Autodiagnoosi  Carcom Oy

D24 turbo sopiva ahdin?

  • 24 Vastauksia
  • 13013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa perasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
D24 turbo sopiva ahdin?
« : 10.08.2013, 01:36:55 »
Joo elikkä kanta auto on 740 vm.91 ja vakio turbo rupeaa pikkuhiljaa tulemaan tiensä päähän. Joten oisko hyviä ideoita sopivasta turbosta esim. HX35? Käykö paikalleen suoraan ilman mitään muutoksia? Vai kannattaako ostaa uusi vakio? Jos viittisitte linkkejä laitella mikä olis hyvä tilalle ku ite en tuota vakio turboo löytäny uutena oikein mistää. Ja mihi teho lukemiin päästään vakio ahtimella? Tällä hetkellä ahtoja n. 1.3 bar ja ahdonalasia syöttöjä lisätty. Jajaja kestääkö uusi vakio ahdin miten hyvin isommilla paineilla? Kiinalasiakinturboja voi ehdotella. Kiitokset etukäteen :)

Paikalla Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2127
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #1 : 10.08.2013, 02:04:10 »
Turha sitä HX35:sta on vakio nestepään kanssa laittaa. Luultavasti kiinalainen T3/T4 olisi ehkä vielä toimiva vakiopumpun kanssa ja niitähän saa ebaysta noin 300e hintaan.

se vakio T3 garretti riittää suunnilleen jonnekin 140-150hv asti...

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #2 : 10.08.2013, 10:50:27 »
Itellä oli T3/T4 vakio nestepään kanssa, omatekonen ahtokara ja perussyöttöä lisätty. Ei se oikee kummosesti liikkunu, toki vakio garretista ei oo kokemusta. Ei herää riittävän aikasin ja vetoalue on lyhyt sekä turbopotku on olematon. Eikö se vähän niin oo et siinä vaiheesa ku haluaa deekuun isomman turbon niin saa melkee vaihtaa heti isomman nestepäänki..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Paikalla Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2127
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #3 : 10.08.2013, 17:35:38 »
Eikö se vähän niin oo et siinä vaiheesa ku haluaa deekuun isomman turbon niin saa melkee vaihtaa heti isomman nestepäänki..
Periaatteessa kun ei se vakio nestepääkään taida oikein yli 150hv riittää...

Poissa perasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #4 : 11.08.2013, 15:08:14 »
No jos mietitään että ois nestepää vaihdettu ni mikä ois sit sopivan kokoine  ahdin (merkki,malli?) Ja plussaa ois mallia bolt on. Teho haaveet pyörii 200hv nurkilla

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #5 : 11.08.2013, 16:13:20 »
No jos mietitään että ois nestepää vaihdettu ni mikä ois sit sopivan kokoine  ahdin (merkki,malli?) Ja plussaa ois mallia bolt on. Teho haaveet pyörii 200hv nurkilla

Ite penkitin 220hv T3/T4 kiinan ahtimella, 12mm np, omavalmiste ahtokara, 3" korsteeni, 0,95 ennakko, 550x225x64 kiinan cooleri ahtoja ~ 1,5 bar. pakopainetta on ihan hitusen enemmän ku ahtoja, ~ 1,7bar. Tosta mun allekirjotuksen linkistä pääset selaan projektipäiväkirjaa ja sieltä viimeisiltä sivuilta löydät penkkilapun. 200hv riittää pikkasen pienempiki turbo, plussaa ois jaettu pakopesä mut ei kovin pienissä ahtimissa sellasta oo tullu vastaan. Jaetulla pakopesällä ja "pulssisarjalla" herääminen paranee.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2013, 16:16:16 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa volgamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #6 : 12.08.2013, 22:54:05 »
No jos mietitään että ois nestepää vaihdettu ni mikä ois sit sopivan kokoine  ahdin (merkki,malli?) Ja plussaa ois mallia bolt on. Teho haaveet pyörii 200hv nurkilla
Holset hx35 on oiva valinta, sillä saa jo ihan mukavasti potkua. Ja on lähes bolt on.. :)

kepa09

  • Vieras
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #7 : 12.08.2013, 23:30:02 »
Holset hx35 on oiva valinta, sillä saa jo ihan mukavasti potkua. Ja on lähes bolt on.. :)
  Näinpä ja sitten säädöt, aika veltto kyllä ala kierroksilla.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #8 : 13.08.2013, 08:36:41 »
  Näinpä ja sitten säädöt, aika veltto kyllä ala kierroksilla.

Kyllä penkkilappujen ja lukemien juttujen perusteella HX35 12# jaetulla pakopesällä vetää alempaa ja paremmin mitä tuo T3/T4..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa perasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #9 : 13.08.2013, 18:35:29 »
Mitä mahdollisia muokkauksia vaatisi holsetin hx35? Siis että käy paikalleen.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #10 : 13.08.2013, 20:30:08 »
Mitä mahdollisia muokkauksia vaatisi holsetin hx35? Siis että käy paikalleen.

Kaippa se seiskaan menee paikalleen melkee heittämällä, vähä joutuu leikata tai naputtaa sitä runkopalkin "kynnystä", jotta mahtuu. Näin se muistaakseni oli.. Jos esim. HX35 jaetulla 12# pakopesällä (portillinen) niin kannattaa hitsata väliseinä sinne pakosarjaan, jotta 1,2,3 ja 4,5,6 pytyt saa eroteltua..sitte tehää siitä laipasta jaettu..mutta tän jälkeen kannattaa varmaan jossain käyttää jyrsimessä se, jotta saa suoran. J_Lanttola ainaki teki jonku moisen ratkaisun. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #11 : 15.08.2013, 11:31:56 »
Holsetin alle moottorin korvaa uus kumityyny ni ei välttämättä tartte muokata palkin pokkausta yhtää,mikäli kompurapesä vaan on käännetty sopivaa asentoo.Öljyputket käy suoraa.Pakoputkee joutuu muokkaamaa ja samoin ahtoputkiston.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 676
  • savua!
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #12 : 21.08.2013, 13:24:52 »
jaa vakio öljynkiertoko menee suoraan hx35 kanssa? Onko fakta?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #13 : 21.08.2013, 16:01:12 »
Ainakin mulla meni.Mitään ei tarvinu muokata.Turbon keskiön vaan kääntää sopivaa asentoo ni se on samassa kohtaa ku vakioturbo.Painelinjassa ja paluussa on molemmissa ne jousto-osat ni antaa sen verran myöten mitä tarvii.

http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/volle_zpsc35eda73.jpg.html

Siinä viel huono kuva omasta mistä ainaki paluun näkee.

Poissa JJero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: D24 turbo sopiva ahdin?
« Vastaus #14 : 19.10.2015, 01:43:14 »
Kertokaapas mistä kannattais ostaa sopiva turbo deekuun?  ::)

 

KKD Motorsport  Samppasport