Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2621 Vastauksia
  • 548686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #240 : 31.08.2011, 23:23:00 »
ite meinaan heittää liinan UU lle jousikupin läpi ja liinan päät jousen yläpäähän pultin alle.

sopiva pituuskin löytyy siinä samalla kun tunkkaa akselia ylöspäin.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2610
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #241 : 01.09.2011, 00:37:36 »
Ei ne iskarit siihen syy pää ole vaan ne vakio jouset.
Itsellä on GM merkkinen iskari/jousi setti -40mm alla 745 ja vakio takajouset ja madallus jouset olivat lähestulkoon saman mittaiset. Ai miten se niillä laskeutuu ? No madallus jousi on progressiivinen eli painuu kasaan enempi ja jäykistyy sitä enemmän mitä jousi menee kasaan. Sama homma oli myös etujousissa. Ja iskarit olivat saman mittaiset kuin vakiot edessä ja takana. Tuolla Gm setillä tippui sopivasti alas päin, 205/55/16 renkaat ovat nyt juuri kaaren tasalla.
Ja ei tarvitse ressata lentääkö jouset kupeistaan pois.
Edestä saattaa vielä lähteä kierros ehkä pois.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 978
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #242 : 01.09.2011, 06:14:29 »
Juu on kyllä tiedossa, ja tossa viestissäkin kirjottelin et pitäiskö hommata jotkut progressiiviset jouset.. Mutta meinasin lähinnä että mites muilla, kun noita pätkittyjä kuormajousia on jokatoisessa volvossa..
XC70 D5 AWD Summum -08. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa k1mix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Volvo 960 vm:1996 madallus
« Vastaus #243 : 05.09.2011, 15:56:10 »
Eilikkäs onko kellään tietoa tai kokemusta kyseisen auton madalluksesta.?!

Ite olen pohtinut/ yrittänyt ettiä enimmäkseen takapäähän sopivia iskareit ja jousii mut en oikeen usko että mistään tahtoo löytyä kyseisiä jousia kun taka päässä on ne nivomatic lehtijouset.

mut jos joku tietää siihenki ratkaisun niin ilmoituksia tulemaan vaa tai sietää jonkun sivun mist voi tilaa.

haluisin kummiski et takapäästä tulee matala/jäykkä.
Volvo 960 3.0l

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #244 : 07.09.2011, 06:00:04 »
Juu on kyllä tiedossa, ja tossa viestissäkin kirjottelin et pitäiskö hommata jotkut progressiiviset jouset.. Mutta meinasin lähinnä että mites muilla, kun noita pätkittyjä kuormajousia on jokatoisessa volvossa..

Eipä taida semmosia kuormajousia olla jotka menestyy madalletussa Volvossa?  ??? Täytyis itellekkin kehitellä joku konsti tohon että ne jouset pysyis alapäästä omilla paikoillaan. 940:ssä on suhteettoman pitkä ulosjousto takapäässä.  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa MK-73

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 627
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #245 : 09.09.2011, 13:34:01 »
Hei hulinaa!!

Olis tarkoitus noita orggis etujousia pätkäistä 1-1.5kierrosta tuosta 740:stä. Mikä helpoin konsti? Käyttää jouset käsissä eli jouset ja iskarit irralleen vai saako pätkäistyä paikallaan? Ohjeistakaa hieman, kiitos!

Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89, 945 B230FT+AW71L -98 CLASSIC ja V70 2.4 -00 CLASSIC (Aut.)

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #246 : 09.09.2011, 13:56:48 »
Hei hulinaa!!

Olis tarkoitus noita orggis etujousia pätkäistä 1-1.5kierrosta tuosta 740:stä. Mikä helpoin konsti? Käyttää jouset käsissä eli jouset ja iskarit irralleen vai saako pätkäistyä paikallaan? Ohjeistakaa hieman, kiitos!

Riippuu tekijästä mutta minä ainakin käyttäisin irti että sais niistä edes suurinpiirtein samanmittaiset. Irrallaankin se on vaikeaa, saati sitten jousen ollessa paikallaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Bv2sella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #247 : 09.09.2011, 14:39:47 »
Jos ei mahdollisesti lentävät laikanpalaset haittaa, niin pikkurälläkällä ja kuluneella laikalla vaan paikallaan poikki sopivasta kohtaa. Kyllä ne yleensä samanmittaisiksi asettuu jos yhtäpaljon pätkäset molemmista, ei oo niin millin päälle. Nopeaa ja helppoa. Ja sitten kun jousi katkeaa niin vähän täräyttää, ei pelkoa. Varmaan myös jousi pomppaa pois jalasta kun ei ole enää kokonaista kierrosta pohjalla, mennee paikalleen käsin pyörittelemällä isolla meisselillä avustaen. Jos jännittää niin voi myös kietasta kaksi pikkuruista liinaa pari kertaa molemmin puolin jousen ympäri (HUOM. SIIS LEIKKAUSKOHDAN YLÄPUOLELTA). Tätä ei siis suositella ihan kenellä vain, pitää olla varovainen.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1106
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #248 : 09.09.2011, 15:13:12 »
Paikallaan rälläköi jousen n.puoleen väliin asti poikki ja auto alas, niin napsahtaa nätisti poikki eikä hajoile laikat :idiot2: Olen kaikki kolme tapaa koittanu ja kyllä helpoin tämä on..

Poissa MK-73

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 627
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #249 : 09.09.2011, 19:56:40 »
Paikallaan rälläköi jousen n.puoleen väliin asti poikki ja auto alas, niin napsahtaa nätisti poikki eikä hajoile laikat :idiot2: Olen kaikki kolme tapaa koittanu ja kyllä helpoin tämä on..

Nuo tuohon tieten vaikuttais nopeimmalta konstilta. Täytynee kokeilla sitä jos en sitten päätä uusia kaikkia jousia ja iskareita sittenhän se on selvin pilkkoa jouset irrallaan.., mutta kiitokset vinkeistä!

« Viimeksi muokattu: 19.09.2011, 10:33:41 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89, 945 B230FT+AW71L -98 CLASSIC ja V70 2.4 -00 CLASSIC (Aut.)

Poissa MK-73

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 627
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #250 : 19.09.2011, 10:30:12 »
Eipä se tuolla alhaalla näin joten haalataanpa näin ylös tämä pähkäilyni:

Lainaus
Jatkanpa tähän ja kyselen sellaista asiaa että nyt kun tuossa 760:ssa on paraikaa menossa jousien ja iskareiden vaihto taakse ja paikalla olevat jouset on näitä uusia jousia 1.5mm vahvemmat eli kyseessä on 245:sen kuormajouset. Entisillä jousilla perä on ollut n.34cm kaaresta navan keskelle. Mutta nyt kun kyseessä on vahvempi langaltaan ja hieman jo lähtiessään lyhyempi jousi niin montako kierrosta napataan pois jotta korkeus pysähtyisi n.35cm:n..? Tiedän että kokeilemalla löytyisi vastaus mutta eikös jousien pitäis antaa hieman asettua ennenkun vois paikkaansa pitäviä mittauksia suorittaa... Eli jos mennään kierros ja katotaan-periaatteella niin syksy pitkällä ennen kun sopiva korkeus saavutetaan ja toisekseen oli ensimmäisellä kerralla kun tuota perää läjäsin niin melekonen savotta kun punnersin paikalleen koko alatukivarsi paketin jousineen iskareineen... huhhuh.., ei senkään puolesta viitsisi montaa kertaa tuota perää porkata... Olin yhteydessä "SAWOON" tässä päivänä muutamana ja hän oli sitä mieltä että suoraan 2.5kierrosta pois, itse ajattelin ottaa 2 mutta mitä mieltä raati? Maailma ei kaadu tieten siihen jos jää yli 35cm:n, auto on menossa seisomaan talveksi joten peräkonttiinhan vois hieman laittaa kuormaa joten silleenhän vois saada sentin pari pois korkeudesta.., ehkä??   Toivoisin vastauksia/ehdotuksia/ajatuksia "ripeästi" sillä rälläkän johto on jo seinässä ja suojalasit päässä...     
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89, 945 B230FT+AW71L -98 CLASSIC ja V70 2.4 -00 CLASSIC (Aut.)

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #251 : 19.09.2011, 23:08:14 »
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20669&productcategory=325&section=c
Miksiköhän nuo ei sovi -96 uudempään ysisataseen?  Vai onkohan vaan jokin virhe. Ja jos jollain jotain kokemuksia tai mitä vaan sanottavaa kyseisestä alustasta niin kertokoon.

Tai sitten voitte kertoa myös jonkun hyvän iskari ja jousi combon, hintaa ei kyllä sais kovinkaa paljoo olla enempää mitä tuo sarja on.
964 -91, 764 prv -87, 744 b230f -90, 855 glt -95, 745 b230f -89.

Ex: 764 d24tic -89, v70 Tdi -97, 944 b230ft -98.

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #252 : 19.09.2011, 23:21:22 »
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20669&productcategory=325&section=c
Miksiköhän nuo ei sovi -96 uudempään ysisataseen?  Vai onkohan vaan jokin virhe. Ja jos jollain jotain kokemuksia tai mitä vaan sanottavaa kyseisestä alustasta niin kertokoon.

Tai sitten voitte kertoa myös jonkun hyvän iskari ja jousi combon, hintaa ei kyllä sais kovinkaa paljoo olla enempää mitä tuo sarja on.

Itsellä on edessä Koni Sport-iskunvaimentimet ja lyhennetyt Lesjöfors madallusjouset. Ihanan jämäkkä.  S* Iskunvaimentimien jäykkyyssäätö on vasta puolessa välissä.

Takana on Bilsteinin iskarit ja lyhennetyt farkun kuormajouset. Ihanan jämäkkä ja kantaa kuormaa huomattavan hyvin.

Kuormajouset makso vajaa 60€/pari motonetissä. Konit + uudet suoja"kumit" iskarin varteen makso paikallisessa varaosaputkassa 500€/pari. On kyllä olleet hintansa väärti.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa VolvoB234F

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #253 : 04.10.2011, 00:49:01 »
Volvo 740 GLT päässy takajouset väsähtämään ja perä on vähä liikaaki kentässä. Ex-omistaja madaltanu autoa -40mm ja nyt mietityttää että nouseekohan tuo perä liian korkeaksi jos nakkaa taakse vakiot tai sedanin vahvistetut?

Minkälaisia jousia taakse suosittelisitte? :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3251
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #254 : 04.10.2011, 06:10:13 »
Volvo 740 GLT päässy takajouset väsähtämään ja perä on vähä liikaaki kentässä. Ex-omistaja madaltanu autoa -40mm ja nyt mietityttää että nouseekohan tuo perä liian korkeaksi jos nakkaa taakse vakiot tai sedanin vahvistetut?

Minkälaisia jousia taakse suosittelisitte? :)
Kuormajouset ja jos menee liian korkiaks niin laikalla madaltuu  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

 

Proturbo  Autodiagnoosi