KKD Motorsport  Samppasport

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 790 Vastauksia
  • 252274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 607
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #765 : 27.02.2019, 20:41:12 »
Entäs näin ajatustasolla, jos nälkä kasvaisi syödessä ja se ~200hp alkaisi tuntua liian vähältä niin olisiko b200lohkosta järkevästi otettavissa kolmea sataa?
Ja jos tällaiseen haluisi jo rakennusvaiheessa valmistautua, niin minkälainen ahdin sinne lukemiin riittäisi, silleen että edelleen se heräisi sopivan alhaalta  ::)

Pahoittelen kyselytulvaa, harrasteurani ensimmäinen ahdettu tekniikka tuloillaan ja mielellään kyselen ennenkuin ostelen enempiä  :D
V70 '01
440 '89
Amazon '68

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2009
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #766 : 27.02.2019, 21:29:10 »
Tja.

Pakosarja, putkista vai Volvon valu?

Joku Holsetti vai T3/4 tai 19T

Ruisku?
Voimansiirto?
Spessu nokka tai joku orgis?

B230 on vakio-osilla hyvin lähellä 300hp. Joku Lh-uuno osaa varmaan säätää lastut kohdilleen, mutta elämä oi olla helpompaakin tavallisella ruiskulla.

300 hepan tietämissä menee sitten kytkimestä lähtien kaikki uusiksi voimansiirrossa
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 607
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #767 : 27.02.2019, 22:23:52 »
Tja.

Pakosarja, putkista vai Volvon valu?

Joku Holsetti vai T3/4 tai 19T

Ruisku?
Voimansiirto?
Spessu nokka tai joku orgis?

B230 on vakio-osilla hyvin lähellä 300hp. Joku Lh-uuno osaa varmaan säätää lastut kohdilleen, mutta elämä oi olla helpompaakin tavallisella ruiskulla.

300 hepan tietämissä menee sitten kytkimestä lähtien kaikki uusiksi voimansiirrossa

Pakosarjaksi tämän hetken suunnitelmissa omavalmiste(tekniikka edelleen tulossa Amazoniin ja ajatus asentaa vinoon)

Moottorinohjaus edellisellä sivulla mainitsemani Ms1v2.2+edis4.
Nokaksi tulossa alkuun A, koska sellainen löytyy jo hyllystä.  Kolmensadan tavoitteessa lie pitäisi olla jo rajumpikin nokka sekä kantta(530)hieroa?

Jemmassa on myöskin pari M46:sta, sekä käytetty sre763 ja nämä on aikomus hyödyntää projektiin.
Tuo loota sekä aman pikkuperä lienee ne heikot lenkit ja siksi aattelinkin alkuun pysyä maltillisemmassa tavoitteessa(eli siinä parinsadan pinnassa)
Mutta ahtimen voisi katsella sillä silmällä että se riittäisi sitten tarvittaessa jopa sinne kolmeenkin sataan, mikäli se nyt sitten pikkulohkolla käyttömukavuuden rajoissa olisi mahdollista.

Millaisiako ahtimia nuo "antiikkiset" T3/4 tai esim hx35/hy35 olisivat 8v vinokoneessa käytettävuudeltään?
Onko tyyliin alhaalta täysin kuollut ja sitten kamala aasinpotku jonka jälkeen ollaankin heti rajoittimella?  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.02.2019, 22:27:22 kirjoittanut 1st »
V70 '01
440 '89
Amazon '68

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3246
  • Boxy, but good
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #768 : 28.02.2019, 12:54:01 »
Täältä on edelleen hyvä väijyä mitä milläkin suurinpiirtein irtoaa..

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2185
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #769 : 28.02.2019, 13:19:37 »
Laskenut niin kovin aftermarket ruiskujen hinnat (ja laatu noussut) suhteessa nousseisiin 012 immujen hintaan (n. 400-500€ toimitusaika tuntematon), että kannattaa se LH kyllä jättää joka prokkiksessa sivuun.
Kuitenkin niin paljon helpompi säätää aftermarkettia esim. yksin.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 607
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #770 : 01.03.2019, 13:26:47 »
Täältä on edelleen hyvä väijyä mitä milläkin suurinpiirtein irtoaa..

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0

Joo nuo on tullut luettuu läpi.
Siellä näkyy joo millasia tehoja voisi odottaa milläkin kokoonpanolla, muttei juurikaan kerrota moottoreiden luonteesta.

Pikkulohko matalapuristeisena(8.5:1) mahtaa olla melko hengetön alipainealueella, siten olisi kiva olla ahdin joka heräisi jo tyyliin alle 3krpm.

Mutta onko mahdoton kombo tuo alhaalta heräävä mutta silti johkin 300hp riittävä ahdin :)

Noi aiemmin mainitsemani T3/4 sekä HX/HY35 taitaat heräillä jossain 3500rpm jälkeen? Ainakin mitä oon koittanut googlailla sekä tuijottaa youtubea ::)
V70 '01
440 '89
Amazon '68

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7233
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #771 : 01.03.2019, 13:38:59 »
Laita ahtimeksi sopivan kokoinen laadukas kuulalaakeriahdin, niin käyttömukavuus on aivan eri tasoilla kuin  näiden vanhojen museoahtimien T3/T4 kanssa.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1504
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #772 : 01.03.2019, 17:32:45 »
Laita ahtimeksi sopivan kokoinen laadukas kuulalaakeriahdin, niin käyttömukavuus on aivan eri tasoilla kuin  näiden vanhojen museoahtimien T3/T4 kanssa.

Tämähän se olis järkevää ja nykyaikaista mutta aika monella se lompakko äänestää vastaan  :-\
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4421
  • LH-uuno
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #773 : 01.03.2019, 22:24:10 »
B230 on vakio-osilla hyvin lähellä 300hp. Joku Lh-uuno osaa varmaan säätää lastut kohdilleen, mutta elämä oi olla helpompaakin tavallisella ruiskulla.

300 hepan tietämissä menee sitten kytkimestä lähtien kaikki uusiksi voimansiirrossa
Tässä on hyviä pointteja, ja vaikka nyt lipsutaankin kovasti tuonne ruiskuasioiden puolelle taas, niin sanoisin myös että johonkin 300hp huudeille vakiosisukalut pelaa ihan kivasti, ja toisaalta taas niin kauan kun ne pidetään niin on mielestäni kohtuullisen perusteltua pitää vakioruisku, koska ilman överinokkaa tuommosena td04-föö kokoonpanon tai muunkin vakioveiveillä kasassa pysyvän setin kyllä säätää yhtään osaava kaveri melko nopeasti. Se on sitten eri asia, jos korissa ei ole sähköruiskua alunperin, niin LH-jälkiasennuksen mielekkyys vs joku fiksu aftermarketti on kyllä kyseenalaista. Ja varmaan juuri siksi minä oon sillai tehny omaani  ;D

T: LH-uuno

Laskenut niin kovin aftermarket ruiskujen hinnat (ja laatu noussut) suhteessa nousseisiin 012 immujen hintaan (n. 400-500€ toimitusaika tuntematon), että kannattaa se LH kyllä jättää joka prokkiksessa sivuun.
Kuitenkin niin paljon helpompi säätää aftermarkettia esim. yksin.
Loggausjutut ja lambdatargetit näen yhä oleellisimpana puutoksena LH:n kanssa, jos hirvittää ostaa uusia immuja niin ostaa b-osia ja tosi säästöjuusto hankkii 3" kotelon ja pistää 016 hilut sinne. Vähän jokasorttisia oon säätäny, ja pääasiallisesti siirretytkin pelaa ihan hyvin, eli niillä halvoilla ebay:n 012 kopioillakin tekee jotain: niistä saa kuoret  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2185
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #774 : 03.03.2019, 13:47:32 »
Loggausjutut ja lambdatargetit näen yhä oleellisimpana puutoksena LH:n kanssa, jos hirvittää ostaa uusia immuja niin ostaa b-osia ja tosi säästöjuusto hankkii 3" kotelon ja pistää 016 hilut sinne. Vähän jokasorttisia oon säätäny, ja pääasiallisesti siirretytkin pelaa ihan hyvin, eli niillä halvoilla ebay:n 012 kopioillakin tekee jotain: niistä saa kuoret  :2funny:

Kyllä, mutta mullakin 3x 016 immua kaikki ehjiä mutta jokainen toimii erilailla. Yks nykii kylmänä, yks kuumana ja yks ei nyi mutta täysin ponneton laite (tai ainahan nää vaparit on). Alkaa tulee ikä täyteen noilla käytetyilläkin.

Sitä lähinnä ajoin takaa. Hölmöä/työlästä säätää auto uusiksi jos joutuu immun vaihtamaan.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2009
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #775 : 03.03.2019, 20:54:52 »
Mulla yksi ehjä 016 odottaa hyllyssä, mutta lainattua ajalla noi kaikki on. Bensareguissa näyttää tunnit tulevat kanssa täyteen.

Joku piggyback purkki joka korvaa IMM Mapilla varmaan on seuraava vaihe?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2185
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #776 : 05.03.2019, 13:48:47 »
Mulla yksi ehjä 016 odottaa hyllyssä, mutta lainattua ajalla noi kaikki on. Bensareguissa näyttää tunnit tulevat kanssa täyteen.

Joku piggyback purkki joka korvaa IMM Mapilla varmaan on seuraava vaihe?

Tai filmi immu, mutta ei taivu oma osaaminen siihen. Eikä kyllä enään oo vehkeitäkään.

Piggypack purkki vois toimia, saahan niitä mutta tuleeko lh adaptoinnin kanssa ongelmia. Helpompi äkkiä vaihtaa koko ecun.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-BMW 323i e36 -98
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 491
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #777 : 27.03.2019, 23:08:46 »
Kuinkas paljon tälläistä uskaltaa kierrättää vakiojousilla jos menohaluja riittää? Lähes vakio 530 kansi, vissiin vakiolla venajousilla a-nokka nostosta päätellen, päästä merkintä hiottu pois. Hx 35 12pakopesällä, atecu ohjaa.

Ja mitäs ahtoja tuolle uskaltaa tarjota? Onko kellään ollut vastaavaa pakettia. H-profiilit on alakerrassa.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4849
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #778 : 27.03.2019, 23:22:52 »
Kuinkas paljon tälläistä uskaltaa kierrättää vakiojousilla jos menohaluja riittää? Lähes vakio 530 kansi, vissiin vakiolla venajousilla a-nokka nostosta päätellen, päästä merkintä hiottu pois. Hx 35 12pakopesällä, atecu ohjaa.

Ja mitäs ahtoja tuolle uskaltaa tarjota? Onko kellään ollut vastaavaa pakettia. H-profiilit on alakerrassa.
6800-7000 paikkeilla taisi olla rajoitin 242:ssa 1,4bar paineella hieman piristetyllä koneella HX35 #14 pakopesällä. Ahtoa voi laittaa niin pitkään kun teho jatkaa vielä nousua. Vakion kannen rajat tulee varmaan ensin vastaan.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 720
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #779 : 31.03.2019, 20:41:52 »
Laskenut niin kovin aftermarket ruiskujen hinnat (ja laatu noussut) suhteessa nousseisiin 012 immujen hintaan (n. 400-500€ toimitusaika tuntematon), että kannattaa se LH kyllä jättää joka prokkiksessa sivuun.
Kuitenkin niin paljon helpompi säätää aftermarkettia esim. yksin.

Ennen purettiin 200-sarjan autoja "tonnin" kopan takin, nyt 900 että saa 012  :).
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T, 945-98 Classic 531-16T-AW-MCC, 945-98 Classic M90-ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC ZF-MCC (2h paku), 945-96 D24TIC M90-ECC (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Autoracing  KL-varaosat