Carwist  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2605 Vastauksia
  • 537418 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 545
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #765 : 01.10.2012, 05:25:01 »
Mistäs näihin seitensatasiin mahtaa saada uretaanipuslia?
2satkuihin kyllä olisi tarjolla...
http://www.rallyracefin.fi/puslat.php  ::)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1999
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #766 : 01.10.2012, 18:38:41 »
Mistäs näihin seitensatasiin mahtaa saada uretaanipuslia?
2satkuihin kyllä olisi tarjolla...

Ipd
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #767 : 02.10.2012, 20:14:07 »
Kävikös 740:iin taakse ne 945 vahvistetut jouset?
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"


Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 329
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #770 : 03.10.2012, 09:06:59 »
Millaiset nuo motonetin myymät madallusjousi sarjat on? Hinta olis ainakin hyvin opiskelijapudjettiin sopiva ;) Ja 940 sedaniin sitä sarjaa katselin, tarviiko iskarit jotain suurta muutosta silloin?
Volvo 244DL 79' b230+13c +m47
Volvo S80 99'
O: lh2.4 turbon boksit

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #771 : 03.10.2012, 09:31:49 »
Millaiset nuo motonetin myymät madallusjousi sarjat on? Hinta olis ainakin hyvin opiskelijapudjettiin sopiva ;) Ja 940 sedaniin sitä sarjaa katselin, tarviiko iskarit jotain suurta muutosta silloin?

Etujouset ok, takajouset ei, mulla edessä lesjöt joista otettu pari kiekkaa pois ja takana katkotut kuormajouset, sopii opiskelijabudjettiin ja on ajettava. Edessä bilsteinit ja takana konin iskarit. Iskarit ei mitään muutosta tarvi mutta suosittelen vaihtamaan jos on loppuunajetut läsökkäät paikallaan. Kuormajouset uudet 60e motonetiltä, lesjöt maksaa 120e ja jos paat motonetin kaasuiskarit niin taitaa olla 200e nurkilla ympäri auton iskarit eli 380e iskarit+jouset. Voi toki laittaa ne lesjöt taakse myös niin säästää 60e mutta tohtii tulla pintakova ja sitten kulkee perä kentässä kun vähänkin tulee porukkaa takapenkille.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 329
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #772 : 03.10.2012, 11:25:24 »
Entä kun täällä on puheltu kuormajousista ja dieselin etujousista. Niin meniskö ihan jotkut motonetin kaasuiskarit pätkittyjen kuorma/diiselin jousien kanssa ilman muokkausta? Ja kuinka paljon saisi madallettua että vakio (mittaiset) iskarit menee vielä? Tai että Jos jättää ton madallus satsin ostamatta ja ostaa diiselin etujouset ja kuormajouset taakse, Ja millaiset kuormajouset, farmarin kuormat vai sedanin vai farmarin vakiot?
« Viimeksi muokattu: 03.10.2012, 11:27:47 kirjoittanut jvVolvo »
Volvo 244DL 79' b230+13c +m47
Volvo S80 99'
O: lh2.4 turbon boksit

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3245
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #773 : 03.10.2012, 11:47:15 »
Diiselin etujousen ainoa ero on pituus eli vanhat laikalla poikki niin sama lopputulos. Olettaen että ne on kunnossa.

Se on vähän mistä tykkää, mulla oli farkun kuormajouset sedanissa ja oli mielestäni hyvä. Korkealle se monen silmään vähän jää jos ei laikkaa näytä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 329
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #774 : 03.10.2012, 12:58:48 »
Eli alkuun ei muuta kuin etujousista vähän rälläkällä ja ostaa kuormajouset ja niistä rälläkällä? maksaisi siis n. 60 e koko homma? Kannattaisko sitten suoraan toi farmarin kuormajousi jos vielä rälläkkää näyttää niin ei kolise pohjaan niin pahasti?
« Viimeksi muokattu: 03.10.2012, 13:01:34 kirjoittanut jvVolvo »
Volvo 244DL 79' b230+13c +m47
Volvo S80 99'
O: lh2.4 turbon boksit

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2070
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #775 : 03.10.2012, 13:37:13 »
Jep eli motonetistä farkun kuormajousi ja siitä sitten mielen mukaan kierroksia pois... Niin ne sanoo, että noin on hyvä, mutta omasta mielestä on löysähkö tuollei  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #776 : 03.10.2012, 17:32:51 »
Nyt taas tyhmä kysyy ja viisaat vastaa  :D

Eli: Vaihtelen kohtapuoliin seiskaan etuiskarit (jouset kanssa uudet, mutta vakiot), niin mietin että laitan samantien Monroet. Elikkä saa kertoilla kokemuksia puolesta ja vastaan.  :)
745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #777 : 03.10.2012, 18:50:21 »
Jep eli motonetistä farkun kuormajousi ja siitä sitten mielen mukaan kierroksia pois... Niin ne sanoo, että noin on hyvä, mutta omasta mielestä on löysähkö tuollei  ::)

Se riippuu myös iskareista, paremmalla iskarilla menee löysempi jousikin, mulla on konit ja katkotut kuormajouset niin ei valittamista ja pysyy aika hyvin ryhdissä vaikka porukkaa kyydissä vaan jos laittaa kaikista halvimman patukan jousille kaveriksi niin varmasti on löysä. Edessä bilstein ja katkottu lesjö niin on jo jäykkä oikeasti.


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
  • LH-uuno
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #778 : 03.10.2012, 21:36:28 »
Niin, toiset tykkää siitä että iskarin tilalla on kulmarauta. Semmoseen saa jousetki halvalla kun ei niitä tartte. Farkun kuormajouset oli joskus hankittuna tosi hyvät farkussa, sopivan jämyt ja kuormaa kantavat mutta silti ne vähä myötäskin, nyt kun kävi hakemassa samat ni oli ihan kun olis kulmaraudat lyöny jousiks. Eteen vakiot lesjöt asettuu jo sevverta alas että etulippa on vaarassa jos ajat kanttikiveä ylös, ja onhan tuo kyllä tarpeettoman kovakin. 15mm langalla nuo lesjöt oli kun mittasin, hattuarviona sanoisin että 14mm pinnassa olis aika jepa etujousi, jos semmonen versio löytyis esim turbon etujousena jostaki?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #779 : 03.10.2012, 22:01:17 »
Nämä kans hiukan mielipide juttuja. Halvimmalla pienen parannuksen saa tosiaan jäykällä jousella... mutta hyvää ei kyllä alustasta sillä keinolla saa. Kunnon iskarit (bilstein, koni..) ja vakaajat vaikuttaa oleellisesti alustan toimintaan. Itse uskon toimivaan iskariin ja vakaajaan paljon ennemmin kuin kivirekeen jonka jousitus on tapettu liian jäykällä jousella täysin. Kuormajousi täysipitkänäkin tosiaan todella jäykkä, lyhennettynä tilanne aina vaan pahempi...

Itse tein takajouset vakiojousista kierroksen poistamalla, sitä ennen oli alla lesjön madallusjouset. Ne sitten saa unohtaa kyllä heti. kuormankantokyky jotain olematonta, progressiivinen osuus makasi pohjassa kaiken aikaa, ja lanka ohuempaa kuin alkuperäisessä.  Takana 19mm vakaaja farkun alkuperäisen 16mm tilalla.
Etupäässä vielä lesjöt paikallaan, toimii kohtuullisesti 23mm vakaajan kanssa.

Että jos kadulle alustaa tekee, niin periaatteitteni vastaisesti rälläkkäjouset alkuperäisistä ei ole ainakaan huonommat kun halvimmat kaupalliset jouset. Niille kaveriksi vakaajat ja kunnon pumput, niin aivan metsään ei mennä. Ja pelkka katkominen ei edes maksa mitään, joten helppohan tuo on kokeilla.


Mutta ei herneitä, jokainen makunsa mukaan.

 

Carwist  Race.fi