Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2621 Vastauksia
  • 548673 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1185 : 15.05.2013, 18:56:09 »
Tartteis saada perää vielä jäykemmäksi.. Nyt sielä on korkeapainekaasut ja Lesjön 40mm madaltava.. Tosin aika lähellä silti vakiokorkeutta.. Motonetissä on kahta kuormajousta, kumpi siis niistä ja paljonko niitä usklatais lyhennellä, ettei tarttis panhardiin vielä koskea ja saako niillä oikeasti perää jäykemmäksi?
Entäs, kun XC90:n jouset olisivat suunnilleen samoissa mitoissa, mutta 1,5mm on lankavahvuutta enemmän, joten jos niistä pätkäsee, niin eikös ne pitäisi ainakin kaiken järjen mukaan olla jäykemmät?  ???

Miten vika oireilee?

Huonot iskarit?

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1186 : 15.05.2013, 20:28:30 »
Onkos tohon 940 turbofarkkuun uretaanipuslia jostain saatavana ja mitä maksaa?

Siis jäykkäperään. :o

Itse tilasin eilen rallyracesta vm.1992 turbooni etupään puslasarjan. Kiitos Lankulle vinkistä. Koko etupää tulee maksamaan 330e. Ihanan kallista!  ;)
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1187 : 16.05.2013, 18:16:06 »
En muista onko supenevat.. Mutta luulisi ainakin jäykemmät olevan.. Siis oireilee, ei ne mitään vellomaan jää, mutta on kuulemma ihan "tyyppivika" Lesjöissä, että perää saa jäykemmäksi, mutta siis onko nuo farkun kuormajouset jäykemmät ja paljonko niistä uskaltaa ottaa pois, ettei tartte panhardiin koskea?  :)
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1188 : 21.05.2013, 05:17:08 »
Panohardiin tarvitsee koskea periaatteessa jo pienelläkin madalluksella, akseli tuppaa olemaan niin viturallaan jo 300tkm ajetulla vakio alustalla. Tosin tapauskohtaista kaikki, itsellä 100mm madalluksella akseli oli 5-7mm toisessa laidassa.

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1854
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1189 : 01.06.2013, 11:48:27 »
Kummat olisi fiksummat 940:n:

Koni sportit vai bilstein sprintit? Hintaeroa ei mainittavia ole, mutta koneissa olisi säätö. Plussia ja miinuksia?
AW71 toimintakaavio:

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1190 : 01.06.2013, 12:12:52 »
Kuljetusmessuilla oli Vallilan Takomon piste, ja kävin kyselemässä paljon jäisi hinnaksi vakaajille.

Kuulemma jos jonkun kimppatilauksen tekisi, ja toimittaisi heille mallin, jäisi n.300euroo hinnaksi. Per kappale. Jumalauta, mulla ei ainakaan riitä isänmaanhenki tollaseen hintaan!

Samalla rahalla saa vakaajat eteen ja taakse sekä kaikki puslat ja hilppeet kaupanpäälle..

Poissa B-Man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1191 : 01.06.2013, 20:23:47 »
Kummat olisi fiksummat 940:n:

Koni sportit vai bilstein sprintit? Hintaeroa ei mainittavia ole, mutta koneissa olisi säätö. Plussia ja miinuksia?

Täällä on ollu sedanissa konin sportit keulalla kolme vuotta, ei pahaa sanottavaa. Kaverina kawin madallusjouset, omaan makuun hyvä setti.
Itse en kyllä ilman jäykkyyssäätöä ostaisi iskareita, kesäksi saa ruuvata jäykäksi ja talvella taas puottaa löysille.

Poissa Stuikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1192 : 02.06.2013, 16:30:48 »
Menee nyt vähän kertaukseksi vissiin, mutta kaikki 80 sivua tätä keskustelua kahlattuani jäi vielä vähän asioita auki.. Eli 940 turbo sedanin takapäätä olisi tarkoitus lähiaikoina päivittää kun huomattiin tuossa jokin aika sitten mökille lähtiessä että 5 hoikkaa nuorison edustajaa matkatavaroineen sai takapään painumaan niin alas että renkaat (195/65/15) nappasivat töyssyissä jatkuvasti kaaren sivuun kiinni :(

Ajomukavuus olisi etusijalla, hiekkateitä ja vähän huonokuntoisempia tieosuuksia tulee ajeltua aika säännöllisesti eli mitään hirrrveän jäykkää ei viittisi lähteä rakentamaan.. Madallusta ehkä hyvin hillitysti jos nuo uudet alustapalikat nostavat stancea tuosta edellisestä. Tällähetkellä suunnitteilla seuraavaa:

-Takajouset á la mätänet, sedanin "kuormajouset" aka farkun normijouset, mahdollisesti 1 kiekka rälläkällä pois mutta tuskin enempää.
-Bilstein B6/B8
-Kunnon kallistuksenvakaajat jostakin

Kaikki vannoo noiden farkun vahvistettujen nimeen täälä myös sedanissa, notta pitäisikö mennä suoraan sille linjalle itsekin vai tuleeko kivireki?
Paljonko B6/B8 eroavat pituuksissa, eli tuoko jo tuo yhden kierroksen poisto (tai ne farkun vahv. jouset jotka vissiin on lyhyemmät jo valmiiksi) tarvetta B8?

Aiemmin suositeltu saksalainen toimittaja (http://www.alufelgenland.de/store/Einzeldaempfer:::12880.html) ei myöskään listaa valikoimassaan B8 sprinttiä 900srj ollenkaan, mutta tuo 744 myytävä lienee sama vai onko eroja? B6 kyllä löytyy 900srj suoraan..

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1193 : 02.06.2013, 16:53:37 »
Menee nyt vähän kertaukseksi vissiin, mutta kaikki 80 sivua tätä keskustelua kahlattuani jäi vielä vähän asioita auki.. Eli 940 turbo sedanin takapäätä olisi tarkoitus lähiaikoina päivittää kun huomattiin tuossa jokin aika sitten mökille lähtiessä että 5 hoikkaa nuorison edustajaa matkatavaroineen sai takapään painumaan niin alas että renkaat (195/65/15) nappasivat töyssyissä jatkuvasti kaaren sivuun kiinni :(

Rengas ei ota missään tilanteissa minnekkään kiinni, joten siellä on väärät vanteet tai jotain vakavampaa.

Poissa Stuikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1194 : 02.06.2013, 17:49:42 »
Hm jahs :o voi se olla nuo vanteetkin, tulee siis vissiin liikaa ulospäin.. ??? kaaren ulkolaita raapasee siis auton tullessa alas töyssystä renkaan sivua kevyesti.. Anyways nuo jousetkin on kyllä finaalissa, joten vaihdetaan jokatapauksessa lähiaikoina.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1195 : 02.06.2013, 18:25:51 »
Hm jahs :o voi se olla nuo vanteetkin, tulee siis vissiin liikaa ulospäin.. ??? kaaren ulkolaita raapasee siis auton tullessa alas töyssystä renkaan sivua kevyesti.. Anyways nuo jousetkin on kyllä finaalissa, joten vaihdetaan jokatapauksessa lähiaikoina.

Eli sisälaita kulunut jo pois?
Kuulostaa väärältä ET:ltä.

Poissa Stuikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1196 : 02.06.2013, 19:15:15 »
Eli sisälaita kulunut jo pois?
Kuulostaa väärältä ET:ltä.

Ei tuo pahasti raavi, lähinnä värjää sitä renkaan kylkeä sellaselta sentin kaistaleelta kun lokarin sisällä oleva muovi kuluu rengasta vasten.. Ei kuitenkaan vielä naarmuttanut renkaita tms.

Mjooh näinhän se taitaa olla että väärä ET, äkkisältään googlella tsekkasin. Tuossa vehkeessä siis AMG Penta 15" ja vissiin ET siis 15 ollut ostosta lähtien mutta nyt vasta alkanut ongelmoimaan.. :idiot2: Josko sitä sitten uutta vannettakin ostoslistalle.. Perskele kun kerkesi noihin juuri ostamaan uuet kumit, ois ollu hyvä tekosyy suurentaa samalla vannekokoa tuumalla tai parilla ;D

Pahoittelut OT, kyllä ne jouset ja iskaritkin on edelleen vaihtolistalla.. on nuo senverran kuluneet.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4938
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1197 : 03.06.2013, 00:05:34 »
Kuljetusmessuilla oli Vallilan Takomon piste, ja kävin kyselemässä paljon jäisi hinnaksi vakaajille.

Kuulemma jos jonkun kimppatilauksen tekisi, ja toimittaisi heille mallin, jäisi n.300euroo hinnaksi. Per kappale. Jumalauta, mulla ei ainakaan riitä isänmaanhenki tollaseen hintaan!
Pari vuotta sitten hinta oli vielä 150e. On vähän pompsahtanut.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2042
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1198 : 12.06.2013, 17:21:28 »
Motonetistä sai ainakin jossain vaiheessa lesjöforsin madallussarjaa. Samat osathan tuonne käy kuin 940:iinkin. Laikkaamallakin onnistuu ja ihan ajettava on ainakin omasta mielestä ollut niinkin. Kannattaa muistaa että reilummin madaltaessa lyhyemmät iskarit ovat paikallaan.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1199 : 19.06.2013, 10:52:29 »
Mulla olis ysisatkuun etuiskarit josta sorvattu 35mm lyhyemmät, niin jos 1-1.5 kierrosta otan jousista pois niin phsyykö paikallaan? Madaltaa ajattelin 50mm niin onko tuokierros lähelläkään? :D Ja tosiaan tällänen budjetti ratkaisu

ja taakse olisi jotkut -40mm madaltavat jouset valmiina jotka sain irrotushinnalla, meneekö vielä vakio iskareilla vai pitääkö ettiä lyhyemmät

kunnonalustaa jahka armeijasta pääsen pois ja saa talouden kuntoon  ;D
Volvo 740 -88 Deeku

 

Autoracing  KL-varaosat