Autoracing  KL-varaosat

Polestar

  • 269 Vastauksia
  • 84977 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #15 : 17.01.2012, 12:44:31 »
Itse kun kysyin Polestaria tuohon omaan kippoon niin hinta oli 990e. Kai se tuommoinen pitää vessaan laittaa, kaikki lisähevoset on kuitenkin plussaa :).

Mitä itse olen lueskellut tuolta ulkomaan foorumeilta, niin ero Polestarin ja vakio-ohjelman välillä on suurempi mitä numerot antaisivat odottaa. Erityisesti ohituskiihtyvyys ja laatikon reakoinnin pitäisi parantua ohjelmiston myötä.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 684
  • all clowns arent funny
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #16 : 17.01.2012, 14:02:32 »
No jos se olis 12/10 rekisteröity ni voihan siinä olla vielä melkein vuosi takuita  ;)

Juu, totta totta mutta äkkiä se vuosi menee.  :)
Itse ainakin odottelin ihan suosiolla 1v ja sitten kesällä oli ihan eri veto.  :pomo:
VAG RäkS

Poissa pukema

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 403
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #17 : 17.01.2012, 15:09:11 »
Mutta kannattaa siitä softasta maksaa ruotsissa 1000€ jos saman saa täällä 500€? En usko että ruotsin lapuilla saat autosi softamuutosta rekisteriotteeseen. Taitaa tästä syystä softa uupua suomen hinnastosta.
Ruotsissa Polestarin mukana saa Volvo Personvagnar:in paperit joista selviää että päästöt jne ei muutu. Luulen että autovalmistajan selvitys päästöistä kelpaa Suomessakin. Lisäksi pitää tietenki selvittää että alusta, jarrut jne on 2.4D mallissa samat kuin esimerkiksi tehokkaammassa 3.2 versiossa. Sitten vaan muutoskatsastamaan...
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2007, S80 V8 Executive 2008

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 316
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #18 : 17.01.2012, 15:29:30 »
Eikös tuo ole -10 vuotinen ja nyt ollaan jo -12 niin kohtahan tuosta 'loppuu' takuu. Pari vuotta kai se vieläkin on?
Softaa vain kehiin.  ;)

Haha, tosiaan ::). Näyttää vain niin uudelta että hämäännyin!

Ja joo, softauksella tuostai irtoisi varmasti aika mukavasti potkua. :pomo:

Volvo C70 T5 -97

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #19 : 17.01.2012, 15:33:39 »
Ruotsissa Polestarin mukana saa Volvo Personvagnar:in paperit joista selviää että päästöt jne ei muutu. Luulen että autovalmistajan selvitys päästöistä kelpaa Suomessakin. Lisäksi pitää tietenki selvittää että alusta, jarrut jne on 2.4D mallissa samat kuin esimerkiksi tehokkaammassa 3.2 versiossa. Sitten vaan muutoskatsastamaan...

Ongelma oli siinä vissiin että D3 koneelle ei ole selvitys papereitä päästöille ym.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Ishvan

  • Vieras
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #20 : 17.01.2012, 15:42:10 »
Ja luonnolisesti Suomesta saa myöskin paperit Polestarilta mukaan katsastusta varten, niihin malleihin tottakai vain mihin niitä täällä saa.

Poissa pukema

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 403
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #21 : 17.01.2012, 15:45:13 »
Ongelma oli siinä vissiin että D3 koneelle ei ole selvitys papereitä päästöille ym.
On sille, kun sen voi Ruotsissa muutoskatsastaa. Ruotsissa tiukemmat säännöt lastutuksissa kuin Suomessa, vain autovalmistajan selvitys päästöistä kelpaa siellä, kun Suomessa käy myös esim. VTT:n ja muiden tutkimuslaitosten.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2007, S80 V8 Executive 2008

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #22 : 17.01.2012, 16:01:28 »
On sille, kun sen voi Ruotsissa muutoskatsastaa. Ruotsissa tiukemmat säännöt lastutuksissa kuin Suomessa, vain autovalmistajan selvitys päästöistä kelpaa siellä, kun Suomessa käy myös esim. VTT:n ja muiden tutkimuslaitosten.

Ruotsissa autoa ei veroteta CO2 päästöjen perusteella kuten Suomessa.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa pukema

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 403
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #23 : 17.01.2012, 16:08:47 »
Fordonsskatt maksetaan co2 perusteella 20052006 ja uudemmissa. Polestarin/Volvon mukaan co2 päästöt ei muutu kun esim. D3:n lastuttaa

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Hur-bestams-skattens-storlek/

E: korjasin vuoden, joten poikkeuksiakin tuossa näytti olevan
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012, 16:28:21 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2007, S80 V8 Executive 2008

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #24 : 17.01.2012, 16:24:47 »
Fordonsskatt maksetaan co2 perusteella 2005 ja uudemmissa. Polestarin/Volvon mukaan co2 päästöt ei muutu kun esim. D3:n lastuttaa

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Hur-bestams-skattens-storlek/

Jos ymmärsin oikein heillä on 4 eri päästä luokkaa alkaen sähkö/hybridi autot, eli ilmeisesti ei veroteta päästäjen vaan päästöluokan mukaan? http://www.miljofordon.se/miljoaspekter/miljofakta/miljoklasser.aspx
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa pukema

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 403
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Vs: Volvo XC60
« Vastaus #25 : 17.01.2012, 16:33:09 »
Aiheeseen tämä ei paljoa liity, mutta ihan grammamäärien mukaan verotus menee

"Exempel 1 – Bensindrivet fordon
En bensindriven Saab 9-5 med fordonsår 2006 släpper ut 218 gram koldioxid per kilometer. Skatten blir då 2 320 kronor enligt beräkningen:
   
Grundbelopp 360 kr
Koldioxidkomponent (218-120=98) 98 gram x 20 kr = 1 960 kr
Summa 2 320 kr"
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Hur-bestams-skattens-storlek/
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2007, S80 V8 Executive 2008

Poissa XC60 D3 AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #26 : 18.01.2012, 09:30:41 »
Ja sitten lisää verottajan typeryyksiä... :idiot2: XC60 D3 AWD automaattia ei saa "Polestarattua" Suomessa. Ruotsin markkina-alueelta löytyy speksit, mutta Suomessa on vain D5.
Onko tämä ymmärrettävä, että auton kanssa joutuu tekemään reissun Ruotsiin?  ELK

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #27 : 18.01.2012, 10:29:31 »
Onhan se kallis. Aika paljon tulee viihdyttyä ulkomaan foorumeilla ja sieltä kuultuna muutos on suurempi kuin mitä teholukemat antavat ymmärtää. Varsinkin tuon automaatin kanssa pitäisi esim. ohituskiihtyvyyden parantua jonkin verran. Huipputeho ei kasva kauheasti mutta voiman tuotto tuolla keskialueella on parempi kuin alkuperäisen softan kanssa. Ei noita huippulukemia kannata aina katsoa, vaan sitä miten ja millä alueella moottori voimansa ulos antaa.

990 euroa on kuitenkin pieni raha siitä, että moottorin/laatikon porsiessa takuu on voimassa, varsinkin kun uuden auton kokonaisbudjetissa tuo summa alkaa olemaan jo mitätön.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2012, 10:31:41 kirjoittanut Ishvan »

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #28 : 18.01.2012, 10:31:07 »
Ja sitten lisää verottajan typeryyksiä... :idiot2: XC60 D3 AWD automaattia ei saa "Polestarattua" Suomessa. Ruotsin markkina-alueelta löytyy speksit, mutta Suomessa on vain D5.
Onko tämä ymmärrettävä, että auton kanssa joutuu tekemään reissun Ruotsiin?  ELK

Ei taideta vaan hyväksyä Suomessa, koska päästömittauksia ei ole tehty Suomen viranomaisten puolesta ja hyväksytty täällä.

Poissa XC60 D3 AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #29 : 18.01.2012, 11:01:24 »
Kukakohan sen tulee Suomessa mittaamaan :o , jos homma vain onnistuu Ruotsissa teettää?  ;)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy