Autotähti  Futurez

VRCF:n prätkä-topic

  • 1346 Vastauksia
  • 212380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #30 : 08.02.2011, 21:37:15 »
Club-puolella olikin jo, mutta laitetaan nyt tännekin.

Yamaha vaihtui Yamahaan, eli Virago V-Maxiin...
Suhteellisen dramaattinen tyylin vaihdos.

Mielipiteitä on monia, mutta IMHO, positiiviseen suuntaan !
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #31 : 09.02.2011, 13:39:34 »

Siinähä ne oottelee uutta kesää oma ja poikien pelit.
Kuva viime syksyltä
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Esku

  • Vieras
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #32 : 09.02.2011, 16:05:26 »
Sinne läks osat maalattavaksi..toivottavasti tulee onnistunutta mattapintaa.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #33 : 09.02.2011, 18:55:23 »
Suhteellisen dramaattinen tyylin vaihdos.

Mielipiteitä on monia, mutta IMHO, positiiviseen suuntaan !
No jaa, en minä nyt tiedä onko tuo niin dramaattinen...

Moni custom-Yamahalla ajellut, on vaihtanut esim. eri kokoisista Viragoista V-Maxiin, siinä kohtaa kun on tehnyt mieli vähän tehokkaampaa.
On tuo V-Max kuitenkin lähimpänä customeita, ajoasennoltaan ja etenkin tyyliltään. Onhan istuma-asento pystympi, mutta usein noissa kaatumaraudoissa on kuitenkin jalkojen "lepuutustapit", eli voi ajella jalat suoranakin halutessaan.
Eli ainakin itselläni, customeihin mieltyneenä tuo on se ääripää, mihin customista voi vielä vaihtaa, muuttumatta väkisin kyykkypyöräilijäksi.

Tyylinvaihdos olisi ollut dramaattinen, jos olisin ostanut esim. jonkun tonnisen GSX-R:n.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #34 : 10.02.2011, 00:11:20 »
No jaa, en minä nyt tiedä onko tuo niin dramaattinen...
Yllätit tuolla kommentilla ja myönnän ajatelleeni lähinnä suorituskykyeroa sekä mielikuvaa customista korkeusrajoitteisten ja iäkkäämpien kruisailupyöränä josta ei ole enää paluuta Mad-Maxin tapaiseen äijäpyörään. Näköjään on sittenkin.

Kieltämättä Power-Custom genren kantaisän (yhdessä Honda Magnan kanssa) ulkonäössä on paljon customiakin.

Tuttavani, joka aikoinaan ehdottomana kustomiäijänä piti jalat edellä ajamista ainoana mahdollisena siirtyi vaivihkaa ensi neutraaliin ajoasentoon ja viime kesänä laittoi BlackBirdin kiertoon vähemmän ajetun tieltä kun vanhaan tuli 100.000 km täyteen.

Oma ehdoton vaatimukseni ensimmäiselle pyörälle oli täysnaku ja enintään kaksisylinterinen.

Nykyisin joudun tunnustamaan, että ne Pan-Europeanin kylkien siivet toimivat hitaissa nopeuksissa kohtuullisesti lepuutustappeina. Niin se mieli muuttuu  :2funny:
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #35 : 10.02.2011, 22:02:16 »
Joo, jalat edellä mennään hautaan  8) ite ajan vielä pää edellä. ;)
No, jokainen päättää itse millä ajaa kaikille kuitenkin kämmenen nostan.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Kinsky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • M1-Auto
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #36 : 10.02.2011, 22:21:28 »
30.vuotis lahjana itselleni luvannut ajaa moottoripyörä-kortin, kurssi alkaa ensi kuussa.. Ekaks pyöräksi ajattelin ostaa Yamaha R6:sta.. Saas nährä kuinka käy  ::)

-Jussi-

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #37 : 10.02.2011, 23:11:01 »
30.vuotis lahjana itselleni luvannut ajaa moottoripyörä-kortin, kurssi alkaa ensi kuussa.. Ekaks pyöräksi ajattelin ostaa Yamaha R6:sta.. Saas nährä kuinka käy  ::)

-Jussi-
Toivotan onnea ajokurssille.
Kattelehan nyt ettei tehomäärä ylity,,,, ;)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Kinsky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • M1-Auto
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #38 : 11.02.2011, 08:53:48 »
Toivotan onnea ajokurssille.
Kattelehan nyt ettei tehomäärä ylity,,,, ;)
;D Juuuh, täytyy olla varovainen  ;)

Poissa K-Mikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #39 : 12.02.2011, 12:23:43 »
Aivan naurettavan kova pyöräkuume. Ilmottauduin ensimmäiselle kurssille mikä tänävuonna järjestetään. Maaliskuussa alkaa teoriat ja toukokuussa pitäs olla jo kortti taskussa. Ekaksi pyöräksi olen kattellu Hondia

http://www.nettimoto.com/honda/cbf/1013844

http://www.nettimoto.com/honda/cb-600f-hornet/1066484

Oli tarkoitus alkaa kesäksi laittamaan Toyota Supraa, mutta taitaa mennä kaikki rahat ja vähän ylikin tähän prätkäharrastukseen. Korttikin maksaa jo 650€ + pikkukulut päälle  :o
Volvo S80 D5, Opel Ascona C 2.0i, Alfa Romeo 159 2.4JTDm

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 572
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #40 : 12.02.2011, 14:53:13 »
Nakulla mennään, vaikka kaatosateessa Norjaan :)

Innolla odottelen taas tulevaa kesää. Välillä käy aina mielessä isomman ja enemmän katetun pyörän laitto mielessä mutta tuolla 750cc Kawasakilla saa paljon iloa suhteellisen edullisesti. Tuntee ajavansa moottoripyörällä, ja pyörän malli tuo itsessään nopeusrajoittimen. Ei tuolla viitti ajaa pikku kummassa esim tankillista läppä auki koska ottaa vinkka suht hyvin
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #41 : 13.02.2011, 11:44:20 »
Yllätit tuolla kommentilla ja myönnän ajatelleeni lähinnä suorituskykyeroa sekä mielikuvaa customista korkeusrajoitteisten ja iäkkäämpien kruisailupyöränä josta ei ole enää paluuta Mad-Maxin tapaiseen äijäpyörään. Näköjään on sittenkin.

Kieltämättä Power-Custom genren kantaisän (yhdessä Honda Magnan kanssa) ulkonäössä on paljon customiakin.

Tuttavani, joka aikoinaan ehdottomana kustomiäijänä piti jalat edellä ajamista ainoana mahdollisena siirtyi vaivihkaa ensi neutraaliin ajoasentoon ja viime kesänä laittoi BlackBirdin kiertoon vähemmän ajetun tieltä kun vanhaan tuli 100.000 km täyteen.

Oma ehdoton vaatimukseni ensimmäiselle pyörälle oli täysnaku ja enintään kaksisylinterinen.

Nykyisin joudun tunnustamaan, että ne Pan-Europeanin kylkien siivet toimivat hitaissa nopeuksissa kohtuullisesti lepuutustappeina. Niin se mieli muuttuu  :2funny:
Aivan, noin ajateltuna olet kyllä oikeassa, muutos on tehollisesti melko dramaattinen kyllä, nykyisessä yli 100hv enemmän.
Sekin tuossa vaihdossa oli, että näin pers'aukisena ei ole varaa vaihtaa pyörää koko ajan ja uudempaan, niin eiköhän tuo nyt mene aika pitkään, lähinnä sikäli, ettei heti tarvi vaihtaa ainakaan tehokkaampaan ja ulkonäöllisestikin on melko ajaton...

Korkeusrajoitteinen ehkä olen, mutten iäkäs, silti vaan noihin customeihin mieltynyt.
Eikä VMax ole paljoakaan Viragoa korkeampi, tällaisella persjalkaisellakin riittää molemmat jalat maahan suht hyvin.

Ja noinhan se menee, mielipiteet ja mieltymykset saattaa kyllä vaihtuakin vuosien mittaan...
Mutta sen verran olen kyllä kyykyilläkin ajanut, että tuskin sellaista itselleni ostan.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #42 : 13.02.2011, 12:42:27 »
Oman kokemuksen mukaan kannattaa tosiaan ostaa mopo josta itse tykkää. Sopimaton nimittäin alkaa ahdistaa aika pian ja lähtölaskenta alkaa ennenaikaisesti. Kertaalleen tein itse virheen ostamalla omalla tavallaa oikein hienon mutta minulle sopimattoman pyörän ja se lähti vaihtoon yhden kesän jälkeen.

Jonkun mielestä kellon kanssa ajaminen on moottoripyörän väärinkäyttöä mutta kun ajaa kaikki kesän ajonsa pyörällä, niin siihen osuvat myös työmatkat. Rautaperse- tai työaikataulun mukaan Oulun pohjoislaidalta Tampereelle, Helsinkiin, Riigaan, Tallinnaan tai Tukholmaan, ajellessa alkoi jleinon mainitsema nakun luontainen nopeudenrajoitus ahdistaa, kun tuntien kuluessa harteissa luontevalta ajonopeus alkoi pääteillä pudota alle rajoituksen.

Tuolla minun perusteella päätyy herkästi moottoripyörän sijasta Volvo S80 hankintaan. Mutta jos moottoripyörää käyttää harrasteajoneuvona eikä määräajaksi perille 600 km päähän ajamiseen, niin silloinhan toive rennoista 500 km tankkausväleistä menettää merkityksensä.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #43 : 13.02.2011, 12:45:06 »
Kattelehan nyt ettei tehomäärä ylity,,,, ;)
Onko tämä kolmekymppisen tehoraja joku sisäpiirin juttu?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #44 : 13.02.2011, 12:58:45 »
Nakulla mennään, vaikka kaatosateessa Norjaan :)

Innolla odottelen taas tulevaa kesää. Välillä käy aina mielessä isomman ja enemmän katetun pyörän laitto mielessä mutta tuolla 750cc Kawasakilla saa paljon iloa suhteellisen edullisesti. Tuntee ajavansa moottoripyörällä, ja pyörän malli tuo itsessään nopeusrajoittimen. Ei tuolla viitti ajaa pikku kummassa esim tankillista läppä auki koska ottaa vinkka suht hyvin
Sun piti täälläkin käydä, mutta vaan Norjaan,,,,, :2funny:
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Samppasport  Autotähti