Autodiagnoosi  Carcom Oy

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2621 Vastauksia
  • 548690 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #945 : 11.12.2012, 16:12:49 »
Tuossa saattaa olla kyse myös siitä että jousen pää ei ole tahtonut pysyä paikallaan, vaan pää on lipsunut lautasen reunalta alas kun se on ollut oikeassa kohdassa. Siinä oikeassa pään kohdassahan ei ole tuota reunusta ollenkaan, kuten tuossa kohtaa mihin se nyt on lukittu. Eli jousta ei siis olisi yritettykään hitsata tuohon, vaan tehdä siihen vain stoppari.
Itselläni meinasi jonkun katkaistun jousen kanssa olla sitä ongelmaa, että pää luiskahti kasatessa tuosta lautasen reunalta ohi, mutta ei sen sitä pitäisi kyllä ajon aikana pysyä tekemään. Mutta ehkä joku on luullut että se ajon aikana siitä luiskahtaa ja siksi kötöstellyt.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #946 : 12.12.2012, 10:12:46 »
Plasmalla leikkaa jousilautaseen viillon josta saa näpsäkästi klemmarilla kirittyä jousen oikeaan kohtaan... Toimii.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa JJS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Näin meillä
    • 945 kuvat
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #947 : 12.12.2012, 18:59:27 »
Plasmalla leikkaa jousilautaseen viillon josta saa näpsäkästi klemmarilla kirittyä jousen oikeaan kohtaan... Toimii.
Helppo ja paras ratkaisu on vain hommata lyhyemmät iskarit  ;D

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1082
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #948 : 12.12.2012, 19:05:29 »
Missäpäin katsastusmiehet hyväksyy noita klemmarivirityksiä, täällä tuli ainaki välitön tuomio.  ;D
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #949 : 12.12.2012, 21:24:05 »
Missäpäin katsastusmiehet hyväksyy noita klemmarivirityksiä, täällä tuli ainaki välitön tuomio.  ;D

Kuka nyt on katsastuksesta mitään puhuntaan ;)
On ne mukava ihan oman turvallisuudenkin takia köyttää kiinni, sekä edessä että takana, vaikka joillakin onkin sellainen harhaluulo, etenkin takapään suhteen, ettei se voi muka ajon aikana irrota. Ja vaikka paras ratkaisu onkin riittävän lyhyet iskarit, niin vähemmän vaarallinen on vakioiskari ja kiinniköytetty katkaistu jousi, kuin vakioiskari ja köyttämätön.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1082
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #950 : 12.12.2012, 22:41:11 »
Kuka nyt on katsastuksesta mitään puhuntaan ;)
On ne mukava ihan oman turvallisuudenkin takia köyttää kiinni, sekä edessä että takana, vaikka joillakin onkin sellainen harhaluulo, etenkin takapään suhteen, ettei se voi muka ajon aikana irrota. Ja vaikka paras ratkaisu onkin riittävän lyhyet iskarit, niin vähemmän vaarallinen on vakioiskari ja kiinniköytetty katkaistu jousi, kuin vakioiskari ja köyttämätön.
Aa, mä tajusin väärin. Luulin että puhuttiin ihan liikennekäytössä olevista autoista.  ;)

Joo onhan se ilman muuta turvallisempi niin. Mielummin tosiaan lyhempää iskaria tai alkuperäseen lisää kierrettä että saa sen jousen pysymään paikallaan ilman patentteja.

Ja saahan näihin 700/900-sarjalaisiin toki ihan mallikohtasia madallusjousia, jopa semmosia joilla auto laskee ihan kohtuullisesti ilman että jouset pyöris kupeissaan. Monella tietysti tärkein päämäärä on vaan saada auto tonttiin ja siinä kustannustehokkain vaihtoehto on tietysti pätkiä vaan ne orkkisjouset. Ja siinä tapaukses laittaa sit mielummin ne klemmarit ku ei mitään. Omassa autossa entinen omistaja oli vetäny klemmarin siitä alalautasen valumareiästä läpi.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2012, 22:45:43 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #951 : 12.12.2012, 23:00:08 »
Täälläpäin päässy kyllä klemmareilla leimasta läpi. 
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 329
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #952 : 18.12.2012, 00:06:25 »
Onko porukka huomannut noita KLraacingin 60/40 jousisarjoja? Kaverilla sellasiet ja ajattelin jos tilaisi mutta tulee kai aika hyvät toimituskulut tuolta?
Volvo 244DL 79' b230+13c +m47
Volvo S80 99'
O: lh2.4 turbon boksit

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #953 : 18.12.2012, 17:20:09 »
Mistähän löytyisi 945:n kallistuksenvakaajia? Ainakin taakse kaipaisin jämäkämpää.
Kävin mittaamassa. edessä n.22 :) tällä mennään toistaiseksi, mutta takana n.16 :'( , 25 voisi olla aikas lähellä sopivaa-- käykö 240 srj:n vakaaja?

« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 16:03:35 kirjoittanut Lietso »

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #954 : 19.12.2012, 15:05:47 »
Millainen alusta kyseessä kun 740 punaisilla jousilla oleva Volvon madallussarja?  Tuon enempää en siis alustasta tiedä, tänään olisi tarkoitus mennä katsomaan.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1082
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #955 : 19.12.2012, 17:57:01 »
Millainen alusta kyseessä kun 740 punaisilla jousilla oleva Volvon madallussarja?  Tuon enempää en siis alustasta tiedä, tänään olisi tarkoitus mennä katsomaan.
Mahotontahan tuota on sanoa pelkkien jousien värin perusteella. Lesjöforssin jouset on muistaakseni punaset, KAWit on punaset...se on aika yleinen madallusjousien väri.  ;)
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #956 : 19.12.2012, 20:05:37 »
Mahotontahan tuota on sanoa pelkkien jousien värin perusteella. Lesjöforssin jouset on muistaakseni punaset, KAWit on punaset...se on aika yleinen madallusjousien väri.  ;)

Siis kyseessä myyjän mukaan ihan Volvon valmistama madallussarja.

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #957 : 20.12.2012, 08:33:07 »
Siis kyseessä myyjän mukaan ihan Volvon valmistama madallussarja.
Hieman epäilen ettei olisi volvon oma. Volvo on toimittanut ainakin 200 sarjaan alustan korjaus sarjaa nimellä "roadholding kit" siinä oli hieman paremmat iskarit ja sopivat vakaajat. Mutta tehtaan madallus sarjasta edes noihin en muista kuulleeni, saatika sitten näihin 700/900 sarjan vekottimiin.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2490
    • Mun V70
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #958 : 20.12.2012, 14:54:34 »
Mitäs mieltä porukka on motonetin kaasuiskareista?
On tulossa 945:seen aika matalat jouset, joten niille tarvisi iskarit.

Kannattaako taakse laittaa korkeapaine kaasuiskarit? Sellaisiakin on motonetissä tarjolla.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2042
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #959 : 20.12.2012, 19:54:42 »
Mitäs mieltä porukka on motonetin kaasuiskareista?
On tulossa 945:seen aika matalat jouset, joten niille tarvisi iskarit.

Kannattaako taakse laittaa korkeapaine kaasuiskarit? Sellaisiakin on motonetissä tarjolla.

Jos kerran matalaa alustaa teet, niin ehdottomasti vakiota lyhyemmät iskarit. Joko ihan oikeat "sport" iskarit lyhyemmällä ulosjoustolla tai sitten sorvautat vakiomittaisista vartta lyhyemmäksi. Näin se alusta toimii ihan oikeastikin edes sinnepäin niinkuin on suunniteltu eikä iskari makaa pohjassa, leimasetäkin tykkää kun jouset ei heilu kupeissa...  ;)
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Carcom Oy  Ateho