Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2605 Vastauksia
  • 537339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xtr

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2535 : 07.06.2018, 09:33:05 »
Värkkäilin 945:een kesäloman alottajaisiksi BC-racingin alustan ja on se hyvä. Säädötkin alkoivat löytyä kohdalleen pomppuista asfalttitietä edes taas ajaessa. Paketin vakio jousilla oman havainnon mukaan kannattaa pysytellä säädöissä siellä tiukemmalla puolella. Muuten meno on kuin superpallolla ajaisi. Radalla menossa ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertasi viime kesän Botniaringin (vakiosetti) ja viime viikonlopun Motoparkin reissua  :o Loppui se veltto hyllyminen kuin seinään.

Seuraavaksi rengastuksen kimpppuun.
Minä en koskaan hurjastele Volvolla. Minä vain nautiskelen auton voimavaroista.

Poissa kjetpower

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2536 : 11.06.2018, 11:25:11 »
Itse ostin coiloverit eteen classicswede nimiseltä sivulta. Eivät olleet järisyttävän kalliit täysin säädettäviksi (korkeus, jousen esijännitys ja iskarin jäykkyys). Maksoi noin 400 euroa ja todella hyvän tuntuiset ainakin toistaiseksi 8).
Ainoa moka mikä kävi, niin vähän turhan matalalle menee omaa ajotarkoitusta ajatellen. Ens talvena tarkoitus tehdä pidemmät putket jotta saa tolpan vähän edes syvemmälle.

Poissa janezki_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2537 : 03.07.2018, 13:23:17 »
Etujousista laikattu noin kierros pois mutta ilmeisesti edellinen omistaja laikannut jo jonkun verran kun nyt tunkatessa jousi heiluu  aika reilusti... Onko mitään tehtävissä vai joutuuko lähteä ostamaan uudet jouset :-[

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1446
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2538 : 03.07.2018, 13:30:07 »
Etujousista laikattu noin kierros pois mutta ilmeisesti edellinen omistaja laikannut jo jonkun verran kun nyt tunkatessa jousi heiluu  aika reilusti... Onko mitään tehtävissä vai joutuuko lähteä ostamaan uudet jouset :-[

Iskaria voi yläpäästään lyhentää tai vaihtaa 240:n iskarit mutta helpommalla pääset kun haet uudet jouset...

Itse ostin coiloverit eteen classicswede nimiseltä sivulta. Eivät olleet järisyttävän kalliit täysin säädettäviksi (korkeus, jousen esijännitys ja iskarin jäykkyys). Maksoi noin 400 euroa ja todella hyvän tuntuiset ainakin toistaiseksi 8).
Ainoa moka mikä kävi, niin vähän turhan matalalle menee omaa ajotarkoitusta ajatellen. Ens talvena tarkoitus tehdä pidemmät putket jotta saa tolpan vähän edes syvemmälle.

Tuliko noitten mukana laput leimalle  ???
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa janezki_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2539 : 03.07.2018, 13:38:29 »
Just ku yritin päästä helpolla ja laikata etujouset paikallaan :D Aina jotain...

Poissa Makkewl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2540 : 04.07.2018, 00:25:47 »
Tarkoitus olisi hieman madaltaa 740 sedania, heiluu ja huojuu siihen malliin.. Minkäslaista suosittelisitte?
Auto on ihan käyttispeli, joten ei mihinkään tonttiin asti ole tätä tarkoitus saada. Eteen olisi hyvä saada semmoinen paketti ettei tarvitsisi katsastukseen vaihtaa jos mahdollista. Taakse ei ole niin justiinsa, helppo vaihella jousia sinne.

Onko rälläkkä madalluksen jälkeen miten hirveä ajettava?

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 471
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2541 : 04.07.2018, 16:52:22 »
Riippuu paljon otat, 1 kierros takaa 1 edestä niin ei ole hirveä. Mutta ei se sillä paljon tule vielä alas.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
  • LH-uuno
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2542 : 04.07.2018, 23:47:40 »
Jos vika on heilumisessa ja huojumisessa, laita jäykemmät jouset ja iskarit. Ei se nykysiä laikkomalla siitä muutu, ellet laske topparikumeihin, jollonka ei huoju mutta pompottelee  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 482
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2543 : 04.07.2018, 23:53:33 »
Jos vika on heilumisessa ja huojumisessa, laita jäykemmät jouset ja iskarit. Ei se nykysiä laikkomalla siitä muutu, ellet laske topparikumeihin, jollonka ei huoju mutta pompottelee  :2funny:

Tokihan se vähentää, kerran jouset jäykkenee. Toki jos iskarit on selvät, niin ei ne sillä korjaannu.
Mutta on tuo 940 alusta vakiona uusilla jousilla+iskareillakin senverran levoton, että pieni jäykkyyden kasvatus ei sitä ainakaan huononna.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa Xtr

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2544 : 05.07.2018, 18:24:46 »
Jos työkalut pysyy kädessä ja osaa hitsata (tai tuntee jonkun kuka osaa), niin BC-Racingin tolpat laittaa aika sukkelaan alle, eikä autosta tule älyttömän matala. Edestä rälläkällä sopivasta kohtaa iskarin putki poikki ja hitsaa uuden kiinni. Mukana tulevat ohjeet on hyvät. Jos haluaa säästää euroja niin pelkät etutolpatkin on jotkin laittaneet alle.  Kaupunkiajossa vähän tanakan puoleinen, mutta radalla aivan mainio  :3/4 jättää sen: En jäänyt kaipaamaan vanhaa alustaa.
Minä en koskaan hurjastele Volvolla. Minä vain nautiskelen auton voimavaroista.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1446
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2545 : 05.07.2018, 22:24:40 »
Käyttiksessä on BC:n tolpat mutta tohon wiinaturboon ei kyllä raaski ostaa, ajatuksena nyt kokeilla itekkin noita J-Specin coileja. Onko edelleenkään muuta vaihtoehtoa kuin BC:n lapuilla koittaa leimata  ???
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa volvo20v

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
J-Spec V2 Volvo 740/940
« Vastaus #2546 : 29.07.2018, 22:50:24 »
Mistä ootte hommannu kyseiseen alustasarjaan paperit jotka kelpaa katsurille? Siis se missä kerrotaan että tämä alustasarja sopii tähän autoon ja jousien ja iskarien tiedot jne. Tai jos jollain olisi kyseiset laput tallessa niin saisi esimerkiksi skannattua.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2018, 22:55:15 kirjoittanut volvo20v »

Poissa hakkarainer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2547 : 04.08.2018, 11:48:06 »
Mikä olisi halpa ja hyvä tapa saada 940 farkku jäykemmäksi ja paremmaksi ajettavaksi? Itse olen mietinnyt bilstein b6 iskareita ja dieselin etujousia ja taakse kuorma jouset laikattuna.
Vai pitäisikö tilata retroturbolta  gaz:in tolpat taakse ja eteen bilsteinit? Kuan retroturbolta toimitus kestää? voi tietenkin antaa mielipiteitä, mutta koitetaan pysyä tuossa 600 euron budjetissa...

Niin ja autoa olisi tarkoitus ottaa alemmas, eli bilsteinistä sorvissa pituutta poies ja uutta kierrettä. Gaz:eja saa retroturbolta valmiiksi lyhennettynä.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1446
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2548 : 04.08.2018, 12:45:14 »
Bilsteinin B8 pitäis olla vakiota lyhkäsempi. Saatavuudeltaan B6 lienee paljon parempi. Laadukkaat 60/40 madallusjouset lieneis laikkaa mielekkäämmät?

Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3348
  • nyan nyan

 

Futurez  Proturbo