Carcom Oy  Ateho

LH 2.4 johtosarja

  • 6 Vastauksia
  • 5440 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
LH 2.4 johtosarja
« : 29.07.2013, 15:49:03 »

Terve!

Yritin tuolla projektin ja korjaamon puolella apuja aiemmin kysellä, mutta projekti katoaa niin äkkiä muiden projektien alle. Jospa näin sais paremmin apua. Ei tää varmaan liikaa offtopikiks mene. Elikkä oon asentamassa 76 vm 244 b21a koneeseen kaasarin tilalle ruiskua. Tankin ja pumput laitan b200e koneisesta autosta, niissä ilmeisesti riittää paineet paremmin kuin hyvin. Pumppujen kytkentä ruiskun johtosarjaan vaan on hieman epäselvää. Budjettiratkaisuna ajattelin käyttää myös hyllystä löytyvää peugeotin bosch lambdaa (0 258 003 074) lambda on nelijohtoinen, eli lämmitetty, eikö lisäjohto ole tässä tapauksessa maa? Olettaisin, että lambdan saa kättelemään ruiskua ongelmitta, vai onko vastaväitteitä?

Mulla on myös 240 volvon lh 2.4 johtosarja, johon pitäis saada hieman selkoa. Suurin osa liittimien tarkoituksista on selvillä, mutta muutamaan tarvitsisin vielä selvennystä. Kiitos jo etukäteen.

Onko tämä pa-pumpulle menevä liiitin, vai joku muu mikä?



Mitä johtoja tähän liittimeen tulee, jos sais värikohtaista apua. Mitkä tarpeellisia toiminnan kannalta? Tohon tulee ilmeisesti nopeustieto ainakin.



Entäs tämä? Tähän tulee keltainen johto, punainen johto ja musta johto. Näyttää hyvin samalta, kuin 240 tulipeltiä vasten oleva liitin.


Tämmönen löyty, jos auttaa.

[/quote]

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #1 : 01.08.2013, 12:06:42 »
Jos nelijohtoinen lambda niin kaks johtoo lämmitykseen (yleensä valkeat), maa (musta), signaali (harmaa). Muuhun mittään osaa sanoo.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #2 : 01.08.2013, 21:53:58 »
Onko toi johtosarja itse auton vai moottorinohjauksen? Itse kun vaihdoit k-jet:in tilalle lh2.4 moottoriohjauksen 240:iin vm-86 niin tuo harmaa iso liitin meni suoraan tulipelissä olevaan liittimeen katselin että värit täsmää (ainakin suunnilleen) siinä taitaa olla startille menevä piuha ja jotain muuta ei varmaa tietoa. Sin/valk ja Pun/valk ne haarottuu jotenkin moottorin johtosarjan sisällä ja toiset menevät puolaan ja toiset tulevat tuohon harmaaseen liittimeen itse en ole kytkenyt eikä ole mitää kummallista ainakaan tapahtunut. 9-pinninen liitin moottorin johtosarjassa sieltä tulee liittää osa piuhoista auton sähköihin en nyt muista mitä kaikkea.

Jos sinulla on koko auton johtosarja ja lh2.4:n johtosarja niin eikö sen pitäisi mennä liittimet kiinni ja käymään?


Siinä jotai apua varmaankin
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #3 : 02.08.2013, 23:29:59 »
Toi johtosarja noissa kuvissa on moottorinohjauksen. Kiitos toi linkki taitaa auttaa aika paljon. Oma auto kun on vm. 76, niin jotenkin epäilyttää harmaan liittimen yhteensopivuus auton omaan johtosarjaan. Täytyy tarkistaa, hyvä tietää.

Poissa TopiK

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 273
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #4 : 02.08.2013, 23:57:30 »
Tuo johto jonka olet merkannut polttoinepumpuksi kytketään liittimeen joka on akun yläpuolella konehuoneessa. en tiedä onko -76 siellä kyseisen moista liitintä, mutta ainakin -80 vuosimallissa piti liittimen runko vain vaihtaa. liitin on helppo löytää koska siinä on samanväriset johdot.

Tuohon isoon liittimeen tulee taas syöttövirrat eli +12V punasiin johtoihin, keltapunainen paksu on polttoainepumpun syöttö, valko/pinkki nopeustieto, jota ei välttämättä tarvita, sininen oli virtalukon pohjalta +12V (eli heräte voidaan ottaa myös sulakerasialta sulakkeesta josta virrat ei katkea startatessa). ja ohut keltapunainen labdan lämmitys virrat +12V.

Ja tuo harmaa iso liitin käy suoraan tulipellin liittimeen. jos ei muuten, niin runkoa vaihtamalla.   
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #5 : 07.08.2013, 22:08:02 »
Se toinen tulipeltiliittimen näköinen liitin tulee vikakoodipistokkeeseen  -H-

Ihmettelin itse samaa tossa viimeviikolla johtosarjan kanssa, mutta sitten lunttasin vieressä makaavasta 760turbosta, niin vikakooditöpseliinhän semmonen liitin meni  :2funny:
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 734
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #6 : 13.01.2019, 12:48:29 »
Tähän sen verta, että tuo pieni harmaa liitin mikä on merkattu ekassa kuvassa PA-pumppu ON TÄYSIN VÄÄRIN!!
Nuo liittyvät puolaan ja sen kautta pitää laittaa + virtalukosta (sin) puolalle sekä kiekkamittarille signaali (pun/valk). PA-pumput saa virrat sen 9-napasen liittimen paksumman kel/pun kautta.




Se harmaa isompi liitin missä on kelt, pun ja musta ovat mittariston jäähd.vesi, -laturin merkkivalo sekä -ö-paineen varotusvalo.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 12:55:51 kirjoittanut Toni »
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T, 945-98 Classic 531-16T-AW-MCC, 945-98 Classic M90-ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC ZF-MCC (2h paku), 945-96 D24TIC M90-ECC (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Carcom Oy  Ateho