Race.fi  TamCar

S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?

  • 23 Vastauksia
  • 2599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2761
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #15 : 16.12.2018, 12:48:05 »
Ahtoja voisi varmaan tarkkailla jollain Torquella tms. obd-loggerilla jos vikaa epäilee
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ridgeforrester

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #16 : 05.04.2019, 10:11:18 »
BSR vs Rica - onko oleellista eroa? Rica mainitsee ainakin myös laatikon käytöksen muuttuvan ja 1&2-vaihteiden vääntörajoituksen poiston käytöstä. Onkohan BSR:ssä sama?
Volvo V70 2.5T Geartronic Summum MY2008. Ex V70 2.4 GLT Aut. MY1998.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1569
  • Tampere - Pori
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #17 : 06.04.2019, 21:33:33 »
BSR vs Rica - onko oleellista eroa? Rica mainitsee ainakin myös laatikon käytöksen muuttuvan ja 1&2-vaihteiden vääntörajoituksen poiston käytöstä. Onkohan BSR:ssä sama?

Kummatkin bulkkia eli ei ole eroa. 1&2-vaihteiden rajoituksen poistosta ei ole mitään hyötyä kun ei kuitenkaan ehdi ahdot nousemaan kun pitäisi kolmosta tarjota, tosin ei tuosta poistosta haittaakaan ole.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2211
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #18 : 07.04.2019, 11:27:16 »
Kummatkin bulkkia eli ei ole eroa. 1&2-vaihteiden rajoituksen poistosta ei ole mitään hyötyä kun ei kuitenkaan ehdi ahdot nousemaan kun pitäisi kolmosta tarjota, tosin ei tuosta poistosta haittaakaan ole.

Ainakin V50 T5 se kakkosen rajotus on ihan hanurista. Jos halusi lähteä tietystä vauhdista kiihdyttämään, piti tunkea kolmosta väkisin automaatista liian aikaisin.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa saku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #19 : 29.04.2019, 17:23:50 »
Mun Volvossa 2,5T -05 sama setti.. on aiheuttanu vitutusta jne.. Mie täällä jo kehuin ett kaikki toimii. Tuo vakio Pierburg ei kestä. 3 niitä kerkes mennä ennenkuin näin vaivaa tilata Ipusan tuote. Vimeinen hajos 300km jälkeen, kun kävin reissussa ja rekkojen ohitelut niillä teillä ja ruuhkilla vaativat täyet tehot. kun venttiili korkkas ,tehot tuli sen jälkkeen potkuna 3000rmp paikkeilla, alavääntöö ei laisinkaa ja vakkariajolla laatikko vaihteli 3-5 vaihdetta edestakas tiuhaan.

No näin se tosiaan näyttää olevan. Mulla hajonnut kaksi Pierburgin TCVtä BSRn softan laiton jälkeen (30 tkm). Tänään laitoin myös IpdUsan Heavy Duty TCVn. Tein totutusajon ohjeen mukaan ja ensikokemukset on ihan positiiviset. No ainakin risaan Pierburgiin verrattuna. Tuo samainen venttiili on myös Ärrää varten eli kai sen pitäisi paineita kestää.

Poissa xeeno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #20 : 25.05.2019, 20:37:43 »
iddusa on hyvä ei ne pierupurkilla tee mitään uutenakaan..miten tuo ohjelma vaikuttaa auton tietokoneen kulutukseen näyttääkö oikeaa..? onko myös niin että jos boxia laittaa toiseen autoon ohjelma häviää pois..?jos tietokoneella tehty.

Poissa Mikke81

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #21 : 25.05.2019, 22:18:22 »
Täälläkin 2.5T kaipaa ohjelmaa. Tämän ketjun innoittamana jo ipdusan laitoin tilaukseen. Mutta ite softasta niin alkaa BSR tuntumaan helpoimmalta ratkaisulta. Ilmeisesti ihan toimiva ja varmaan luokkaa eniten näihin volvoihin laitettu. Tehoissa ei tunnu olevan juurikaan eroa eli kaikilla ohjelmilla saadaan se suunnilleen sama teho, mutta miten automaatin toiminta? Onko kukaan huomannut mitään eroa esim BSR:n tai jonkin toisen softan välillä? BSR poistaa ilmeisesti nopudenrajoittajan, mutta mitenhän se 1&2 vaihteen rajoitin? Poistuuko se nyt vai ei? Nämä kaikkihan saisi luonnollisesti poistua.

Poissa R70AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #22 : 26.05.2019, 11:50:23 »
No näin se tosiaan näyttää olevan. Mulla hajonnut kaksi Pierburgin TCVtä BSRn softan laiton jälkeen (30 tkm). Tänään laitoin myös IpdUsan Heavy Duty TCVn. Tein totutusajon ohjeen mukaan ja ensikokemukset on ihan positiiviset. No ainakin risaan Pierburgiin verrattuna. Tuo samainen venttiili on myös Ärrää varten eli kai sen pitäisi paineita kestää.

Hyvän ja toimivan TCV:n jos haluaa, niin laita AC Delco:n GMC Syclone/Typhoon TCV sinne.

GMC Syclone TCV
https://www.rockauto.com/en/catalog/gmc,1993,typhoon,4.3l+v6+turbocharged,1164451,engine,turbocharger+wastegate+solenoid,17200

Sopiva liitin on GM kusipojan liitin, kätevä kun tulee mukana valmiit johdotkin.
https://www.rockauto.com/en/catalog/gmc,1993,typhoon,4.3l+v6+turbocharged,1164451,electrical-connector,windshield+washer+pump+connector,2648


BOSCH uros liitin johtojen toiseen päähän.
https://www.finjector.com/fin/2_napainen_urospistoke_jetronic_jpt_male_pinnit_sopii_bosch_1928402448-p-731631-126

Suojasukka liittimeen.
https://www.finjector.com/fin/suojakumi_2_napaisille_bosch_jetronic_ja_super_seal_liittimille_lyhyt-p-723129

Tuo näyttäisi käyvän myös TCV:n, mutta en tiedä tuleeko tuossa pinnejä mukana ?

https://www.finjector.com/fin/delphi_2_pole_metri_pack_150_sealed_female_connector-p-450121-126

Tuokin pitäis käydä TCV:n, ainakin käy kusipoikaan GM-autoissa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/487404/Pikaliitin-2napanaaras-vesitiivis

Käy suoraan orkkiksen tilalle, venttiilissä oleva vaahtomuovisukka revitään vain irti ja siihen tökätään se letku joka menee turbon imupuolelle. Totutusajo sitten IPD:n ohjeen mukaan.

Laitoin tuon -98 R:n, hienosti toimi, se orkkis Pierburg on puhdasta roskaa.

Linkki https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4905.15





2009 V70 T6 AWD
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Mikke81

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5T mark2 ohjelmointi, mutta mikä ?
« Vastaus #23 : 26.05.2019, 15:12:40 »
Pikku takaisku softan suhteen, kun kävin kokeilemassa ELM 327 palikkaa ja torque softaa. Näytti, että volvo ahtaisi 1.2bar ja tippuu siitä 0.9bar yläkierroksilla  ::)
Ei nyt ihan vakiolta matalapaine turbolta vaikuta, mutta mitenhän luotettava tuo torque softa on onko kukaan tutkinut?
Kiihtyvyys automaatin kolmosella 80-120km/h on luokkaa 6s (ennemmin alle kuin päälle) käsi kellotuksella ja BSR sivut puhuu vakion ajasta 5.6s, mutta onko se sitten manuaali vai automaatti laatikolla ja millä rengastuksella niin sitähän ei kerrota. Itellä 18" 235 rengastus ja täysi tankki.
Onko kellään tietoa miten tämmöinen vakio 2.5t V70 automaatti liikkuu esim 80-XXXkm/h välin jollain tietyllä vaihteella tai mitä muuta voisi esim torque tai ollain muulla softalla seurata mistä tietäisi, että onko tämä nyt vakio vai ei. Hankata perstuntumalta sanoa, kun entinen auto oli paperilla tehokkaampi ja kevyempi niin tämä nykyinen nyt tuntuu hitaammalta, mutta onko sitä tehoa nyt se 210hp vai 250hp niin ei kyllä osaa sanoa tai pitäisi ainakin ajaa joko varmasti vakiota tai softattua.

 

Ateho  Elekma