TamCar  KKD Motorsport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2621 Vastauksia
  • 548683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #600 : 16.07.2012, 02:20:03 »
Meinasin jo tehdä tuollaiset keväällä, mutta jos niitä saadaan teetettyä niin hyvä etten tehnyt 8)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #601 : 16.07.2012, 10:28:49 »
En usko että siitä tulee sen huonompikaan kuin 90% paskasti madalletuista yseistäkään täällä  ;D

Esimerkki p*skasti madalletusta ysistä?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #602 : 16.07.2012, 16:57:16 »
Esimerkki p*skasti madalletusta ysistä?  ???

Minäkään en vielä ole tuollaista nähnyt, mutta veikataan:

Etu- ja takapää ovat eri korkeudella, kaikki jouset ovat laikattu eripituisiksi, pohjaanlyöntikumeja ei ole, pyöränkulmat ovat päin v*ttua ja öljypohjasta maahan on se 5 cm... ?  :)
745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #603 : 16.07.2012, 20:21:09 »
Oottako joutuneet laittaan 945:seen lyhennettyjen kuormajousten kans ulosjouston rajottimia et saa niillä leimattua? Omassa irtos toinen jousi ennen lyhennystäki alapäästä ku nosti auton ilmaan. Kierroksen pätkäsin pois.

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2042
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #604 : 16.07.2012, 20:34:00 »
Oottako joutuneet laittaan 945:seen lyhennettyjen kuormajousten kans ulosjouston rajottimia et saa niillä leimattua? Omassa irtos toinen jousi ennen lyhennystäki alapäästä ku nosti auton ilmaan. Kierroksen pätkäsin pois.

Eipä ne leimalla sitä takapäästä nostele ja vaikka nostaisivatkin niin nostavat suoraan akselista. Irtoaahan ne vakiotkin hieman täydessä ulosjoustossa, ainakin mulla tulivat ilman puristimia pois kun avasi yläpään mutterin.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #605 : 16.07.2012, 21:37:31 »
Oottako joutuneet laittaan 945:seen lyhennettyjen kuormajousten kans ulosjouston rajottimia et saa niillä leimattua? Omassa irtos toinen jousi ennen lyhennystäki alapäästä ku nosti auton ilmaan. Kierroksen pätkäsin pois.

Amazoneissahan on jo tehtaalta saakka narut estämässä liian ulos jouston ni miks ei kelpais sit ysisatkussaki  :)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #606 : 16.07.2012, 23:14:36 »
Noista palikoista sen verran, että on kyllä mullakin tiedossa missä todennäköisesti saisi todella edullisesti teetettyä, vaatisi vaan 3D kuvan ja itse en ole enää vuosiin mallintanut mitään. Niin jos täällä joku olisi joka sen pystyisi mallintamaan ja laittamaan jakoon niin olisi jees...  ;)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #607 : 17.07.2012, 00:04:53 »
Mulla ois toi 940 sedan ja perä on alempana ku keula niin haluaisin sitä perää korkeammalle.  Mittasin siitä pyörännavan keskeltä kaareen niin eessä oli noin 35cm ja takana noin 32cm jos noista mitoista ois nyt jotain apua.

Oisko se hyvä jos ostais motonetistä sen farmarin vahvennetut jouset taakse ja sit jos siitä vähän pätkäsis poikki? Vai mitä kannattaa tehä.

Tyhmän näkönen ku keula on korkeemmalla.
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #608 : 17.07.2012, 07:38:25 »
Mulla ois toi 940 sedan ja perä on alempana ku keula niin haluaisin sitä perää korkeammalle.  Mittasin siitä pyörännavan keskeltä kaareen niin eessä oli noin 35cm ja takana noin 32cm jos noista mitoista ois nyt jotain apua.

Oisko se hyvä jos ostais motonetistä sen farmarin vahvennetut jouset taakse ja sit jos siitä vähän pätkäsis poikki? Vai mitä kannattaa tehä.

Tyhmän näkönen ku keula on korkeemmalla.

Omasta 940 tuli hyvä reilun kierroksen lyhennetyillä kuormajousilla. Nyt on perä hieman korkeammalla kuin nokka ja kestää kuormatakkin huomattavasti.  :) Edessä lyhennetyt lesjöt.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4459
  • LH-uuno
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #609 : 17.07.2012, 09:25:35 »
Mulla ois toi 940 sedan ja perä on alempana ku keula niin haluaisin sitä perää korkeammalle.  Mittasin siitä pyörännavan keskeltä kaareen niin eessä oli noin 35cm ja takana noin 32cm jos noista mitoista ois nyt jotain apua.

Oisko se hyvä jos ostais motonetistä sen farmarin vahvennetut jouset taakse ja sit jos siitä vähän pätkäsis poikki? Vai mitä kannattaa tehä.

Tyhmän näkönen ku keula on korkeemmalla.
Noista mitoista kun laskee, niin sulla on perä korkeemmalla kun keula, pyöränkaarethan ei sunkaan ole samalla tasolla edessä ja takana. Mittaapa vaikka helmasta maahan. Jos nuo kaarien raot mittaa samoiks ni tuloksena on jonkunasteinen amisetukeno, tosin itellä on kyllä seitensatasessa tyhjänä vähän sitä efektiä havaittavissa :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #610 : 17.07.2012, 09:31:35 »
Noista mitoista kun laskee, niin sulla on perä korkeemmalla kun keula, pyöränkaarethan ei sunkaan ole samalla tasolla edessä ja takana. Mittaapa vaikka helmasta maahan. Jos nuo kaarien raot mittaa samoiks ni tuloksena on jonkunasteinen amisetukeno, tosin itellä on kyllä seitensatasessa tyhjänä vähän sitä efektiä havaittavissa :P

Itse ainakin kiinnitän huomiota enemmän juuri renkaan ja lokarin väliin kuin helman vatupassisuoruuteen.. Eikä ainakaan mun mielestä nätisti madalletut 700/900 (takana enemmän koloa kuin edessä) ole miltään amisetukenoilta näyttäneet  ::)

Olikos nyt dieselin etujousissa paksuin lanka? Kaveri kyseli, että mitkä jouset eteen ja paljonko laikataan jousista, kun taakse tulossa kuormajouset. Kyseessä siis 940 farkku, josta tarkoitus tiputtaa ~20mm alkuperäisestä).
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #611 : 17.07.2012, 18:45:23 »
Eipä ne leimalla sitä takapäästä nostele ja vaikka nostaisivatkin niin nostavat suoraan akselista. Irtoaahan ne vakiotkin hieman täydessä ulosjoustossa, ainakin mulla tulivat ilman puristimia pois kun avasi yläpään mutterin.

Joo täytyy talvella kattoo mitä konttorilla sanovat.

Amazoneissahan on jo tehtaalta saakka narut estämässä liian ulos jouston ni miks ei kelpais sit ysisatkussaki  :)

En epäilekkään etteikö kelpais. Vaan lähinnä kyselin niiden tarvetta ja sehän selvis jo.

Poissa Gaos

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #612 : 18.07.2012, 11:50:23 »
onkos kenelläkään kokemusta tosta mätänetissä olevasta madallussarjasta? seiskanelikymppiin?
  ???
Volvo 940 TD -92 & Volvo 740 GLE -88 & Volvo 244 DL -82 "rotta"

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #613 : 18.07.2012, 16:52:54 »
tässä topikissa on siittä juttua.

takajousissa sanomista, jos muistan oikein ??

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1335
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #614 : 18.07.2012, 17:14:07 »
onkos kenelläkään kokemusta tosta mätänetissä olevasta madallussarjasta? seiskanelikymppiin?
  ???
Etujouset ovat muuten hyvät mutta keula jää aivan samalle korkeudelle kuin vakio jousillakin eli joutuu rälläkällä lyhentämään. Takajouset ovat löysät ja perä tippuu sedanissakin todella alas.

kuvassa jouset lyhentämättömänä paikallaan.
Kuormattuna perä tippuu tuosata alapäin reilusti mutta keula ei juurikaan


Tässä taasen edestä laikattu 1,5 kierrosta etujousista pois.
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

 

Futurez  Proturbo