KL-varaosat  Carwist

V50 2.0D päästötesti

  • 9 Vastauksia
  • 516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D päästötesti
« : 12.03.2019, 06:32:03 »
Terve volvomiehet. Mulla taas katsastus painaa päälle ja kävin hakee päästölapun ja polkaistiin lappuun lukemat 1,46 keskiarvo. Tämäkin arvo vaati lisäaineet tankkiin ja motarilla kierroksilla rullaamista. Testissä tuli arvot 1,47+1,45+1,46. Kierrokset oli 5110rpm joka polkaisulla.

Mikä voi olla vikana, kun on autossa ongelmana jo 2vuotta korkeat päästöt? 3/2016 leimalla ilman mitään kikkailuja 0,7. Seuraavaksi 3/2017 tuli hylky, kun arvo oli 1,79. Viimevuonna hain lapun valmiiksi korjaamolta ja saatiin arvo 1,23 ja se vaati töitä sen verran, että laitettiin lisäainetta tankkiin ja vedettiin motarilla kolmosella puol tuntii ja heti mittarille.

Joka vuosi olen huoltanut auton ennen leimausta. Huollossa uusin öljyt ja suodattimet. Autosta on 2015 syksyllä tyhjennetty dpf ja poistettu ohjelmallisesti käytöstä. Egr ohjelmallisesti sekä mekaanisesti poistettu käytöstä. Lisätehot otin samalla keikalla tampereelle. Ja tähän päästöön en kelpuuta syyksi lisätehoja tai muita muutoksia, koska samat muutokset oli katsastuksessa 3/2016 ja silloin mitattiin 0,7.

Poissa Samikainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #1 : 12.03.2019, 06:35:41 »
Joku anturi antaa väärää lukemaa joka sotkee seosta

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #2 : 12.03.2019, 07:57:44 »
Olisiko villejä veikkauksia, et mistä vois lähtee liikkeelle?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1568
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #3 : 12.03.2019, 08:27:53 »
Olisiko villejä veikkauksia, et mistä vois lähtee liikkeelle?

Suuttimet veikkaisin
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #4 : 12.03.2019, 08:32:17 »
Suuttimia olen itsekkin epäillyt. Mun tuurilla se vika on yleensä kalleimmassa osassa autoa. VDO suuttimet voi kyllä testata 70€/kpl, mutta ei niille pysty mitään tehdä :)
« Viimeksi muokattu: 12.03.2019, 08:59:33 kirjoittanut Mika_L »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1568
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #5 : 12.03.2019, 10:37:18 »
Tuossa on nimittäin Mondeoita ollut useita, että DPF tukkoon ja DPF tietty pois niin savuttelee vaikka softa on kunnossa. Suuttimet vaihtoon loppuu siihen. Sama tekniikka niin luulisi sama korjaus auttavan. Ei siellä oikein enää muita tekijöitä ole savutukseen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa M141

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #6 : 12.03.2019, 13:42:30 »
Tee suuttimille "paluulinjasta purkkiin" -testi. Kertoo ees jotain niiden kunnosta ja ei maksa ku vaivaa.

Pysyykö lämmöt ok, mittari puolivälissä ja 75°C obd:stä?

Maffin lukemat tyhjäkäynnillä ja max? Ihan mielenkiinnosta kerran piristetty, ei vaikuttane savuihin tässä tapauksessa....

Orkkis kuntosena pitäs mennä heittämällä alle 0,5 savutestissä. Olikohan 0,28 viimesyksyn leimalla täällä...

Poissa samikn

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #7 : 08.05.2019, 19:28:00 »
Saitko tähän mitään ratkaisua? Itsellä sama tarina, eli DPF ja EGR pois tukkeutuneen pöntön takia. Savutuksesta alimmillaan antoi 1.54 mutta lopulta karkasi yli 1.8. Auto joskus lämmettyään pudottaa tehot muutamaksi sekunniksi, tämän huomaa lähinnä liikennevaloista liikkeelle lähdettäessä (moottori hummaa ja flekti huutaa, ei ota kierroksia). Itselle heräsi ajatus anturiviasta mutta Volvolla kertoivat parametrien olevan kunnossa eikä anturivika aiheuttaisi näin suurta muutosta savutusarvoon. Lähinnä ainoa ratkaisu mitä tarjoavat on uusi DPF ja EGR takaisin. Tommonen yli tonnin remontti ei meinaa kiinnostaa, kun saa taas pelätä koska se loukku menee tukkoon.

Mitä litkuja näihin uskaltaa tankkiin kaataa? Vai pa-suodatin vaihtoon, johon fortet suoraan? Kuhan saisi leimalta läpi, niin ehtii vikaa etsiä paremmalla ajalla.
Ja vielä lisätäkseni moottorin ilmansuodatin oli hirveän näköinen, vaihdosta ei kumminkaan minkäänlaista muutosta k-arvoon.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2019, 22:48:29 kirjoittanut samikn »

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #8 : 10.05.2019, 06:09:35 »
Ei se pöntön takaisin laittaminen ole kannattavaa. Mulla oli poiston jälkeen arvo 0,7. Vika on tullut sen jälkeen. Suutin viaksi sitä on monet epäilleet.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1568
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #9 : 10.05.2019, 19:45:09 »
Omassa Jaguarissa oli huomattava ero savutukseen kun vaihtoi Nesteen Mydieseliin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

TamCar  KKD Motorsport