Futurez  Proturbo

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 247 Vastauksia
  • 107018 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Ei tullut katottua tota että tippuiko hajottimista bensaa, oon vaan olettanut että ei vuoda kun mulla on uudet neulaventtiilit kaasareissa.

Nyt sain auton käymään samalla tavalla kun ennen, 22mm etäisyyttä kohoista kanteen tiivisteen kanssa (10g kohot)

Voi olla että vielä vois bensapintaa laskea 0.5-1mm mutta antaa nyt toistaiseksi olla kun faija tarvii autotallia huomenna.
Volvo 142 '71

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1980
Huomasin että omatkin dcoe:t (kurkut 2. ja 4.) tiputtaa pisaroita kiihdytyspumpun suuttimista hissukseen. Mistähän moinen ?

Neulat uusittu, pinnat säädetty, paineet tarkistettu.

Poissa WEBERMAN

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 397
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Moi! Paljonko voi pirteyttä tulla numeroissa lisää Volvo 740 B230K (2.3) koneeseen, Weber 38/38DGAS kaasuttimella? Vakiona siinä on pierburg 2b7 ja numerot on 117hv 194Nm vääntöä. Pierburgin kurkkujen kokoa en tiedä. Tietääkö joku?

Itsellä on ollut käytössä juurikin vastaava pystyweber misabin isolla imusarjalla 2,5 litran koneessa. Se riittää siihenkin h- nokalla vallan mainiosti, kuten myös vakio uudemman mallin pakosarja,eli n170hp.n yli menevillä tehoilla tarvitaan vasta muutoksia imu ja etenkin pakopuolelle,joka on se akilleen kantapää vinokoneessa. Tuplat ja peltisarjat ovat tietenkin hyvännäköiset konehuonetta esitellessä. ;) Mitään muuta käytännön hyötyä ei niistä noilla tehoilla saa,paitsi sen että bensakauppiaat ja valtio kiittävät.

Jk Itseasiassa tuo imusarja/kaasutinpaketti on minulla ylimääräisenä,ja sen saa ostaa kohtuurahaan pois. Tuo 230 kallessa käytetty Pierburg on hyvä kunnossa ollessaan,mutta vanhana käytännössä korjauskelvoton. Siihen ei enää ole aikoihin saanut uuttta osaa mistään jos jollain ei kätköissään ole. Minulta ne vermeet loppuivat jo vuosia sitten .

Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Tjurbou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Itelle menossa nyt nippuun webun 40 DCOE kaasarit, pohtinut että mitenkähän tuon moottorin huohotuksen saisi fiksuiten vedettyä, notta saisi pienen alipaineenkin huohotukseen.. imutorvilla kaasarit sekä autona 240 harmaakantisella punalohkolla jossa perinteinen lohkossa oleva huohotinkotelo ja siitä liekkulukko + Y haara.
Kun tässä setissä ei tule minkäänlaista airboxia vaan pelkät sukat torviin suodattamaan..
Kellään samantyylistä setuppia/kuvia miten on itse hoitanut ? ;D
244 -83 B19K + M45 (prokkis)
945 -94 B230FT + M90,
Lexus IS250 v6

Poissa murikka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
B23A (aut.) -84 aiheuttaa pientä päänvaivaa kylmänä eli käynnistyy ryypyllä ok, mutta tukehtuu pian jos ei vähennä reilusti.
Silti ei jaksa käydä pienellä ryypyllä kuitenkaan eli pitää auttaa kaasulla. Liikkeelle ei kannata lähteä, ennen kuin  on jonkin verran lämmennyt.
Ajossa ei toimi kuin pintakaasulla ennen kuin on kunnolla lämmennyt. Ns. booaa kun painaa kaasua vähänkin liikaa.
Kuumanakin sellainen "kuollut" alue pintakaasun ja puolen kaasun välissä, jossa ei tapahdu juuri mitään.
Valistuneita arvauksia syystä otetaan mieluusti vastaan, mutta varsinainen kysymys on Weberin korvauskaasuttimista eli kokemuksia ko. moottorissa 32/36 vai 38/38?

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 260
  • www.vrcf.fi
Mitä kokeneemmat kokeilisi muuttaa kun noin 2700-3000rpm on "mupeltava" kohta. Asensin laajakaistan niin näkee että käy tuossa alueella tosi laihalla n16-18 seos kun muuten 13-14 välillä. B20 kone 40mm tuplilla. 140 pää 200 ilma 52 tyhjä nyt. 36 sisäkurkut. Jotenkin tuo siirtymävaiheeseen liittyy. Tilaisiko isommat tyhjäkäynnit.  Osaa tuon kanssa elää, vaan kuollut kohta osuu inhottavasti perus hiljaiseen ajoon

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1980
Itsellä samanmoinen ongelma 1700-2000 välillä, tosin laajakaista näyttää että käväsee paksulla 9-10 välillä, eikä laihalla.

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Minkä pituinen imusarja mahtuu 242 konetilaan 45 tuplien kanssa, ettei ota jarrutehostimeen kiinni?Kyseessä siviilipirssi ja ilmapuhdistimet olisi kiva saada mahtumaan myös.

 

Race.fi  TamCar