Ateho  Elekma

Uudehkon auton lastutus.

  • 32 Vastauksia
  • 2681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1298
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #15 : 08.02.2019, 10:48:01 »
Olet aivan oikeassa. Luulen vain että olen aika heikoilla jos " volvo päivittyy vahingossa" ja ecu: ssa lymyääkin virisofta joka sekoittaa kaiken. ???
En tiedä onko järkeä sabotoida toimivia päästölaitteita. Jos egr ja dpf ovat toimintakuntoisia, huollon päivitys vain jyrää virisoftan yli ja kaikki toimii niin kuin tehtaalta tullessaan.

Yleensä ecu:lla käydään vasta siinä vaiheessa, kun egr on rikki ja vikavalot taulussa. Softasta poistetaan egr ja lisätään tehoa. Tämän jälkeen kun huollossa ajetaan tehdassofta sisään, alkavat pelkäämäsi ongelmat.

Epäilen myös, että kerran käytöstä poistettu egr ei enää toimi myöhemmin, sillä laitos on nokeentunut tukkoon käytön puutteesta. 

En silti ymmärrä alkuperäistä ongelmaa: autoja joko viritetään tai sitten ei. Harrastukset aina maksaa. Vähintäänkin harmaalla alueella liikutaan laillisuuden puolesta joka tapauksessa, sillä harva "muistaa" käydä muutoskatsatamassa lisääntyneet tehot. Polestar on niitä harvoja virisoftia, joka kestää päivänvalon.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #16 : 08.02.2019, 11:38:04 »
Voisko kerrata että paljonko tehoa voi nostaa ilman muutoskatsastusta. Vai tarvitaanko se aina(?)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Volvo:)

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #17 : 08.02.2019, 11:41:30 »
Kiitos Hessu 80. Tälläisen kommentin halusin kuulla.
Alkuperäinen ongelma nimenomaan oli optimoinnista kokemani hankaluus ja askarruttavat kysymykset johin minun tietoni ja taitoni eivät riitä. Ymmärrän myös että harrastus on harrastus ja jos autoa on tarkoitus viritellä niin sitte harrastaja toimii niin. Minulla on tarkoitus käyttää autoa ajossa päivittäin eikä harrastaa virittelyä. Kiitos avusta :)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 932
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #18 : 08.02.2019, 12:47:45 »
Voisko kerrata että paljonko tehoa voi nostaa ilman muutoskatsastusta. Vai tarvitaanko se aina(?)

Vähäpäästöisellä aina kun ohjelmoidaan
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa mulugren

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #19 : 08.02.2019, 16:51:42 »
Vähäpäästöisellä aina kun ohjelmoidaan

Mikä on vähäpäästöinen? Miten se määritellään? Itsellä CO2 159(muistaakseni)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2194
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #20 : 08.02.2019, 17:02:38 »
Mikä on vähäpäästöinen? Miten se määritellään? Itsellä CO2 159(muistaakseni)

1.1.1992 jälkeen on kaikki vähäpäästöisiä (dieseli voi olla pari vuotta myöhemmin, joku varmistakoot)
n. 1998-2000 korvilla muuttu päästöluokat ja sen jälkeen olevilla autoilla viritys lähinnä täydellisesti mahdotonta laillisesti, kaikki osat vaatii e-hyväksynnän kyseiseen autoon.

Poislukien valmiit sarjat (kuten Polestar tai Toyotan TRD sarjat) mitkä on testattu kyseiseen auto malliin. Nämä yleensä kalliita ja harvassa jos sisältää mekaanisia osia.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #21 : 08.02.2019, 19:22:57 »
1.1.1992 jälkeen on kaikki vähäpäästöisiä (dieseli voi olla pari vuotta myöhemmin, joku varmistakoot)
n. 1998-2000 korvilla muuttu päästöluokat ja sen jälkeen olevilla autoilla viritys lähinnä täydellisesti mahdotonta laillisesti, kaikki osat vaatii e-hyväksynnän kyseiseen autoon.

Poislukien valmiit sarjat (kuten Polestar tai Toyotan TRD sarjat) mitkä on testattu kyseiseen auto malliin. Nämä yleensä kaltliita ja harvassa jos sisältää mekaanisia osia.

Kalliita ja tehonlisäys vaatimaton
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2104
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #22 : 08.02.2019, 20:00:52 »
Eikö tuo "vähäpäästöisyys" ole poistunut 2015 jälkeen ja tilalle tulivat Euro 2 ja Euro 3 jne luokat. Entiset -90 luvun "vähäpäästöiset" kuuluvat nykyään Euro 2 luokkaan.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2194
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #23 : 08.02.2019, 20:21:13 »
Kalliita ja tehonlisäys vaatimaton

Riippuu autosta. Toyotoihin tuli remmiahtimia, Mazdoihin tuli tosi harvinainen ja kallis vapari setti MX5 mikä nosti tehot tyyliin 115hp -> 200hp.

Eikö tuo "vähäpäästöisyys" ole poistunut 2015 jälkeen ja tilalle tulivat Euro 2 ja Euro 3 jne luokat. Entiset -90 luvun "vähäpäästöiset" kuuluvat nykyään Euro 2 luokkaan.

Voi olla, Euro luokat oli ennen 2015:kin kuten nytkin. Luokkia vaan tulee vuosittain lisää.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #24 : 09.02.2019, 00:17:37 »
Celticin softan kiertäisin ainakin helvetin kaukaa. Itselläni käyttöautona Ct Tampereen softaama auto. Ostotilanteessa sain tiedon, että softauksen jälkeen oli palanut vikavalo jatkuvasti. Ct oli tutkinut johtosarjat, vaihdattanut antureita, yms. Auto oli korjattu lopulta "softaamalla uudestaan".

Vikakoodeja ja anturidataa tutkimalla selvisi, että imuilman lämpötunnistimen vikakoodi on jatkuvana päällä, mutta ei sytytä vikavaloa enään (tämä anturi uusittu ct:n toimesta). Anturin näyttämä +25 kokoajan. Ongelmia tämä ei aiheuta muuten, mutta todella kovalla pakkasella autoa ei tahdo saada käyntiin esilämmityksen jälkeen. Ct:lle pistin asiasta viestiä. Softavika kiistettiin välittömästi ja väitettiin että anturi viallinen. Anturivika suljettin pois, minkä jälkeen vika on kuulemma johtosarjassa. Tätä en vielä mitannut, mutta voisin väittää että vika ei siellä ole. Ovathan he itsekin tutkineet johtosarjan heti softauksen jälkeen ja vika korjaantui "uudelleen softaamalla". Sitä myös ihmeteltiin, että miksi nyt vasta 4 vuoden päästä valitetaan asiasta. Syy tähän on siinä, että edellinen omistaja ei juurikaan ajanut autolla talvella ja piti sitä aina lämpimässä tallissa. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että auton softa on tehty päin vittua ja sen jälkeen anturidataa poistettu käytöstä.

Asiasta on käyty alustavaa keskustelua toisen softapajan kanssa. Ei kuulemma ole ensimmäinen auto, jonka softaa korjataan celticin jäljiltä. Ct oli sitä mieltä, että jos joku muu, kuin celticin valtuuttama paja koskee autoon, loppuu asian käsittely tähän. Ehdotus heiltä oli, että auto tutkitaan heillä minun kustannuksella, eli todennäköisesti softa korjattaisiin vähin äänin ja väitettäisiin, että vika oli autossa.

« Viimeksi muokattu: 09.02.2019, 09:58:26 kirjoittanut pete881 »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1558
  • Tampere - Pori
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #25 : 09.02.2019, 11:20:08 »
Yhdyn edelliseen, nytkin on 2kpl autoja minun pihassa odottamassa softan korjausta CT:n jäljiltä.  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2194
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #26 : 09.02.2019, 12:22:19 »
Yhdyn edelliseen, nytkin on 2kpl autoja minun pihassa odottamassa softan korjausta CT:n jäljiltä.  ;D

En ymmärrä edelleenkään miten nämä surkeat lastuttajat saavat asiakkaita... Tosin myyhän volkkarikin autoja.  :D
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Volvo:)

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #27 : 09.02.2019, 16:54:17 »
Celticin softan kiertäisin ainakin helvetin kaukaa. Itselläni käyttöautona Ct Tampereen softaama auto. Ostotilanteessa sain tiedon, että softauksen jälkeen oli palanut vikavalo jatkuvasti. Ct oli tutkinut johtosarjat, vaihdattanut antureita, yms. Auto oli korjattu lopulta "softaamalla uudestaan".

Vikakoodeja ja anturidataa tutkimalla selvisi, että imuilman lämpötunnistimen vikakoodi on jatkuvana päällä, mutta ei sytytä vikavaloa enään (tämä anturi uusittu ct:n toimesta). Anturin näyttämä +25 kokoajan. Ongelmia tämä ei aiheuta muuten, mutta todella kovalla pakkasella autoa ei tahdo saada käyntiin esilämmityksen jälkeen. Ct:lle pistin asiasta viestiä. Softavika kiistettiin välittömästi ja väitettiin että anturi viallinen. Anturivika suljettin pois, minkä jälkeen vika on kuulemma johtosarjassa. Tätä en vielä mitannut, mutta voisin väittää että vika ei siellä ole. Ovathan he itsekin tutkineet johtosarjan heti softauksen jälkeen ja vika korjaantui "uudelleen softaamalla". Sitä myös ihmeteltiin, että miksi nyt vasta 4 vuoden päästä valitetaan asiasta. Syy tähän on siinä, että edellinen omistaja ei juurikaan ajanut autolla talvella ja piti sitä aina lämpimässä tallissa. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että auton softa on tehty päin vittua ja sen jälkeen anturidataa poistettu käytöstä.

Asiasta on käyty alustavaa keskustelua toisen softapajan kanssa. Ei kuulemma ole ensimmäinen auto, jonka softaa korjataan celticin jäljiltä. Ct oli sitä mieltä, että jos joku muu, kuin celticin valtuuttama paja koskee autoon, loppuu asian käsittely tähän. Ehdotus heiltä oli, että auto tutkitaan heillä minun kustannuksella, eli todennäköisesti softa korjattaisiin vähin äänin ja väitettäisiin, että vika oli autossa.





Miten meinaat toimia? Vietkö toiselle viripajalle? Aika paskamaine juttu :o

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #28 : 09.02.2019, 19:10:33 »




Miten meinaat toimia? Vietkö toiselle viripajalle? Aika paskamaine juttu :o

Mielummin käytän omalla kustannuksella asiansa osaavassa paikassa, ku annan Celticin miesten koskea enään tuohon. Auto oli ollut kolme päivää viiimeksi tutkittavana ja korjattavana. Olivat sitten päätynyt tuollaiseen ratkaisuun, joten tuskin siitä tuossa pajassa parempaa saa.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 932
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #29 : 10.02.2019, 10:19:54 »
Mikä on vähäpäästöinen? Miten se määritellään? Itsellä CO2 159(muistaakseni)

Taitavat kaikki katalysaattorilla varustetut olla vähäpäästöisiä.

En ymmärrä edelleenkään miten nämä surkeat lastuttajat saavat asiakkaita... Tosin myyhän volkkarikin autoja.  :D

Lupaavat (valehtelevat) enemmän kuin muut ja tekevät halvemmalla kuin tunnetut. Näitä CT:n ohjelmointeja ei edes mitata rullilla, vaan sanotaan että nyt siinä muka on sen ja sen verran
Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Autoracing  KL-varaosat