Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2605 Vastauksia
  • 537422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #870 : 15.11.2012, 16:59:29 »
paljoko ne lesjöt maksaa

Completos myy hintaan 219,00 e farkkuun ja 169,00 e. Siellä myydään Elit -nimellä (en tiedä miksi), mutta aidot Lesjöt ovat. Ovat sivuilla tarkoitettu 700-sarjaan, mutta kyllä ne sopii myös 900-sarjaan, koska samat hilppeet niissä on alustoissa.

http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=167401_4
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=167400_4



Kyllä noita muualtakin saa, mutta äkkiseltään muistin että Completos myy.
745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8225
  • KOFF ROCK!!

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #872 : 15.11.2012, 17:51:38 »
Motonetissä. 119€
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=67-6217

Mää luulin että Mätänet myy kiinakura vietereitä, mutta...  :o.
Voisi sieltä ne Lesjöt sitten hakia  jos madallus tarve iskee.
745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

Poissa B-Man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #873 : 15.11.2012, 18:28:20 »
960 91-94 voin suositella etujousiks KAW-merkkisiä -50mm jousia. Korkeus näillä asettui n.32.5mm vanteen keskiöstä kaaren reunaan ja eivät ole yhtään pintakovat. Ei pyöri kupeissa, eli joutuu puristaan vähän asentaessa. Kierteestä päätellen progressiiviset jouset.

Ei oo ihan yhtä halvat ku Lesjöt, mutta jos haluaa jämäkän ilman pintakovuutta eikä tykkää lähteä laikkailemaan jousia niin näitäkin voi harkita.  ;)

Saakos noita pelkkiä etujousia suomesta vai pitääkö tilailla saksasta?

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8225
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #874 : 15.11.2012, 19:23:59 »
Mää luulin että Mätänet myy kiinakura vietereitä, mutta...  :o.
Voisi sieltä ne Lesjöt sitten hakia  jos madallus tarve iskee.
Ihan varmahan ei voi olla, mutta lesjön jousia mätänetti on myyny.

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #875 : 15.11.2012, 20:55:34 »
mä nappasin ny ens hätää vakiojousista 3rinkiä eestä ja 2 takaa.. olis pitäny jättää edestä se kolmas ottamatta.. tonnekko sopii g astran etuiskari polt on? josko se auttais

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #876 : 15.11.2012, 21:49:40 »
Pyydä tiskillä näytille ja mittaa. Ainakin lesjön luettelossa deekun jousi on ihan samalla langalla kuin bensakoneisen, mutta on pidempi. Jousen nousua/kierroksia ei mainita.

Muuten kyllä, mutta lähin motonetti on n. 150km päässä, niin ei viitti lähtee mittaileen todetakseen että ne saattaa olla samanpaksusia  :hello:

Ei niistä deekun jousista sitten vissiin kovin paljoo apua oo, jos ne on vaan pitemmät, kun kummiski tarkotus ois tontittaa  :idiot2:

mä nappasin ny ens hätää vakiojousista 3rinkiä eestä ja 2 takaa.. olis pitäny jättää edestä se kolmas ottamatta.. tonnekko sopii g astran etuiskari polt on? josko se auttais

Rupeeko vakioetujouset pyöriin jo 3 kiekan katkasun jälkeen?
Hyvä tietää, jos ei iha heti saa mistään toho eteen noita jousia, niin laikkaa nuista sen pari kiekkaa ens hätään :D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 21:52:10 kirjoittanut HRemes »

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1068
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #877 : 15.11.2012, 22:48:30 »
Saakos noita pelkkiä etujousia suomesta vai pitääkö tilailla saksasta?
En löytäny Suomesta, voihan niitä jostain saadakkin who knows.
Tuolta tilasin (palvelu sujui englanniks ja ilman ongelmia):
http://www.fahrwerke24.de/index.php?siteid=fwcads&pid=8947&lp=fwca13d&lang=en

Autossa oli noita ennen laikatut vakiojouset ja ero on kyllä helposti huomattavissa.  ???
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 22:51:01 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #878 : 16.11.2012, 00:26:30 »
2kierroksen jälkeen ne sai pyöriteltyä alas asti.. laitoin nippusiteen pitämään sitä alakohtaa oikees paikkaa, pomppii vaan niin sikana nyt, eikä oo vielä edes matala, johtuuko se sitte noista iskareista enemmän, takaa otin kaks kierrosta ja kiinnitin alaosan klemmarilla alalautaseen..

ajettavuus jos pomppimista ei lasketa on 5x parempi ku ennen, näin talvella mukava ku se lähtee luisuu ilman turhaa repimistä mutta pysyy hallittavissa eikä niiaile

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2070
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #879 : 16.11.2012, 04:13:46 »
2kierroksen jälkeen ne sai pyöriteltyä alas asti.. laitoin nippusiteen pitämään sitä alakohtaa oikees paikkaa, pomppii vaan niin sikana nyt, eikä oo vielä edes matala, johtuuko se sitte noista iskareista enemmän, takaa otin kaks kierrosta ja kiinnitin alaosan klemmarilla alalautaseen..

ajettavuus jos pomppimista ei lasketa on 5x parempi ku ennen, näin talvella mukava ku se lähtee luisuu ilman turhaa repimistä mutta pysyy hallittavissa eikä niiaile

Laita lyhyemmät iskarit, tai lyhennä vakioita tai tai ;)

Loppuu se pompotus..
« Viimeksi muokattu: 16.11.2012, 04:15:56 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #880 : 16.11.2012, 05:05:30 »
kysymys kuuluu mikkä sinne menee suht helposti?
taakse menis vissii ne g astran kaasut mutta takana tota ongelmaa ei oo niinkää..

pitäs vaa  ehkä vähä vielä tiputtaa ;)
niin kipeesti kaipais etupäähän n. 6cm lyhkäsempää iskaria
« Viimeksi muokattu: 16.11.2012, 08:26:03 kirjoittanut tupajumi »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #881 : 16.11.2012, 09:51:57 »
2kierroksen jälkeen ne sai pyöriteltyä alas asti.. laitoin nippusiteen pitämään sitä alakohtaa oikees paikkaa, pomppii vaan niin sikana nyt, eikä oo vielä edes matala, johtuuko se sitte noista iskareista enemmän, takaa otin kaks kierrosta ja kiinnitin alaosan klemmarilla alalautaseen..

ajettavuus jos pomppimista ei lasketa on 5x parempi ku ennen, näin talvella mukava ku se lähtee luisuu ilman turhaa repimistä mutta pysyy hallittavissa eikä niiaile

Pomppiminen johtuu tod näk iskareista ja siitä että se mahdollisesti makaa nyt pohjaanlyöntikumien varassa. Paljonko on lokarin kaaresta pyörän napaan mitta?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #882 : 16.11.2012, 09:59:32 »
pitääpä mittailla ku töistä pääsee..

mut siis mitkä iskarit tonne eteen menee?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #883 : 16.11.2012, 10:01:53 »
kysymys kuuluu mikkä sinne menee suht helposti?
taakse menis vissii ne g astran kaasut mutta takana tota ongelmaa ei oo niinkää..

pitäs vaa  ehkä vähä vielä tiputtaa ;)
niin kipeesti kaipais etupäähän n. 6cm lyhkäsempää iskaria

Jotkut camryn iskarit menee kuulemma pikku sovittelulla paikalleen, samoin 240:n iskarit. Siis eteen. Itsellä on 240:n iskarit ja tolpat lyhennetty niille sopivaksi, mutta saa ne sinne myös soviteholkeilla jos ei halua lyhentää tolppaa. Vakioiskareissa ei varsi ole sen lyhyempi kuin seiskasatasessakaan, mutta runko on pari senttiä lyhempi, joten koko patruuna asettuu seiskasatasen iskaria alemmas.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #884 : 16.11.2012, 10:19:44 »
kummat on halvemmat.. eipä tos sorvaamiseskaa muuta ongelmaa mutta
 ku joka pv ajossa
onko camryn vuosimallista tietoa?
eipä toi pomppiminenkaa muuten haittaa mutku kotitieki on yhtä kuoppaa

 

Elekma  Autoracing