Race.fi  TamCar

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2621 Vastauksia
  • 548692 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3486
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #165 : 04.07.2011, 12:52:28 »
Tästä lienee turha väitellä sen enempää. Vakio iskarit ei ole suunniteltu koville jousipaineille ja lyhyille liikeradoille. Coileilla ja kunnon iskareilla homma ehkä olisi vähän parempi= se hyvä mitä minä tarkoitan.
Hyvä jos se sinusta tuntuu hyvälle, sehän on pääasia.  :)
Joo oikeassa olet, seuraavaksi mulla on jo työn alla eteen coiloverit.
Toimii siis paremmin kuin Lesjö + vakiomittainen pumppu.
Ihan olen tyytyväinen tuohon, mulla on toisessa autossa(745 -92) nimittäin 1-kierros pätkitty lesjö ja vakio iskari joka on kauhee lulla.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 12:56:38 kirjoittanut janne81 »

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #166 : 04.07.2011, 13:08:47 »
voinko katkasta 740 d24 etujousta 1 vai 2 kierrosta ilman että iskari pohjaa. pitäs alottaa alustahommat vielä tänään kunhan sade loppuu. niin ja tuo paketti siis b230f 740 alle menossa.
pohjaanlyönti kumista 2 palloa pois?
iskaria en pääse sorvaileen. ja jos tarvii laitan 240 iskarin mieluummin.

pihassa kun joutuu tekemään ei houkuta uudelleen pois otto jos se jääkin liian ylös vieläkin..

entäs jos katkoo sitä d24 jousta niin paljon en takasin laittaessa ei tarvi kun mutterin iskarin päähän ? montako kierrosta silloin on jo otettu ?

« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 13:18:35 kirjoittanut The moose »

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3486
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #167 : 04.07.2011, 13:48:42 »
Ei pohjaa vielä 2 jengasta, se iskari menee aika lyhyeks vakionakin.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 13:52:43 kirjoittanut janne81 »

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #168 : 04.07.2011, 14:26:44 »
vielä ei pääse aloittaan.. vettä sataa liikaa.. vois mitan käydä ottamassa navan keskeltä kaaren reunaan..

edit.. navan keskeltä kaarenreunaan 42cm ja jousessa kieppejä 6 + päätteet. jaa miten niin keulii ?  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 14:33:59 kirjoittanut The moose »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1106
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #169 : 04.07.2011, 17:30:53 »

Mulla on 2.75kierrosta katkottu vakioetujousta ja 55mm lyhennetty iskari, pohjauskumi sopivasti poikki.
Toimii ihan hyvin. Auto on -88 745.
Kiitoksia, tämä tieto autto melko huomattavasti! :) Eli mulle vois olla joku 6cm lyhennys melko passeli.

EDIT. http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20811&productcategory=1052&section=c Onhan noissa GTS-iskareissa lyhyenmpi ulosjousto? Muuten menee suunnitelmat uusiks, ja noi ei käykkään. Noi kuormajouset nimittäin varmasti putoovat paikoiltaan pyörät ilmaan nostettuna jos on vakiomittanen ulosjousto..
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 17:41:13 kirjoittanut Sawo »

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #170 : 04.07.2011, 20:57:11 »
en löytäny bilteman sivuilta 740 jäykempiä pohjaanlyönti kumeja, tietääkö joku mistä niitä sais vai onko jossain autossa saman laiset mitkä kävis ja sais esim: fk:lta

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2042
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #171 : 05.07.2011, 16:19:52 »
Kokemuksia? http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=114715&productcategory=2913&section=c
Mahtaako jäädä takapää liian löysäksi farkussa?
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #172 : 07.07.2011, 23:29:53 »
oon itte todennu että 740 alusta on pirun vaikee tehdä oikeesti hyväks, itellä on taka farkun kuormajouset(-1,5 kierosta) edessä lesjön -40(-1 kierros) takana sachs advantage ja myös kyb hopeaa on koitettu, edessä 240 turbon kaasu iskarit, turbon vakaaja edessä ja takana ihan norm yks vakaaja. ja tällä hetkellä auto on kohtalainen ajaa mutta ulosjousto on hirveää...pienestä hypystä menee ni auto käy 765 metriä korkealla ilmassa ja sit tullaan alas että kolisee, eli auto ei pysy tiessä kiinni. seuraava askel on kai sitten kaplhenken coilit. oon koittanu 4 alusta rakennelmaa ja ikinä ei oo hyvä.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #173 : 08.07.2011, 12:11:22 »
oon itte todennu että 740 alusta on pirun vaikee tehdä oikeesti hyväks, itellä on taka farkun kuormajouset(-1,5 kierosta) edessä lesjön -40(-1 kierros) takana sachs advantage ja myös kyb hopeaa on koitettu, edessä 240 turbon kaasu iskarit, turbon vakaaja edessä ja takana ihan norm yks vakaaja. ja tällä hetkellä auto on kohtalainen ajaa mutta ulosjousto on hirveää...pienestä hypystä menee ni auto käy 765 metriä korkealla ilmassa ja sit tullaan alas että kolisee, eli auto ei pysy tiessä kiinni. seuraava askel on kai sitten kaplhenken coilit. oon koittanu 4 alusta rakennelmaa ja ikinä ei oo hyvä.

Jos vaikka kokeilisit jotain kunnon iskareita? Koni sport, bilstein B8 sprint? Perus iskareissa kuitenkin ulosjousto todella löysää..
Ei sinänsä, varmasti kaplhenken coilit asialliset  :)
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10214
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #174 : 08.07.2011, 12:17:06 »
oon itte todennu että 740 alusta on pirun vaikee tehdä oikeesti hyväks, itellä on taka farkun kuormajouset(-1,5 kierosta) edessä lesjön -40(-1 kierros) takana sachs advantage ja myös kyb hopeaa on koitettu, edessä 240 turbon kaasu iskarit, turbon vakaaja edessä ja takana ihan norm yks vakaaja. ja tällä hetkellä auto on kohtalainen ajaa mutta ulosjousto on hirveää...pienestä hypystä menee ni auto käy 765 metriä korkealla ilmassa ja sit tullaan alas että kolisee, eli auto ei pysy tiessä kiinni. seuraava askel on kai sitten kaplhenken coilit. oon koittanu 4 alusta rakennelmaa ja ikinä ei oo hyvä.
Ei kai se alustasta johdu että auto hyppää? Ei taida olla normi alustat tehty kestämään hyppimistä, saa iskarit aika äkkiä rikki.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #175 : 09.07.2011, 13:27:09 »
Ei kai se alustasta johdu että auto hyppää? Ei taida olla normi alustat tehty kestämään hyppimistä, saa iskarit aika äkkiä rikki.
en meinaa hyppimistä hyppimisellä  :D :D vaan sitä kun tiessä on joku isompi möykky, ja siitä ajaa niin kori hyppää ilmaan ja renkaat pysyy tiessä ja sit tulee se ikävä putoomis efekti ko tosiaan iskarit ei rajota ulosjoustoa yhtään. saako 740 muka konia tai bilsteiniä? oon joskus selaillu niitä luetteloita niin löysin vaan 850-->
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #176 : 09.07.2011, 13:35:41 »
Etupää laski eilen tuosta 740 pist..


Edessä nytten d24 2kierrosta katkottu etujousi ja joku oranssi kaasuiskari. pohjaanlyönti kumista läks yks nöllykkä pois. Takapää vielä tekemättä tuossa kuvassa siellä 100 kg työkaluja ja löysät jouset joissa välikumeja monta.. Katkotut kuormajouset tulee varmasti laitettua. Jousi meni paikoilleeen ilman puristimia. Pois ottaessa olikin ongelmia kun ei puristimissa riitänyt kierre.

Tuolla toinenkin kuva.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=525.msg142429#msg142429

ja vertailun vuoksi

« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 13:28:16 kirjoittanut The moose »

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #177 : 09.07.2011, 13:37:40 »
vielä ei pääse aloittaan.. vettä sataa liikaa.. vois mitan käydä ottamassa navan keskeltä kaaren reunaan..

edit.. navan keskeltä kaarenreunaan 42cm ja jousessa kieppejä 6 + päätteet. jaa miten niin keulii ?  :nohnoh

tuolla uudella kombinaatiolla navan keskeltä 34.5 cm kaaren reunaan.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #178 : 10.07.2011, 13:19:54 »
Mistäpä sais kätevemmin uretaani puslia ja jotkut "hyvät" iskunvaimentimet eteen?(koni bilstein)

Poissa B-Man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #179 : 13.07.2011, 22:32:19 »
Mistäpä sais kätevemmin uretaani puslia ja jotkut "hyvät" iskunvaimentimet eteen?(koni bilstein)

Jos et tiedä tuttua varaosamyyjää, joka myy konia halvalla, niin tilaa vaikka saksasta.
Ei välttämättä kätevintä, mutta jonki verran edullisemmin.
ebay saksa
Koko sarja halvemmalla
Tuolta cartuninpoint.de:stä tulee paketti kotiovelle noin viikossa ja palvelu on ollut sujuvaa.

Itellä tuo konin säädettävä satsi ja lesjön -40mm farkun jouset asennettuna sedaniin.
Koneja voin kyllä suositella, ovat pehmeimmillään vielä kohtuu mukavat ja jäykimmillään kivan jämyt ;)

Noi farkun lesjöjen takajouset on sopivan jäykät sedaniin, vakiona jää perä noin 10-5mm keulaa ylemmäs ja
kestää vielä viis päällä kuormaakin kontissa. On vaan sen verta lyhyet, että jää pari senttiä irti alatukivarresta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi