti rakennelma.

Jo löytyviä osia:
-b230ft turbo ja pakosarja
-b230ft imusarja ja suuttimet
-b230ft moottorinohjaus boksit
-b230ft anturit
-Ison volvon pottapyörä 60-2 reikäsellä kehällä (vissiinkin pitäis sorvata se 4mm pois tästä? Kitkapinnasta ja asetelman kiinnityspinnasta?)
-turbon paineasetelma

Saako näillä mitään toimivaa aikaseksi ja mitä puuttuu? Tietysti johtosarja ja cooleri ainakin. ja vinkkiä myös vauhtiksen sorvaamisen hinnasta ja paikasta missä onnistuu pk seudulla saa heittää. Kiitos ja anteeksi jo valmiiksi!

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #1 : 23.11.2018, 15:45:58 »
No, noillahan saat käytännössä toimivan turbovolvon, ei muuta kuin kasaamaan ja kattoo sitten mitä nippeleitä puuttuu.
Öljypohjaan joudut hitsaamaan turbon öljynpaluuputken ja sen on syytä olla noin 20mm halkaisijaltaan.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #2 : 23.11.2018, 15:51:29 »
Tai tekee siihen lohkoon, ymmärtääkseni noissa vapareissakin on paikka sille.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 988
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #3 : 23.11.2018, 23:37:37 »
Pakosarja käy paikalleen, mutta ottaa moottorinkorvaan kiinni. Joko mutka ahtimen ja pakosarjan väliin (suosittelen) tai konekorvan muutos (en suosittele). Tai sit teet vaan tuubisarjan.

Kuulemma 360 LU-jet ja Renix sytkä toimisi 0,5bar paineilla sellaisenaankin orkkis suuttimilla. Suuttimet riittää juurikin 0,5bar n. 160-170hv.

Eli ahdin ja pakosarja vaan kiinni, IC ja ahtoputket ni pitäis liikkua pirteämmin. Sit nälkä kasvaa, ja seuraavaks menee kytkin vaihtoon (orkkis kestää n. 190-200hv/300Nm). Sit sinne turbon asetelma, ni laatikko on rajoilla (300hv/420Nm). :D

Nimimerkillä kaikki hajotettu moneen kertaan kun nälkä kasvoi :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 360volvo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • ReRT
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #4 : 24.11.2018, 01:15:55 »
Mul on jääratapirssissä jo useemman vuoden ollu le-jet+renix orkkispaketti, 0,5-0,6 painetta. Seos pysyy laajakaistan mukaan sopivana, ei nakuta. Orkkis kytkin pitää juuri tuon. Todellinen budjettivaihtoehto siis tämä
360 b?
340 b230ft
360 b200e turbo

Poissa rande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #5 : 25.11.2018, 10:41:39 »
Pakosarja käy paikalleen, mutta ottaa moottorinkorvaan kiinni. Joko mutka ahtimen ja pakosarjan väliin (suosittelen) tai konekorvan muutos (en suosittele). Tai sit teet vaan tuubisarjan.

Kuulemma 360 LU-jet ja Renix sytkä toimisi 0,5bar paineilla sellaisenaankin orkkis suuttimilla. Suuttimet riittää juurikin 0,5bar n. 160-170hv.

Eli ahdin ja pakosarja vaan kiinni, IC ja ahtoputket ni pitäis liikkua pirteämmin. Sit nälkä kasvaa, ja seuraavaks menee kytkin vaihtoon (orkkis kestää n. 190-200hv/300Nm). Sit sinne turbon asetelma, ni laatikko on rajoilla (300hv/420Nm). :D

Nimimerkillä kaikki hajotettu moneen kertaan kun nälkä kasvoi :D

Okei eli muutaman tunnin homma. Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2550
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #6 : 25.11.2018, 11:54:10 »
Okei eli muutaman tunnin homma. Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?
Ei ole välttämätön se vesikierto.
Carpe jugulum

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 988
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 b200f turbotus?
« Vastaus #7 : 26.11.2018, 00:04:15 »
Mites tarviiko ahdin veden kierron vai voiko jättää pois?
Ei tosiaan ole välttämätön. Jos haluaa kytkeä niin ryöstä joko lohkosta joltain pakopuolen propulta (2/3syl nurkilla on proppu vesitilaan) ja siihen nippa ja toinen letku lämppärin putkeen. Tehtaalta taitaa olla paisarin letkun ja alavesiletkun välissä T-kappaleilla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Elekma  Autoracing