Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2605 Vastauksia
  • 537430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3458
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #345 : 30.01.2012, 16:33:56 »
Paljonko tuommoset B4:set maksaa? Onko ne kuitenkin ns. vakio vaimentimet kuten esim. Boge turbo ?

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #346 : 30.01.2012, 18:00:42 »
Niin tosiaan, mulla ei katkaistu iskaria, vaan lisättiin vain kierreosuutta, jotta liike lyheni ja säätyi oikealle kohdalle. Ei ottanut konepeltiin kiinni, muistelen että 20mm tuli lisää kierrettä.

Poissa -4K1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
etupään madallus
« Vastaus #347 : 07.02.2012, 21:53:52 »
Onko jollain kokemuksia 740 porrasperäisen pelkän etupään madallukksesta tuleeko huono ajettava ? Ja miten onko joku kääntänyt vanteita tuleeko kaaresta ulos ? kiitos vastauksista jo etukäteen  :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #348 : 10.02.2012, 00:02:39 »
Onko multilink taka-akselin kanssa aina nivomatit alunperin?
Ja allekirjoituksen 760 kyseessä
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012, 00:31:27 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #349 : 10.02.2012, 11:59:34 »
Onko multilink taka-akselin kanssa aina nivomatit alunperin?
Ja allekirjoituksen 760 kyseessä

Kyllä sieltä melko varmasti nivot löydät  ::)
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 631
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2567
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #351 : 10.02.2012, 17:05:58 »
Kellään kokemusta? http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-volvo/GM-sport-alustasarja-Volvo-740-760
Mulla alla kyseisen valmistajan iskarit ja jouset alla 745 diesel farkussa, hyvä hintaansa nähden ja toimii jopa -30 pakkasessa.
Ruotsista suoraan tilaamalla saa vielä halvemmalla tuon.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #352 : 10.02.2012, 18:27:14 »
Kyllä sieltä melko varmasti nivot löydät  ::)
Ok! Onkos ne mitä sinne on tilalle soviteltu niin olleet sitten jäykkäperäisen volvon iskareita? Sulla tais olla bilsteinit ainakin jossain vaiheessa? Niin ymmärsin kun selasin tämän topicin läpi. Mihin ne on alunperin tarkoitettu kun ei ainakaan bilsteinin kuvastosta löytynyt suoraan volvoon tarkoitettua b8:ia?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012, 18:33:07 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 631
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #353 : 10.02.2012, 19:09:02 »
Mulla alla kyseisen valmistajan iskarit ja jouset alla 745 diesel farkussa, hyvä hintaansa nähden ja toimii jopa -30 pakkasessa.
Ruotsista suoraan tilaamalla saa vielä halvemmalla tuon.
Mihin asentoon auto noilla jäi, ja minkä verran laski? onko miten jäykkä..?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3245
  • Boxy, but good
Vs: etupään madallus
« Vastaus #354 : 11.02.2012, 18:37:38 »
Onko jollain kokemuksia 740 porrasperäisen pelkän etupään madallukksesta tuleeko huono ajettava ? Ja miten onko joku kääntänyt vanteita tuleeko kaaresta ulos ? kiitos vastauksista jo etukäteen  :)
Mulla on. Edessä kierroksen katkastut jouset ja 240 iskarit, takana farkun normijouset täysmittasena. Parempi on kuin ennen :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1105
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #355 : 13.02.2012, 15:43:57 »
Ok! Onkos ne mitä sinne on tilalle soviteltu niin olleet sitten jäykkäperäisen volvon iskareita? Sulla tais olla bilsteinit ainakin jossain vaiheessa? Niin ymmärsin kun selasin tämän topicin läpi. Mihin ne on alunperin tarkoitettu kun ei ainakaan bilsteinin kuvastosta löytynyt suoraan volvoon tarkoitettua b8:ia?
Opel Astra G:n iskareita on porukka noihin jäykkäperäsiin laitellu. Mullaki on Gastran iskarit ja voin kertoo että oli ehkä huonoin vaihtoehto ikinä, on nimittäin yhtä löysä ku ajais pelkillä jousilla.
Vieläkin olis isän työpaikalla hyllyssä kummittelemassa ne Hiacen iskarit, jos niitä koittais jossain vaiheessa sovitella taakse..
Ja on myös ollu harkinnassa jos teettäis helvetin jykevät takajouset, niin sekin varmaan auttais jonnii verran. Ja w123 diiseli mersun etujousia oon kans suunnitellu taakse, mistään en vaan oo löytäny tarkempaa tietoo että käviskö ne tuonne taakse. Paksuutta niillä ainaki ois riittävästi, n.16mm vrt volvon kuormajouset 13 vai 14mm..

Varmaan jotku orkkis iskarit pelittäis kans ihan välttävästi, mutta leimalla tulee sitten onkelmaa kun jouset karkailee omille teilleen kun perää nostaa..

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #356 : 13.02.2012, 15:49:44 »
Lähinnä kiinnostaisi että mitkä bilsteinit sinne taakse menee? Eteen näköjään löytyy B8:ia suoraan mutta mitäs taakse?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1105
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #357 : 13.02.2012, 15:53:17 »
Eiköhän sinne saa askarreltua ihan mitkä vaan bilsteinit, joissa on silmukka-silmukka kiinnitys. Alapään kiinnikkeen joudut kuiteski askartelemaan ite, paitsi josset jostain jenkeistä tilaa jotain ylihintasta nivomat-normi-iskari muutossettiä.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 688
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #358 : 13.02.2012, 16:50:51 »
Lähinnä kiinnostaisi että mitkä bilsteinit sinne taakse menee? Eteen näköjään löytyy B8:ia suoraan mutta mitäs taakse?

 Moi,
 B8 menee taakse suoraan ilman poppaskonsteja ainakin 940 farkkuun mallia -98 ja toimii hyvin.
 Apuna Volvon kuormajouset yhdellä kierroksella lyhennettynä.

 Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #359 : 13.02.2012, 17:33:31 »
Mutta kun mulla on multilink taka-akseli, taitaa olla 940:ssä jäykkä taka-akseli?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

Futurez  Proturbo