KKD Motorsport  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2619 Vastauksia
  • 541350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1110 : 28.03.2013, 20:13:38 »
Hörm

Löytys itseltä tuommonen  940sedani Volle ja pitäs melkee saada lähemmäs maata koko autoa ja mielellää keulaa vähä enemmän. Tuntuu että menis keula pystyssä  :o
Minkälaista madallusta suosittelisitte meneekö pelkillä jousilla ja jousikumeilla vai hommaanko samalla iskarit  ???

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2071
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1111 : 28.03.2013, 20:29:47 »
Hörm

Löytys itseltä tuommonen  940sedani Volle ja pitäs melkee saada lähemmäs maata koko autoa ja mielellää keulaa vähä enemmän. Tuntuu että menis keula pystyssä  :o
Minkälaista madallusta suosittelisitte meneekö pelkillä jousilla ja jousikumeilla vai hommaanko samalla iskarit  ???
Itse lähtisin liikenteeseen lukemalla topiikin läpi, löytyy moneen kertaan. Mutta kertaus on opintojenäiti, joten vielä kerran pojat.  :D

Paljon olisi ajatuksena madaltaa?  Jos kaksi-kolme kierrosta niin 200srj iskarit eteen ja takana voi iskarin kiinnikeitä muokata hyvällä maulla, jotta vakio iskari pysyy " alueella".

Tästä neuvosta voi moni olla montaa mieltä, mutta itse tekisin noin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1905
  • Kantti on kaunista.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1112 : 28.03.2013, 21:32:12 »
Mites tota farkku-740 keulintaa sais hallittua? Ainankin kuvissa näyttäis että keula on ylempänä kuin perä.
Jotain hyvää, halpaa ja helppoa(?) niksiä siihen? Jousia viitsis käydä ostelemaan montaa paria tuohon kuitenkaan. Ja rälläkkään en puutu jos pitäisi jousia katkoa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3463
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1113 : 28.03.2013, 22:11:48 »
Mites tota farkku-740 keulintaa sais hallittua? Ainankin kuvissa näyttäis että keula on ylempänä kuin perä.
Jotain hyvää, halpaa ja helppoa(?) niksiä siihen? Jousia viitsis käydä ostelemaan montaa paria tuohon kuitenkaan. Ja rälläkkään en puutu jos pitäisi jousia katkoa.
Jos jouset muuten tuntuu sopivilta niin koroketta takajousien yläpäähän, mielikuvitus rajana. Jääkiekko tms. jotkut laittaneet, itse sorvasin alumiinista.

Poissa loota4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1114 : 29.03.2013, 00:18:13 »
mitä nyt on itelle tullu kokemusta noista 4-pyttysten etuvakaajista...niin 700-sarjan turbois aina 21mm,900-sarjan 8v turbois 21mm...loppupään versiois 22mm,ja paksuin 960 16v turbo 23mm 8).

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1830
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1115 : 31.03.2013, 12:41:44 »
mitä nyt on itelle tullu kokemusta noista 4-pyttysten etuvakaajista...niin 700-sarjan turbois aina 21mm,900-sarjan 8v turbois 21mm...loppupään versiois 22mm,ja paksuin 960 16v turbo 23mm 8).

Omasta mielestäni omassa 940 turbossa on kyllä paksumpi vakaaja. Muistelin että uretaanipuslatkin mitkä tilasin oli spekseillä 23mm
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 12:52:41 kirjoittanut sekokupu »
AW71 toimintakaavio:

Poissa pukema

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 403
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1116 : 31.03.2013, 17:05:23 »
960 3,0 -91 mittasin etuvakaajan paksuudeksi 24mm, taitaa olla 900 sarjan paksuin? kuva alla

« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 17:08:39 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2007, S80 V8 Executive 2008

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1117 : 31.03.2013, 22:34:11 »
Itse lähtisin liikenteeseen lukemalla topiikin läpi, löytyy moneen kertaan. Mutta kertaus on opintojenäiti, joten vielä kerran pojat.  :D

Paljon olisi ajatuksena madaltaa?  Jos kaksi-kolme kierrosta niin 200srj iskarit eteen ja takana voi iskarin kiinnikeitä muokata hyvällä maulla, jotta vakio iskari pysyy " alueella".

Tästä neuvosta voi moni olla montaa mieltä, mutta itse tekisin noin.

n.50-60mm ajatus oli tarkotus keulalta puottaa , perältä ei tarviis kuin joku 20-30mm puottaa sen verran tuntuu jo alempana olevan valmiina.. Liekköhän nuilla motonetin 200srj iskareilla mitään tekee? Hieman kammoa alkanu tulemaa noihin motonetin tarvikeosiin, sen takia omissa autoissa koittanu välttää niitä

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1830
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1118 : 01.04.2013, 16:57:38 »
Omasta mielestäni omassa 940 turbossa on kyllä paksumpi vakaaja. Muistelin että uretaanipuslatkin mitkä tilasin oli spekseillä 23mm

Joo, piti käydä mittaamassa ja 23mm vakaaja tossa omassa lintassa on.
AW71 toimintakaavio:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2071
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1119 : 01.04.2013, 18:38:52 »
Joo, piti käydä mittaamassa ja 23mm vakaaja tossa omassa lintassa on.

Kaavit massat pois mittauskohdasta?

Itellä on edelleen se 21.4mm vakaaja 940 tbo.

Mitehä käykö tuo pukeman kuvan 960 3L vakaaja noihin uudempiin 940ppeihin?
« Viimeksi muokattu: 01.04.2013, 18:41:28 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1830
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1120 : 01.04.2013, 19:40:30 »
Kaavit massat pois mittauskohdasta?

Itellä on edelleen se 21.4mm vakaaja 940 tbo.

Mitehä käykö tuo pukeman kuvan 960 3L vakaaja noihin uudempiin 940ppeihin?

Ei tarvinnut rapsutella kun on puhdas maali vaan. Ja oletettavasti mun 23mm uretaanipuslat olisi "aika" väljät jos vakaaja ois ohkasempi.

Edit:

Ainakin mitä tossa varaosapuljuja katteli niin on myös 22mm vakaajaan volvon orggis puslaa, voep olla kyllä sekin.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2013, 19:59:50 kirjoittanut sekokupu »
AW71 toimintakaavio:

Poissa loota4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1121 : 02.04.2013, 16:52:26 »
Joo, piti käydä mittaamassa ja 23mm vakaaja tossa omassa lintassa on.

yhteen 940 turboon olen törmännyt jossa on kans löytynyt toi 23mm vakaaja...muttta onnea tästä jos sellanen löytyy...on nimittäin suht harvinainen 940:is  8)

Poissa loota4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1122 : 02.04.2013, 16:56:11 »
960 3,0 -91 mittasin etuvakaajan paksuudeksi 24mm, taitaa olla 900 sarjan paksuin? kuva alla

(Kuva poistettu lainauksesta.)

varmasti toi 6-pyttysen on paksuin jos 24mm..ja eiköhän toi mee ihan 4-pyttysen nokallekkin koska on mk1 960 kotoisin..

Poissa Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1905
  • Kantti on kaunista.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1123 : 03.04.2013, 14:22:02 »
Mites tota farkku-740 keulintaa sais hallittua? Ainankin kuvissa näyttäis että keula on ylempänä kuin perä.
Jotain hyvää, halpaa ja helppoa(?) niksiä siihen? Jousia viitsis käydä ostelemaan montaa paria tuohon kuitenkaan. Ja rälläkkään en puutu jos pitäisi jousia katkoa.
Tähän vielä lisätäkseni, löytyykö näihin 700-sarjan volvoihin madaltavia jousien yläpäitä tai mitään? Kävi mielessä kun useaan autoon löytyy niitä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2041
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1124 : 03.04.2013, 19:44:22 »
mk1 960:stä tosiaan löytyy noita 24mm vakaajia. Omassa 16v turbossakin moinen on keulalla.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

TamCar  KKD Motorsport