KL-varaosat  Carwist

Volvo v70 mk2 2.4t man Ahto ongelma

  • 2 Vastauksia
  • 340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo v70 mk2 2.4t man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 mk2 2.4t man Ahto ongelma
« : 24.02.2019, 00:55:53 »
Tosiaan tuli hommattua Volvo v70 2.4t (b5244t3) manuaali..
Autosta löytyy Karalan softa, do88 ahtoputket ja silikooniletkut, simonssin putkisto, T5r vauhtipyörää ja fujitan kartioo..

Tosiaan autossa pitäisi ~250heppaa olla ja kiihyttäessä lähtee ihan reippaasti ja ahdot nousee, MUTTA kun ahdot nousee 1bar nii ahdot tipahtaa 0.5bar ja tuntuu nykäys jolloin autosta häviää tehot kiihytyksessä ja ahdot stoppaavat siihen 0.5bar..
Auto tekee tuon jokaisella vaihteella kiihyttäessä eli kun ahdot nousee 1bar nii tulee nykäys kun ahdot tippuvat 0.5bar eikä nouse siitä enään..

Mitään hajua ei ole paljon tuommoisen pitäisi ahtaa kun on karalan ohjelmaa jne.. mutta jos jollakin on ollut samaa ongelmaa nii apua otetaan vastaan..
Tässä olen miettiny että voiko syynä olla esim bybassin kalvo tms?..
« Viimeksi muokattu: 24.02.2019, 01:20:13 kirjoittanut Volvo v70 mk2 2.4t man »

Poissa Turkinpippuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Volvo v70 mk2 2.4t man Ahto ongelma
« Vastaus #1 : 26.03.2019, 23:22:37 »
No ei ole sinulle montaakaan vastausta tullut. Tuo bypass venttiili on ongelmallinen isommilla ahdoilla. Prikan voi yrittää laittaa jousen ja kalvon väliin. Toinen mikä aiheuttaa ongelmia on TCV, turbo control valve, Pierburgin valmistama kolmitieventtiili, joka laskee paineita pois hukkaportin linjasta. Sitä on kahta mallia, pienempää joka sinulle vakiona sekä isompaa, jota on mm. V70R ja Focus RS malleissa käytetty. Tuo isompi versio kestää paremmin paineita. Noilla kahdella lähtisin liikkeelle.
Turbolla buustia elämään...

Poissa Volvo v70 mk2 2.4t man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 mk2 2.4t man Ahto ongelma
« Vastaus #2 : 08.04.2019, 20:03:37 »
Tosiaan unohdin mainita että autoon vaihdettu IPD tcv venttiili ja auto toimii kun säädin hukkaportin kellon esijännitystä löysemmälle.
Nyt ahdot nousee 1bar ja laskee siitä 0.9bar.
Ahtomittarille haarautuva t-liitin oli myös halki joten vaihdoin sen, joten liittimelläkin saattoi olla vaikutusta.

 

TamCar  KKD Motorsport