Futurez  Proturbo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2605 Vastauksia
  • 537428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2070
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1035 : 20.02.2013, 23:46:36 »
Itellä oli allekirjoituksen volvossa uudet farkun jouset ja niillä kyllä saa heittää naapurin Eskoa.. Esim yksi vinokoneen tyhjä hylsy(lohko) kyytiin ja  suopallot raapi kokoajan sisälokareihin kuvien madalluksella.. Motonetin kuormajouset oikeilla kunnon iskareilla on ihan ok normaaliajossa, mutta ei ne kuormajouset mitkää yyber jäykät ole(mutta toki 10 kertaa vakioita paremmat).. Esim. kaksi jannua kyytiin niin heti raapii montuissa ja ei se ysi todellakaan mikään matala ole  ;D.... Monet sanoo täällä, että kuormajouset on jäykät.. :facepalm:

Jos oikeasti jäykät ja matalat haluaa niin E36 jouset.. ^-^

« Viimeksi muokattu: 21.02.2013, 00:06:05 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 545
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1036 : 21.02.2013, 10:18:27 »
Jos oikeasti jäykät ja matalat haluaa niin E36 jouset.. ^-^

Ja tämä on fakta. Ei paljoo farkku seiskan perä joustellu vaik hyppäs kolme jannua taakke. Ja 225/45/17 ei raapinu kiinni  ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2039
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1037 : 21.02.2013, 10:47:44 »
Hmm, passaiskohan nuo e36 jouset 960:n multilinkkiperään? Kuulemma lyhennetyt kuormajouset nyt paikallaan ja onnettoman löysä on.. :-\
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1068
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1038 : 21.02.2013, 13:23:01 »
Mitenkäs tuommoset: http://www.skruvat.fi/Jousi-auton-jousitus-P18676.aspx

Nuo ois ainaki tarkotettu multilink-perällisiin ilman nivoja. Nuo kuormajousethan on 940:n, jossa jousi kiinnittyy tukivarren päähän eli riittää löysempikin jousi. Voi olla että kuormajouset on itteasias löysemmät ku nuo linkin jouset...
Pihassa: V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 329
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1039 : 21.02.2013, 13:55:29 »
Eikös xc90 volvossa ole lähes samanlainen jousi mutta paksumpaa lankaa ja pidempi? Eikös sellasessa olisi sitten jo kantokykyä?
Volvo 244DL 79' b230+13c +m47
Volvo S80 99'
O: lh2.4 turbon boksit

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1040 : 21.02.2013, 16:35:08 »
Hmm, passaiskohan nuo e36 jouset 960:n multilinkkiperään? Kuulemma lyhennetyt kuormajouset nyt paikallaan ja onnettoman löysä on.. :-\
Rallyracelta vaan sopivat silmukkasilmukka tyyppiset coilverit alle! Saa juuri niin jäykät jouset kun haluaa sitten:)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2039
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1041 : 21.02.2013, 17:34:59 »
Eiköhän pysytä nyt kuitenkin ulkona noista coilovereista, menee vähän budjetin yli. Sopivan jämäkät jouset kun vaan löytäisi niin saisi kuormankantavuutta parannettua. Bilsteinin B8:than mulla on jo joka nurkassa. Keulaan olen nykyisellään varsin tyytyväinen mutta tuo perän löysyys ärsyttää..
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa seease

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1042 : 21.02.2013, 17:45:02 »
heippa!

löytyy volvo 940, ja haluaisin matalemman siitä jotta tulisi hienompi.

joten mitä tehdä, ostaakko joku "alustasarja" ihan. vai näyttäskö rälläkkää vaan vakio jousille vähän :D.. saako mistään madallus sarjoja suht halvalla?

Poissa Okko

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 846
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1043 : 21.02.2013, 17:54:44 »
heippa!

löytyy volvo 940, ja haluaisin matalemman siitä jotta tulisi hienompi.

joten mitä tehdä, ostaakko joku "alustasarja" ihan. vai näyttäskö rälläkkää vaan vakio jousille vähän :D.. saako mistään madallus sarjoja suht halvalla?

Heippa!

Aloita vaikka tämän topikin lukemisella, saat vastaukset kysymyksiisi  ;)

3x740, 240, 9-5, 9-3, 900

Poissa seease

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1044 : 21.02.2013, 18:10:55 »
no niin varmaan pitääkin :D ...  muttaku ei nyt just jaksais ja aattelin että pääsis helpommalla kun kysyy. mutta ei kai siinä  :D

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 545
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1045 : 21.02.2013, 22:43:02 »
Heippa!

Aloita vaikka tämän topikin lukemisella, saat vastaukset kysymyksiisi  ;)


 O0
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 688
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1046 : 22.02.2013, 06:50:06 »
Eiköhän pysytä nyt kuitenkin ulkona noista coilovereista, menee vähän budjetin yli. Sopivan jämäkät jouset kun vaan löytäisi niin saisi kuormankantavuutta parannettua. Bilsteinin B8:than mulla on jo joka nurkassa. Keulaan olen nykyisellään varsin tyytyväinen mutta tuo perän löysyys ärsyttää..

 Mulla samantyyppinen ajatus tuon kuormakantavuuden kanssa. Kävin jo kyselemässä Vallillan Takomosta
 paksummasta langasta kierrejousia ja tehtynä nimenomaan 945:n takapäähän. Pikkasen päälle satku kappaleelta
 ja ongelma olisi päivitetty. En nyt muista langan paksuutta, mutta jonkun millin se oli kuormajousta jämäkämpi.
 Bilstein B8 on kanssa!
 Kun kuoramana muutama sata 0,75 l pulloa täynnä "lemmenjuomaa" pitää perän pysyä vakaana  ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1047 : 22.02.2013, 22:01:16 »
Mulla samantyyppinen ajatus tuon kuormakantavuuden kanssa. Kävin jo kyselemässä Vallillan Takomosta
 paksummasta langasta kierrejousia ja tehtynä nimenomaan 945:n takapäähän. Pikkasen päälle satku kappaleelta
 ja ongelma olisi päivitetty. En nyt muista langan paksuutta, mutta jonkun millin se oli kuormajousta jämäkämpi.
 Bilstein B8 on kanssa!
 Kun kuoramana muutama sata 0,75 l pulloa täynnä "lemmenjuomaa" pitää perän pysyä vakaana  ;)

No eikös se BMW:n e36 takajousi ollut se sikakova budjettiratkaisu jos JÄYKÄN haluaa?

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 688
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1048 : 23.02.2013, 07:48:57 »
No eikös se BMW:n e36 takajousi ollut se sikakova budjettiratkaisu jos JÄYKÄN haluaa?

 Ihan pirruuttani katsoin, onko tuotenro, jota tarkoitatte:  67-5563
 E36 Taakse Touring-Farmari/vahvistettu [1991-1999] 59.90 € kipale
 Ja menee "heittämällä" paikalleen??
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1049 : 23.02.2013, 08:54:32 »
Ihan pirruuttani katsoin, onko tuotenro, jota tarkoitatte:  67-5563
 E36 Taakse Touring-Farmari/vahvistettu [1991-1999] 59.90 € kipale
 Ja menee "heittämällä" paikalleen??

helpoimmalla selviää kuin ostaa jomin coilisetin e36:seen ja paiskaa volvon alle  ::)7
etutolpan paksuuskin SAMA
740 M50B25

 

Race.fi  TamCar