TamCar  KKD Motorsport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2605 Vastauksia
  • 537410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #330 : 18.01.2012, 21:24:41 »
Jee! eli alustasarja tuli tähän mun ysikutosee pitänee pistää tänne sitten arvosteluu kuinka nämä AL-KO nimiset vehkeet toimii auton alla kunhan saan ne sinne laitettuu :)
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5608
  • Teiden tukko
Vs: 900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #331 : 20.01.2012, 05:10:31 »
Ei aina, mutta tuppaavat sitäkin tekemään.

Minä luotin siihen ettei nosta. :smoke:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5608
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #332 : 20.01.2012, 05:11:53 »
miten on muuten noitten konin sporttien kanssa jos laittaa madallettuun volleen eteen, kun nuita ei vissiin voi lyhentää, niin mitenköhän pitkään nuo sitten kestäs ku mulla on 745:ssa essä navasta kaareen 30cm?

Mulle väittivät varaosaliikkeessä että menee sellasenaan madalletun alustan kanssa. Sitä, että mihin asti, en osaa sanoa. Itsellä on lesjöt edessä joita on lyhennetty noin kierros ja on ne iskarit reilun puoli vuotta kestäny.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #333 : 20.01.2012, 11:09:50 »
Mulle väittivät varaosaliikkeessä että menee sellasenaan madalletun alustan kanssa. Sitä, että mihin asti, en osaa sanoa. Itsellä on lesjöt edessä joita on lyhennetty noin kierros ja on ne iskarit reilun puoli vuotta kestäny.  :P


jääkö siulla sitten jousi heilumaan jos nostat auton ilmaan? paljonko siun autossa on navasta kaareen mitta? :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1105
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #334 : 23.01.2012, 13:52:14 »
http://www.garaget.org/?car=113023 Tuossa 760:ssä alkaa olemaan takapäänkin korkeus kohdallaan, mutta mulla ei tuo ruotsin kovin kummosesti taivu niin voisko joku ystävällisesti koittaa selvittää mitä muuta tuolle perälle on tehty muuta kuin pilkottu jousia. Sen verran sain jo selville siis :D

Mulla loppuu kohta vaihtoehdot nimittäin, ensi kesäksi todennäköisesti tulee taakse pohjaanlyönti kumit ja korkeus on sellanen että tukivarret makaa korissa kiinni, ainakin melkein. Tuon tukivarsien paukkumisen aattelin noilla DIY-pohjaanlyöntikumeilla eliminoida.. Perän korkeus on suhteellisen hyvä kun taakse lastaa 2 henkilöä, mutta tällöin on ongelmana tuo tukivarsien ja rungon yhteen paukkaminen. Pohjaanlyöntikumit askartelis sillei, että tukivarren ja korin väliin jää joku 1-0,5cm tilaa.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2012, 13:58:39 kirjoittanut Sawo »

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #335 : 23.01.2012, 16:03:54 »
miten on muuten noitten konin sporttien kanssa jos laittaa madallettuun volleen eteen, kun nuita ei vissiin voi lyhentää, niin mitenköhän pitkään nuo sitten kestäs ku mulla on 745:ssa essä navasta kaareen 30cm?
Miksi ei voi?
Kyllä mun edesmenneen 760;n keltasia Koneja lyhennettiin ja tehtiin uutta kierrettä.

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #336 : 23.01.2012, 17:35:06 »
Miksi ei voi?
Kyllä mun edesmenneen 760;n keltasia Koneja lyhennettiin ja tehtiin uutta kierrettä.

tuli vaan mieleen se kun niissä eikös oo siinä päässä se säätö vipu niin mitenkä sitä sitten pätkäset?

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5608
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #337 : 24.01.2012, 11:28:09 »

jääkö siulla sitten jousi heilumaan jos nostat auton ilmaan? paljonko siun autossa on navasta kaareen mitta? :)

Jousi jää useita senttimetrejä lyhyeksi jos perän nostaa ilmaan. :juhau: En muista etäisyyksiä enkä pääse tähän hätään niitä mittaamaankaan mutta nyt etu- ja takapää on suurinpiirtein samalla korkeudella jos vertaa pyöränkaaren ja renkaan välistä rakoa, eli takapää on hivenen korkeammalla. Jos muistan, niin voin mitata nuo etäisyydet.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5608
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #338 : 24.01.2012, 11:29:44 »
Miksi ei voi?
Kyllä mun edesmenneen 760;n keltasia Koneja lyhennettiin ja tehtiin uutta kierrettä.

Miten sille säätö"akselille" käy jos tolppaa lyhentää? Onko siinä mitään ihmeellistä tiivistystä yläpäässä? Jos akselitiivistys on jossain alempana niin sitten siitä voi varmasti lyhentää.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2070
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #339 : 26.01.2012, 04:37:51 »
poijjaat havannoillistakaa miten niitä iskareita lyhennetään sorvissa? mietin vain että miten sen saa kiinni koko sorviin, joku havainnoillistamis kuva kertoisi Suaatanasti!
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #340 : 26.01.2012, 19:06:32 »
poijjaat havannoillistakaa miten niitä iskareita lyhennetään sorvissa? mietin vain että miten sen saa kiinni koko sorviin, joku havainnoillistamis kuva kertoisi Suaatanasti!

sorvissa ajetaan katkasuterällä ensin lyhemmäksi, jonka jälkeen ajetaan pää taas oikeaan halkaisijaan jotta saahaan tehtyä siihen kierre. joko sorvilla ajamalla tai sitten kierrepakalla , nuista viimesellä vaihtoeholla vaan ei tuu niin nätti kierre kun kierre terällä tehtynä. sorviinhan sen saa ihan normaalisti kiinni laittaa vaan jotain väliin että ei siihen liukuputkeen tule jälkiä. :)

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3458
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #341 : 29.01.2012, 22:00:00 »

Leukojen ja männänvarren väliin esim. kuparilisut niin ei tule jälkiä


7/900 sarjalaisissa on millikierre niin pakka löytyy joka pajasta ja ei tarvi välttämättä sorvata jengaa


Ylimääräisen kierteen voi katkaista jos katsoo tarpeelliseksi ettei osu esim. konepeltiin


Vakio ja sorvattu vierekkäin


Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #342 : 30.01.2012, 11:00:13 »
liekkö muuten konin sportit 740 volleen eteen vakiona jo lyhyemmät ku vollen vakio iskarit?  :)

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #343 : 30.01.2012, 11:43:03 »
liekkö muuten konin sportit 740 volleen eteen vakiona jo lyhyemmät ku vollen vakio iskarit?  :)

Ei.

Bilstein b8 sprint on vakiona noin 30mm lyhyempi.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #344 : 30.01.2012, 13:30:25 »
Ei.

Bilstein b8 sprint on vakiona noin 30mm lyhyempi.

nuita B8 ei vissiin pystyny lyhentämään?

kaipa se sitten pitää vaan ostaa bilsteinin b4 eteen ja lyhentää ankarasti, näin oli muistaakseni JJS:n volvossa ja on ainakin lukemani perusteella toimineet :)

 

Carcom Oy  Ateho