TamCar  KKD Motorsport

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 436 Vastauksia
  • 140707 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Hallituksen jäsen - Porilainen Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1880
  • Muoviämpäri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #435 : 24.11.2018, 13:58:51 »
Mutta sitten taas 960 ylläpito on hitusen kalliimpaa ja hankalempaa kuin 940.

Tätä en ainakaan itse allekirjoita  ???

Perus kulutusosiltaan ei hintaeroa pahemmin ole.
Alapallo, koiranluu, raidetangon sisä ja ulkopää, suojakumi, toimituksineen oliko autodocilta tilattuna toimituksineen alle 60€.

Tottakai tietyt osat on kalliimpia, mm nivot ja kansiremontit.
Tosin, täysi kansiremontti, uusien ohjurien, tiivisteiden yms hinnaksi jäi alle 600€. Siis ohjurit ja venttiilityöt+muut kansityöt jäi ammattilaiselle, kannen vaihdon ynnä muut tekee itse.

Olin itse paljon tuota 960 vastaan, ja juurikin tuon "hankaluuden ja osien hinnan" takia karttelin niitä.

Nyt tuo lemmenlaiva ollut 2 vuotta, vaihdettu osaa alustaan, moottoriin.

Käsijarru ihan yhtä susi kuin muissakin yseissä  :D

Ihan yhtä hyvin tuntuu korjaukset menevän, kun alkaa vaan tekemään eikä miettimään sen enempää kuin vaikeaa se voisi olla.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4583
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #436 : 24.11.2018, 15:08:50 »
Juurikin nivot ja kansiremontti ovat lähes 100 varmoja kun huoltamattoman yksilön ostaa.

Manuaalissa sitten kaksoismassavauhtipyörä menee jossain vaiheessa uusiksi.

Ja vaihtaisin useammin öljyjä tinakoneeseen kuin vinokoneeseen.
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

 

Futurez  Proturbo