TamCar  KKD Motorsport

Mistä 3.9 välitys?

  • 7 Vastauksia
  • 1401 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaceCommo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Mistä 3.9 välitys?
« : 25.12.2018, 09:46:18 »
Kuka myy tai mistä saa 1030 perään uutta 3.9 välitystä? Kaikki muu perään uutta niin tarvis vielä uuden välityksen.

Joko kotimaasta tai ulkomailta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5045
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Mistä 3.9 välitys?
« Vastaus #1 : 25.12.2018, 09:53:50 »
En osaa vastata kysymykseen, mutta sanoisin, että käytetty alkuperäinen on aina 100x parempi, kuin uusi tarvike. Eri asia, jos kyse olisi sellaisesta välityksestä, mitä ei ole alkuperäisessä valikoimassa, niin olisi tyydyttävä siihen mitä on tarjolla.

Poissa RaceCommo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä 3.9 välitys?
« Vastaus #2 : 25.12.2018, 13:57:05 »
Joo, jos sattuu löytymään hyvä. Se onkin sitten ihan arpapeliä jos ei pääse koeajamaan.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 289
  • vapari
Vs: Mistä 3.9 välitys?
« Vastaus #3 : 25.12.2018, 14:06:33 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=74322.0
"1030 Perä 3.9 Välityksellä 70€"

En muista ulkoa mitä välitystä on milläkin yhdistelmällä löytynyt, mut tuossa esim. yks 3,9:1 välitys.

3.15-4.1 vai jopa 4.3 tai 4.4 asti löytynyt volvoista.
Volvo 960 -91 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 B200F+M47 [harrastekäyttis]

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä 3.9 välitys?
« Vastaus #4 : 25.12.2018, 16:54:49 »
Joo, jos sattuu löytymään hyvä. Se onkin sitten ihan arpapeliä jos ei pääse koeajamaan.

Joitakin, ehkä noin kymmenen volvon orkkisvälitystä mulkannut akseleista toiseen, yhtään välitykseltään oikein selkeästi kulunutta ei ole tullut vastaan. Laakerivikaisiakin vain muutamia. Jos vaan on tiedossa akselin orkkis shimmit niin orkkis välityksiä voi siirrellä varsin huolettomasti. Hammaskosketus ja välys osuu kohdallen hyvin. Ja jos ei satu, niin on oltava hyvät ulosvetäjät laakereille että saa ehjänä irti.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5045
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Mistä 3.9 välitys?
« Vastaus #5 : 25.12.2018, 18:48:07 »
Todennäköisemmin voittaa lotossa, kun löytää huonon Volvon välityksen  :) Normaalissa käytössä olleet välitykset ovat poikkeuksetta priimassa kunnossa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4388
  • LH-uuno
Vs: Mistä 3.9 välitys?
« Vastaus #6 : 25.12.2018, 22:24:41 »
Oliskos tässä kohtaa hyvä todeta, että joku näitä ymmärtävä vois tulla jeesaamaan kun mulla pihassa olevista lukollisista akseleista 3/3 jollottaa enempi tai vähempi? Yhteen uusin kaikki laakeritkin, äänen sävy ehkä aavistuksen muuttui, mutta jollotus pysyy. Vähän ärsyttävää moinen  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 843
  • Lensu Power Shop
Vs: Mistä 3.9 välitys?
« Vastaus #7 : 24.01.2019, 06:27:01 »
Ennemmin voisi muotoilla kysymyksen niin että kuka osaa oikeasti tehdä sellaisen taka-akselin, olkoot merkki mikä tahansa että se ei jollottaisi jollain kierrosalueella.
Aika monta nyplattyä akselia olen nähnyt ja jos auto on sellainen että ei muut äänet häiritse, aina löytyy se vollottava kohta.

Varmempi on löytää hiljainen Volvon akseli johon ei kukaan ole kerinny mitään tekemään kuin sellainen johon on jokin remontti tehty ja olisi sen jälkeen hiljainen.

Sitä se ei tarkoita että kaikki Volvon akselit olisi hiljaisia mutta omalla kohdalla on käynyt niin että alle 500t ajetut akselit jotka ei ole kussu öljyjä ulos on yllättävän hyviä.

Minä en menisi koskaan ikinä vaihtamana alkuperäisiä laakereita tai välitystä jos kaikki pinnat vaikuttaa ehjiltä, laakeritkin näkee hyvin selvästi onko ne kraatereilla vai ei, pikku harmaus laakeripinnassa on ok.

Nuo on vaan oikeasti aivan törkeen hyviä osia. Ne akselit mitkä itselläni on hajonnut eivat koskaan ole välityksestä tai laakereista menny.

Kun välitykset esim. alkaa hajoomaan on ongelma siinä että laitetaan jollain korkealla 4 tai 5 oleva välitys niin hammaskosketus on vain yhdellä tai max 1.5 hampaalla isoon lautaspyörään, se hajottaa.

Jos hammaskosketus ja välys on edes jotenkin tontilla, street välitykset 3.9-3.15 ei hajoo, vetoakseleita saat katkoa useita ennen kuin välitys alkaa kuoriutumaan.
Siinä vaiheessa kun vetarit alkaa taittumaan (500hv jälkeen)  Alkaa olla sitten se kysymys onko mitään järkeä alkaa panostamaan tuohon vai siirtyä suoraan pykälää järeempään, esim GM12 bolt on osoittautunut todella hyväksi vaihtoehdoksi.

Se on aika kiva kun tietää että perästä ei hajoa mikään.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2019, 06:38:47 kirjoittanut boost »
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Carwist  Race.fi