Samppasport  Futurez

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 158 Vastauksia
  • 79514 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dttw

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Bilstein/Eibach setti nyt alla. Ei ole liian pintakova omaan makuun. Nyt Volvosta löytyy jopa kaarreajo-ominaisuuksia ja muutenkin jämäköity ajo.

Ihmeellinen pauke alkoi kylläkin kuulumaan keulasta, esim parkkipaikoilla pyörittäessä. Kellään muulla samaa vikaa ilmentynyt?

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Eilen tuli vaihdettu Bilstein B4/eibach -25mm setti alle ku vanha orkkis ajettu 209tkm ja vasen etujousi poikki. Vaihdoin siis iskarit, jouset, yläpäät eteen sekä taakse ja pölysuojat. Hyvä on ajaa verrattua vanha loppuun ajettu setti. Ainoa mitä pikkasen mietityttää on että perse jäi aika korkeak, mittasin joka kulma ennen ja jälkeen. Etupää tippui 15mm, taka vaan 10mm, edessä ok ku on Drive alusta niin on jo ennestään -10mm, vielä jos se perse olisi tippunu 5mm niin olisi aika suora. Jouset takana ehkä tarvii vaan aika, tai sit ostan isompi koira joka painaa persettä alas :D.
Volvo V50 -11 Drive
Dodge Ram -94 Cummins

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 474
  • www.vrcf.fi
C30 -08 nyt alla bilstein mustat tolpat ja eibach -30mm jouset. Napa/kaari mitat 345mm joka nurkassa. Ihan näppärä istuvuus 18x8" vanteella, 225/40/18 kumilla.
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
C30 -08 nyt alla bilstein mustat tolpat ja eibach -30mm jouset. Napa/kaari mitat 345mm joka nurkassa. Ihan näppärä istuvuus 18x8" vanteella, 225/40/18 kumilla.

C30sen tarkoitetulla -30mm jousilla sais varmaan perän sopivaan korkeuteen, mutta ei riitä akselipainot niissä.

Edit. Mittasin nyt uudestaan ku autolla on vähän ajettu, edessä nyt 340mm ja takana 360mm.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2019, 14:59:13 kirjoittanut gRaggi »
Volvo V50 -11 Drive
Dodge Ram -94 Cummins

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Tänään auto kävi pyöräsuuntauksessa, etupään camber jäi -1.30astetta molemmin puolin eikä sitä voi säätää. Onko kuinka normaalia näin pienellä madalluksella?
Volvo V50 -11 Drive
Dodge Ram -94 Cummins

Poissa Jaajoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Voisiko joku laittaa kuvaa omasta s40:stä eibach -25mm jousilla? Omat odottaa tallissa, mutta vähän mietityttää, että pitäisikö ottaa pikku palanen takajousista pois esim. Puoli kiekkaa. Ilmeisesti jää perä aika korkeaksi muuten. :-\

Poissa nall3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Taas tuli todettua että parjattu TA-technix on ihan kelvollinen alusta.
Pintakovuudesta näitä yleensä haukutaan mutta ei tässäkään autossa voi sanoa että olisi jotenkin kova alusta.
Meneeköhän ihmisillä jouset sekaisin asentaessa vai mikäköhän noista tekee niin kovat mukamas.
En muista nyt kuinka monessa autossa mullakin on ta-technixit ollut alla ja alle laittanut.

Eukko ajeli useamman päivän"~300km" eikä sanonut mitään että olisi tuntenut mitään muutosta. Kysy että ootko sit jotain tehnyt sille?
345mm edessä ja 350 takana navan keskeltä kaaren reunaan. Eiköhän toi muutaman millin tosta laskeudu kunhan asettuvat paikoilleen kunnolla.







Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Taas tuli todettua että parjattu TA-technix on ihan kelvollinen alusta.
Pintakovuudesta näitä yleensä haukutaan mutta ei tässäkään autossa voi sanoa että olisi jotenkin kova alusta.
Meneeköhän ihmisillä jouset sekaisin asentaessa vai mikäköhän noista tekee niin kovat mukamas.
En muista nyt kuinka monessa autossa mullakin on ta-technixit ollut alla ja alle laittanut.

Eukko ajeli useamman päivän"~300km" eikä sanonut mitään että olisi tuntenut mitään muutosta. Kysy että ootko sit jotain tehnyt sille?
345mm edessä ja 350 takana navan keskeltä kaaren reunaan. Eiköhän toi muutaman millin tosta laskeudu kunhan asettuvat paikoilleen kunnolla.







Liekkö noihin ois jo 6 vuodessa tullu parannuksia? Oli kyllä aivan käyttökelvoton S40:n alla. Auton omasta painosta jouset jo kohtuu läjässä, jousto varaa ei jäänyt. D2 oli niiden jälkeen kuin unelma ajettava.

Poissa nall3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Tuota samaa eilen pähkäilin että ei oikein muuta vaihtoehtoa vois olla kun että jouset olisi ihan liian länässä omasta painosta jos tuntuu kovilta tai sitten moneen autoon kun nämä käyvät niin autona on pienimmällä moottorilla oleva mallisarjan auto missä ei tule tarpeeksi painoa jouselle ja siksi tuntuvat kovilta.
Renkaan profiilina on kyllä 235/40 19" edelleen että siinä on kumiakin mikä pehmentää omansa.
En havainnut että olisi mitenkään erityisen läjässä edessä kun renkaiden joustoa ja ääriasentoja tunkin kanssa testailin.
Halusin tietää että kuinka lähelle tunkilla tukivarresta nostamalla menee pissapojansäiliötä ja muita osia mitkä vaarassa hajota töyssyssä.
Jospa sitten seuraavalla kerralla kun täytyy tunkin kanssa puuhastella voisin ottaa kameran kaveriksi.
Tässä vuosien varrella on alkanut vähän tykästymään ajomukavuuteen ja olisi varmaankin huomannut jos olisi jotenkin erityisen kova.


 

KKD Motorsport  Samppasport