KKD Motorsport  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2621 Vastauksia
  • 548687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1854
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #195 : 04.08.2011, 00:35:55 »
Juuri tuli ruuvattua KAW:n jousisarja (-50/40) 945:n alle. Täytyy sanoa että hitto kun tuli hyvä ajettava, ei paljoa tule ikävä rälläköityjä patenttialustoja ikävä. Seuraavaks ruuvataan kunnon iskarit alle (tällä hetkellä Sachs advantaget) niin rupee meno maistumaan.

Hieman ehkä ois voinu keula tipahtaa enemmän, mutta pätkimään en kyllä noita ala. Tosin katsoo nytten, voihan se hieman tipahtaa vielä kun asettuu.
AW71 toimintakaavio:

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #196 : 05.08.2011, 05:50:21 »
Eilen sain lainavaunun perään ensimmäistä kertaa takajousien vaihdon jälkeen. Kyllä on eroa kuin yöllä ja päivällä, vanhat madaltavat lesjöt ei kestänyt yhtään kuormaa mutta nuo kuormajouset on aivan mahtavat.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 688
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #197 : 09.08.2011, 21:04:32 »

 Moi,
 Todella hyvää asiaa kaikki 14 sivua (vaikka välillä pallo karkaakin....)
 Voisiko vaikka USU vetää tämän jousi / iskari osion yhteen - kahteen eri pakettiin myöhempää
 käyttöä varten??
 Vaikka tosi tiukka paketti ja edullisempi, mutta tiukka paketti.

 Oma projekti jatkuu keväällä laitettujern kuormajousien pilkkomisella jne.

 Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2610
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #198 : 09.08.2011, 22:54:03 »
http://www.xtremt.se/?artnr=700503&cat_id=763
Itsellä on tämä satsi tuossa diesel 745 paikallaan ja on hintaansa nähden varsin hyvä.
Ei ole liian kova, muttei myöskään löysä retkula.
Takapää jäi ehkä aavistuksen alas muttei ainakaan minua haittaa.
Ja alustaa tuli myös testattua Jurvan botniaringillä ja ei kallistellut liikoja mutkissa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 688
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #199 : 10.08.2011, 10:51:37 »


 Jep,
 Pitikö leikata kierrejousia vai laitoitko tuollaisenaan?
 Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1854
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #200 : 10.08.2011, 12:26:36 »
Tämän verran oma madaltui, ei ole teinirälläköintejä eikä muutakaan patenttia ja on hemmetin hyvä ajaa, sekä sopivan korkea itelleni :)
Seuraavaks iskaripäivitys kyllä.





(kontissa on kaikki työkalut ym tavaraa)
AW71 toimintakaavio:

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #201 : 12.08.2011, 17:10:40 »
Nyt on kyllä hyvännäköinen yllä oleva volvo.. Itseäkin kiinnostais panostaa omaa GLT alustaan kun on lulla... Alla on ilmeisesti lesjörsin jouset ja orkkis(?!) iskarit.. iha kauhee ajaa.. Minkäköhän sitä hommais, hintalaatusuhteeltaan hyvän setin.. Ens vkl pitäis laittaa perän puslat uusiksi :)
S60 2.4T 2001

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #202 : 14.08.2011, 20:31:54 »
Nyt on kyllä hyvännäköinen yllä oleva volvo.. Itseäkin kiinnostais panostaa omaa GLT alustaan kun on lulla... Alla on ilmeisesti lesjörsin jouset ja orkkis(?!) iskarit.. iha kauhee ajaa.. Minkäköhän sitä hommais, hintalaatusuhteeltaan hyvän setin.. Ens vkl pitäis laittaa perän puslat uusiksi :)
Mulla vähän sama onkelma 740glt:ssä, vakio alustallakin raapii noilla levitetyillä pelleillä kun on niin löysä...   Mitkäköhän olis halvimmat coiloiverit?
S80 D5
740 "T6"

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1066
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #203 : 14.08.2011, 20:39:29 »
Mulla vähän sama onkelma 740glt:ssä, vakio alustallakin raapii noilla levitetyillä pelleillä kun on niin löysä...   Mitkäköhän olis halvimmat coiloiverit?

Tämä Kaplhenkenin tee-se-itse sarja taitaa olla halvin 700 -sarjalaiseen: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=34
Vaativat myös nämä: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=34

Sitten on valmissarjaa vähän suolaisemmalla hinnalla: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=34

Lähettelin noista coileista kaplhenkenille s-postia tässä jokunen aika sitten ja muistaakseni hinnaksi tulisi suomeen posteineen ~700e nuo halvemmat coilit. Ja jos oikein ymmärsin pitää ostaa vielä iskarit erikseen jos haluaa konia tai bilsteinia. Netistä lueskelin, että jonkun muun auton coileista olisi helppo tehdä eteen, olisiko ollut 200sx Nissan tms. Itse varmaan hommaan nuo tee-se-itse coilit ensi kesänä.  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #204 : 14.08.2011, 21:08:20 »

Lähettelin noista coileista kaplhenkenille s-postia tässä jokunen aika sitten ja muistaakseni hinnaksi tulisi suomeen posteineen ~700e nuo halvemmat coilit. Ja jos oikein ymmärsin pitää ostaa vielä iskarit erikseen jos haluaa konia tai bilsteinia. Netistä lueskelin, että jonkun muun auton coileista olisi helppo tehdä eteen, olisiko ollut 200sx Nissan tms. Itse varmaan hommaan nuo tee-se-itse coilit ensi kesänä.  :)

Kyllä ollaan 1000€ päällä, jos tilaa eteen+taakse+iskarin yläpäät. Sisältäen siis postit, tullit ja alvit ::)

Tuohon 530$ saat lisätä 200$ etutolpista, jos et omia lähetä vaihdossa. Omien lähettäminen maksaa varmaan sen 100€, että sinänsä aikas plus-miinus nolla.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #205 : 14.08.2011, 21:14:33 »
RallyRace myy coilover patruunoita jotka voi itse taiteilla tolppaan. Myyvät myös jousia. Hinta ei ole kyllä lähellekkään Kaplehenken hintoja.

http://www.rallyracefin.fi/kynajouset.php

Sitten vaan mittamaan tolpan ulkohalkaisijaa jotta sopiiko tuo 51mm siihen päälle mitenkä hyvin.
Myös Kittelä myy Bilsteinin osia jotka ovat hinnakkaampia mutta ei tarvitse maksella valtiolle veroja Atlantin takaa tilaamisesta.
Lautamäeltäkin taisi saada jotain.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2011, 21:16:38 kirjoittanut usu »

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1066
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #206 : 14.08.2011, 22:59:28 »
Kyllä ollaan 1000€ päällä, jos tilaa eteen+taakse+iskarin yläpäät. Sisältäen siis postit, tullit ja alvit ::)

Tuohon 530$ saat lisätä 200$ etutolpista, jos et omia lähetä vaihdossa. Omien lähettäminen maksaa varmaan sen 100€, että sinänsä aikas plus-miinus nolla.

En huomannu laskea noita alveja ja tulleja päälle. Vois mittailla tolppia ja talven aikana mahdollisesti hommata toiest tolpat ja taiteilla RallyRacen coilipatruunoita jos sopivat pienellä työllä.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #207 : 15.08.2011, 13:44:58 »
Vois mittailla tolppia ja talven aikana mahdollisesti hommata toiest tolpat ja taiteilla RallyRacen coilipatruunoita jos sopivat pienellä työllä.
Toi kyllä kiinnostais muakin, ite en ainakaan tarviks kun korkeus säädön ja suht jämäkän alustan... Kertoile tänne sitten jos laitat tommosen setin alle  ;)

Mites tommonen perus GTS 50/40 madaltava sarja, onko kuinka jäykkä ja kuinkakohan lähelle tulee noi mun kaaren tasalle tulevat pallot yms? Omaan makuun sais kyllä olla melkeen enempi jäykempi kuin löysä, mutta mitään hirveää kivirekeä en haluis...   ::)
« Viimeksi muokattu: 16.08.2011, 19:04:34 kirjoittanut Pumpe »
S80 D5
740 "T6"

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1066
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #208 : 18.08.2011, 07:40:25 »
Jos jollakulla sattuu oleen 700 -sarjan iskari irtonaisena niin voisiko mittailla mulle sen halkasijan? Mulla on tossa noi 200 -sarjan iskarit ja pitäis rosterista holkit sorvata enkä viittis autoo parii päivää pitää pukeilla sen takia ku sorvaan holkkeja iskareille. Sen ainakin muistan, että 200 -sarjan iskaria pitää korottaa 700 -sarjan tolpassa 17mm?  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3251
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #209 : 18.08.2011, 08:07:15 »
Jos jollakulla sattuu oleen 700 -sarjan iskari irtonaisena niin voisiko mittailla mulle sen halkasijan? Mulla on tossa noi 200 -sarjan iskarit ja pitäis rosterista holkit sorvata enkä viittis autoo parii päivää pitää pukeilla sen takia ku sorvaan holkkeja iskareille. Sen ainakin muistan, että 200 -sarjan iskaria pitää korottaa 700 -sarjan tolpassa 17mm?  :)
Et tarvi mitään muuta kun sen iskarin halkasijaa olevan putken pätkän pituudeltaan 17mm ja paikalleen ne iskarit   :) Mää ainaka mitään holkkeja minnekään tehny.. Olivat niin lähelle saman paksuiset
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

 

Futurez  Proturbo