Race.fi  TamCar

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 189 Vastauksia
  • 78952 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • www.vrcf.fi
Seetien seutuja, huomaa miten ihan kaikki on käsin viimeisteltyä:





Pakoseetiä siitä:








Palotilat yhtä venttiiliä, kasikoneisiin siirryttäessä jälki on vielä upeampaa, vaikka käsityö periaatteessa näkyy kanavista.

Näkee imuvenoistakin että on kisaa takana, on muuten noin pieneen sylinterikokoon ja neliventtiilitekniikkaan suhteutettuina ihan järjettömän isot imuventtiilit, joissa on todella ohuet varret...



Mäntää...







On ne mahtavia vehkeitä, eikö olekin... :D

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • www.vrcf.fi

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • www.vrcf.fi

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3897
Mitenhän nykyään?
Syksyllä eksyin johonkin DTM-mersun rakennus sivustoille ja siellä oli imukanavat CNC-koneistettu "golfpallo" -pinnalle.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Ois ihan kiva tietää miten vaikuttaa moottorin tehoon, sitä pyörteilyähän tolla varmaan on lisätty, jotta ilma-/polttoaineseos sekoittuu mahdollisimman tasaiseksi.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3897
Ois ihan kiva tietää miten vaikuttaa moottorin tehoon, sitä pyörteilyähän tolla varmaan on lisätty, jotta ilma-/polttoaineseos sekoittuu mahdollisimman tasaiseksi.
Itse epäilen, että virtausta sillä on enempi tarkoitus parantaa.

Golfpallossa ne kuopat ovat syystä. Lentää stabiilimmin ja kauemmaksi, kuin sileä pallo.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 316
  • vapari
Virtausta sillä ainakin teoriassa on tarkoitus parantaa.
https://www.youtube.com/watch?v=U6v2wpk4mjo

Tarkoituksella karheaksi jätetty (kovametalliterän jäljiltä) pinta on kans aika suosittu varsinkin jenkki kasikoneissa.
Siinä tosin tarkoituksena on saada aikaan parempi polttoaineen ilmaan sekoittuminen.

Mut se miten käytännössä kannattaa tehdä on asia erikseen.
Mie en ainakaan viitsi lähteä hifistelemään pinnan tasaisuudella tms. Eli hiomakivi on viimeinen vaihe niin sanotusti.
 Palotilat vaan hiomarullan+hiomapaperin(/kankaan) kanssa läpi.
Toki miun virittelyt onkin hyvin olemattomalla tasolla. :buck2:
Volvo 960 -91 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 B200F+M47 [harrastekäyttis]

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Itse epäilen, että virtausta sillä on enempi tarkoitus parantaa.

Golfpallossa ne kuopat ovat syystä. Lentää stabiilimmin ja kauemmaksi, kuin sileä pallo.

Googlettelin aihetta tossa nopeasti, ainakin täällä todetaan, että virtaustulokset ei juurikaan nousseet, mutta tehoa tuli 10-20hv ja teho- sekä vääntökäyrä nousi 100-300rpm ylöspäin tommosessa melkein 1000hv vehkeessä.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Hei vastatkaas joku ripeesti mitä 37-38mm pakovenoja ootte käyttäny noihin 531 kansiin?
tarkoitus viedä täällä treen suunnalla johonkin pajalle, ainakin imupuolelle r-seetit vakiovenalla ja pakopuolelle nuo isommat venat vakioseetille ja tietysti kevyt kairaus seetin ympäristöön. paikkaakin saapi ehdottaa, ylöjärven paikka ilmeisesti tiltissä ja tammerdieseliin ei kauheaa hinkua..

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy