KKD Motorsport  Samppasport

D24t motonetin kytkin??

  • 26 Vastauksia
  • 5829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2101
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #15 : 18.12.2013, 17:43:18 »
Ainakin tuo M90 toimii ihan alkuperäisellä painelaakerilla SRE:n kanssa.

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #16 : 14.02.2014, 13:02:52 »
M46 -763:lla, vakio levy ja vakiopainelaakeri on ainakin jo puolivuotta rallatellut paikallaan ihan ongelmitta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 966
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #17 : 17.03.2018, 14:29:30 »
Mites herkästi uusi, esim. Luk kytkinpaketti alkaa luistelemaan tdic:ssä?
Fiilatulla vakiopumpulla ja vakiota hiukan isommalla ahtimella ajetaan.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2101
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #18 : 17.03.2018, 19:58:13 »
Ei ne vakiokytkimet taida kauheasti pitää. Melkein kannattaisi suosiolla laittaa se SRE-asetelma, jos meinaa viritellä. Eikä tarvitse sitten jälkeenpäin purkaa kytkintä uudestaan kun asentaa sitä SRE:tä, koska vanha alkaa luistaa.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2018, 23:04:24 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 966
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #19 : 18.03.2018, 09:23:48 »
Ei ne vakiokytkimet taida kauheasti pitää. Melkein kannattaisi suosiolla laittaa se SRE-asetelma, jos meinaa viritellä. Eikä tarvitse sitten jälkeenpäin purkaa kytkintä uudestaan kun asentaa sitä SRE:tä, koska vanha alkaa luistaa.
ilmeisesti tähän mun deekuun on vaihdettu kytkin jokin aika sitten ja tuli sellanen mieleen että onko mitään apuja jos vaihtaa levyn sintteriksi? Tuolla pärjään kyllä ajo-ominaisuuden kannalta mutta pitääkö sitten paremmin? Vai onko se näissä asetelma mikä ekana luistaa?
Köyhä hakee aina halvinta ratkaisua ;D
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
    • Kuvat.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #20 : 18.03.2018, 10:01:32 »
ilmeisesti tähän mun deekuun on vaihdettu kytkin jokin aika sitten ja tuli sellanen mieleen että onko mitään apuja jos vaihtaa levyn sintteriksi? Tuolla pärjään kyllä ajo-ominaisuuden kannalta mutta pitääkö sitten paremmin? Vai onko se näissä asetelma mikä ekana luistaa?
Köyhä hakee aina halvinta ratkaisua ;D
Voihan sen vaihtaa, mutta sen jälkeen sanoo laatikko luultavasti morjens. Olettaen siis, että M4X. Vakiokytkin on aika hyvä sulake noissa.
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 966
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #21 : 18.03.2018, 16:24:11 »
M46 menossa paikalleen.
Ainakin bensakoneessa sintterillä pystyy luistattaa ihan hyvin ja mun mielestä eroa vakioon ei ees hirveesti ole.
Oon ymmärtäny että nää laatikko murheet on enemmänkin niillä, jotka pidon rajamailla potkasee kytkimellä ja isolla vaihteella romut luisuun.

Tässä mun autossa kun ei ees 12mm nestepäätä ole..eikä näillä näkymin tulekkaan, joten suurista tehoista ei ole kyse.
Paineetkin on pikkuahtimella maltilliset 1.0-1.3bar..riippuu vähän..

Eli onko se sre ainut vaihtoehto vakion lisäksi? Hyvä se on varmasti.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2101
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #22 : 18.03.2018, 19:45:51 »
Kyllä se sintteri taitaa hajottaa laatikon nopeasti. Onhan SRE+massalevy myös varmasti mukavampi käyttääkin.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
    • Kuvat.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #23 : 18.03.2018, 20:51:45 »
Onhan SRE+massalevy myös varmasti mukavampi käyttääkin.
Siinä ja tässä. Käyttöautossa on nyt SRE ja massalevy, mutta kyllä toi jäykähkö poljintuntuma ottaa aika-ajoin aivoon. Toisaalta uusi turbon asetelma ja 6-lapanen jousitettu tuntui kuin olis massalevyllä ajellut. Hirvein kombo oli sintteri ja SRE.  ;D
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 966
  • www.vrcf.fi
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #24 : 18.03.2018, 21:40:58 »
Asia piffi.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2101
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #25 : 18.03.2018, 23:08:51 »
Traktoreiden kytkimiä paljon käyttäneenä on tuo SRE vielä suht mukava ja kevyt käyttää, niihin verrattuna. Sintterissähän on vielä sekin että liika luisto halkaisee asetelman ja vauhtipyörän.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4421
  • LH-uuno
Vs: D24t motonetin kytkin??
« Vastaus #26 : 01.06.2018, 23:50:31 »
Mulla preemium-osa (motonetista haettu) Sachs luistaa nykyään Tdic perässä, ahdot vakiossa ja kara muokattu sillai että ujo pieni pölly tulee täysillä ahdoilla, vetoja sevverta että vakio tdi kasipätkä ei mene karkuun. Nykysellään 2000-2500rpm ei voi antaa täyskaasua, sen jälkeen pitää jo täyskaasullakin. Ajettu joku ehkä 90-100tkm. Lähestulkoon orastavasti korpeaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing