KL-varaosat  Carwist

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 242 Vastauksia
  • 103904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Ei tullut katottua tota että tippuiko hajottimista bensaa, oon vaan olettanut että ei vuoda kun mulla on uudet neulaventtiilit kaasareissa.

Nyt sain auton käymään samalla tavalla kun ennen, 22mm etäisyyttä kohoista kanteen tiivisteen kanssa (10g kohot)

Voi olla että vielä vois bensapintaa laskea 0.5-1mm mutta antaa nyt toistaiseksi olla kun faija tarvii autotallia huomenna.
Volvo 142 '71

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1925
Huomasin että omatkin dcoe:t (kurkut 2. ja 4.) tiputtaa pisaroita kiihdytyspumpun suuttimista hissukseen. Mistähän moinen ?

Neulat uusittu, pinnat säädetty, paineet tarkistettu.

Poissa WEBERMAN

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 397
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Moi! Paljonko voi pirteyttä tulla numeroissa lisää Volvo 740 B230K (2.3) koneeseen, Weber 38/38DGAS kaasuttimella? Vakiona siinä on pierburg 2b7 ja numerot on 117hv 194Nm vääntöä. Pierburgin kurkkujen kokoa en tiedä. Tietääkö joku?

Itsellä on ollut käytössä juurikin vastaava pystyweber misabin isolla imusarjalla 2,5 litran koneessa. Se riittää siihenkin h- nokalla vallan mainiosti, kuten myös vakio uudemman mallin pakosarja,eli n170hp.n yli menevillä tehoilla tarvitaan vasta muutoksia imu ja etenkin pakopuolelle,joka on se akilleen kantapää vinokoneessa. Tuplat ja peltisarjat ovat tietenkin hyvännäköiset konehuonetta esitellessä. ;) Mitään muuta käytännön hyötyä ei niistä noilla tehoilla saa,paitsi sen että bensakauppiaat ja valtio kiittävät.

Jk Itseasiassa tuo imusarja/kaasutinpaketti on minulla ylimääräisenä,ja sen saa ostaa kohtuurahaan pois. Tuo 230 kallessa käytetty Pierburg on hyvä kunnossa ollessaan,mutta vanhana käytännössä korjauskelvoton. Siihen ei enää ole aikoihin saanut uuttta osaa mistään jos jollain ei kätköissään ole. Minulta ne vermeet loppuivat jo vuosia sitten .

Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Race.fi  TamCar