Futurez  Proturbo

300-sarjan hankinta

  • 25 Vastauksia
  • 42935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #15 : 11.12.2012, 17:46:54 »
onkos teillä tietoja että paljon tuon 2.0l koneen voiman siirto kestää? ??? uskaltaako 150hv kutittaa sieltä?
nykyiset.
Volvo 360GL 86.kesäauto projekti  
Volvo 850 T5 2.3 93 käyttis

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 940
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #16 : 19.12.2012, 16:48:22 »
Elikkäs tuollaista olisin ostamassa. http://www.nettiauto.com/volvo/360/5283300


Soitin ja sanoivat että kokeilivat että ottivat bensaletkun irti ja sieltä ei tullut polttoainetta virratpäälle laittaessa niin on varmaan kanssa sitten bensapumppu vain rikki ? Mikäs näissä on muuten ollut heikkolenkki leimalle vietäessä ?

Toivon pikaisia vastauksia!
Kiitos!

-wh-
volvoja - onhan noita.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Valvoja
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 524
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #17 : 28.12.2012, 00:51:31 »
Virrat päällä ei polttoainetta kuulukaan tulla, mutta jos startatessakaan ei bensaa tule niin vika on aika varmasti joko akun takana olevassa lisäsulakerasiassa, tai sitten LE-Jetin päävirtareleessä joka löytyy ilmamäärämittarin jalan juuresta.

Tuossa akun takana olevassa sulakerasiassa on bensapumpun ja sumuvalojen sulakkeet ja se lisäsulakeboksi on tiivistämätön mallia tarjoustalo. Usein hapettunut ja kontaktit huonot. On siis ruuvattuna lokasuojaan kiinni akun takana. Näyttää tältä. http://s976.beta.photobucket.com/user/V360Injection/media/AuxFuseboxNowcleanwithcorrectfuses.jpg.html

Päärele löytyy ilmamäärämittarin kiinnitysjalan tienoolta ja on tuo mokkula keskellä ylhäällä. http://www.elisanet.fi/mtn/images/autot/volvo-misc/johtosarja.jpg

On vähän erikoisempi rele, koska se antaa bensapumpulle virtaa vasta kun saa kierrostiedon ja startti pyörii (eli pelkät virrat päällä ei pumpun kuulukaan pyöriä, vasta kun rele saa kierrostiedon, lähtee bensapumppu pyörimään). Tuota relettä saa ihan Motonetistä esim.  On sama kuin K-jettiläisissä 200-sarjalaisissa.

Omassa kolmisatkussa oli sekä sulakerasia, että tuo rele huonossa hapessa ja aiheutti epämääräistä käynnistyvyyttä. Korvasin sulakerasian tiivistetyllä lattasulakerasialla ja vaihdoin pääreleen niin ongelmat katosivat.

Toki se itse bensapumppukin voi olla rikki, mutta usein syypää on joko tuo sulakerasia ja sen huonot kontaktit, tai itse päärele.


Ruosteestahan nämä yleensä pomppaa. Helmat, etulokasuojat, palkit.. Oikeastaan ruostetta voi olla missä vaan auton pohjan ja katon välillä, sen verran huonokuntoisia on 99% myynnissä olevista 300-sarjalaisista. ;)
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 00:54:01 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 940
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #18 : 28.12.2012, 13:37:12 »
Kiitos oikein paljon! oli mukavan tyhjentävä vastaus!  ;)
volvoja - onhan noita.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 988
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #19 : 12.02.2013, 12:56:41 »
onkos teillä tietoja että paljon tuon 2.0l koneen voiman siirto kestää? ??? uskaltaako 150hv kutittaa sieltä?
Kuten aikaisemmassa kirjoituksessani kerroin, vaihdeloota on sama kun ison volvon M45 tai M47, vaan että kyljellään. Kestää 420Nm vääntöä lähes ikuisesti, 450Nm poksahtaa kerralla. Tehonkesto on suhteellista, mutta 4L vaparikoneesta se kestää ottaa lähes kaiken irti (sieltä sen 100Nm/L saa), turbovinokoneessa 250-300hv.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Suomi_KP

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #20 : 01.03.2013, 19:44:17 »
Mikä volvo 360:n vuosimalli olisi paras jos joskus sattuisi innostua vähän virittämään sellaista laitosta? (~150hp)
Itse hommaisin mielummin ruiskukoneella varustetun ihan vaan sen bensansyönnin takia, kannattaako ruveta sitä 2,0 konettaa turbottamaan vai hommata samantien jostain 2,3 litrasen koneen turbolla ja väsätä se autoon kiinni? Onhan porukka semmostakin harrastellu näihin vehkeisiin  ;)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #21 : 23.04.2013, 22:50:41 »
Vuosimallista -88 ja vanhemmat on kaasareita ja ei vähäpäästösiä.

-89 ja uudemmat on ruiskuja ja vähäpäästöisä, näihin voi vain tehdä koneswapin, eli maksimi minkä voi laittaa on matalapaineturbo.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 508
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #22 : 22.07.2013, 22:02:01 »
mites -90 2.0L Gli mallin ruisku tekniikka -86 kaasarin tilalle.

kuinka helppo/vaikea urakka?
kaikkihan sähköosat ym pitäis ainakin sopia toisiinsa
-360Turbo -86 Kesäkiesi
-V70 Rdesing D4 -13
-240 turbo -88

Poissa VolvoR

  • ÄLÄ KÄY KAUPPAA TAVAROITA LÄHETTÄMÄTTÄ
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • TurboVolvo
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #23 : 06.08.2013, 00:27:48 »
Mistä saa 360 virtalukon ? Motonet ? Hinta ? Ja mikä laatikko on B200k perässä ? Ja onko pulttijako 4x100 ? ELK

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #24 : 15.08.2013, 21:24:57 »
Mistä saa 360 virtalukon ? Motonet ? Hinta ? Ja mikä laatikko on B200k perässä ? Ja onko pulttijako 4x100 ? ELK
   laatikko on m47r ja pulttijako on 4x100 kyllä.
nykyiset.
Volvo 360GL 86.kesäauto projekti  
Volvo 850 T5 2.3 93 käyttis

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: 300-sarjan hankinta
« Vastaus #25 : 23.01.2016, 13:39:11 »
löytyykö 360 volvon ovista piuhat valmiina kaijuttimille? tällä hetkellä vaan etupenkkien jalkatiloissa yhdet heikohkot kaijuttimet ja vanha kasettisoitin..

 

Ateho  Elekma