Autodiagnoosi  Carcom Oy

Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)

  • 116 Vastauksia
  • 43149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #105 : 20.02.2019, 17:52:57 »
Pikaisesti koitin kattoo omaa ostosta. B23et lohko 98 porauksella

Pytyn seinämävahvuus 98mm parauksella on 1.5mm !!  Ei tule kestämään kovinkaan kauan. Onhan se lohkosi varmasti sarjatuotanto lohko ?? vai onko vanhan mallinen "R" lohko eli EVO-lohko ?? sen pysty poraamaan 99mm on vain aika harvinainen..
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Paikalla Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 333
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #106 : 20.02.2019, 18:23:46 »
Eikös ne valaneet uusia R lohkoja paremmalla seosteräslaadulla?

Öljysumut löytyy mut on voitu tehdä samalla kun lohkoa käsitelty muutenkin.
Turbo 940

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #107 : 20.02.2019, 18:55:27 »
Eikös ne valaneet uusia R lohkoja paremmalla seosteräslaadulla?

Öljysumut löytyy mut on voitu tehdä samalla kun lohkoa käsitelty muutenkin.

Kyllä valumateriaali on melko varmasti samaa kuin peruslohkossa... Ehkä rajuin kestävyyteen vaikuttava ero normilohkoon nähden on se että pyttyrivien välissä ei ole vesitilaa eli "Siamesed cylinders"  https://en.wikipedia.org/wiki/Siamesed_cylinders
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Paikalla Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 333
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #108 : 20.02.2019, 19:20:12 »
Kyllä valumateriaali on melko varmasti samaa kuin peruslohkossa... Ehkä rajuin kestävyyteen vaikuttava ero normilohkoon nähden on se että pyttyrivien välissä ei ole vesitilaa eli "Siamesed cylinders"  https://en.wikipedia.org/wiki/Siamesed_cylinders

Onko se nähtävissä siitä dekkitason vieressä numerosta vai onko pelkkä R iskutilavuuden vieressä pakopuolella valussa kohokirjaimilla.

Turbo 940

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #109 : 20.02.2019, 19:20:42 »
Tässä olen juuri suolistanut B230 lohkon ja sylintereiden välissä on vesitila.

http://volvoracing.fi/wp-content/uploads/2019/02/1.mp4
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #110 : 20.02.2019, 19:24:06 »
Onko se nähtävissä siitä dekkitason vieressä numerosta vai onko pelkkä R iskutilavuuden vieressä pakopuolella valussa kohokirjaimilla.

Niissä ensimmäisissä R lohkoissa oli iso R kirjain pakosarjan puolella ja jakajan yllä olevassa pinnassa jossa normaalisti on moottorin numero niin se oli tyhjä. Uustuotanto R lohkossa on sitten paljon muutakin eroa normi lohkoon.
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #111 : 20.02.2019, 19:26:48 »
Ja jos niin hyvä mäihä on käynyt että olet R lohkon löytänyt niin sitten tarkastelun kohde on 3. sylinteri koska ne halkesi pystysuunnassa pakosarjan puoleleta ylhäältä alas asti ja ne korjattiin putkittamalla.
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #112 : 22.02.2019, 12:00:27 »
Moro!

Mikäs toi EVO kone käytännössä on?

Paljonko AW71L lootasta voi vetää tehoa & wääntöä lapitte?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Paikalla Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 333
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #113 : 23.02.2019, 17:43:13 »
Ja jos niin hyvä mäihä on käynyt että olet R lohkon löytänyt niin sitten tarkastelun kohde on 3. sylinteri koska ne halkesi pystysuunnassa pakosarjan puoleleta ylhäältä alas asti ja ne korjattiin putkittamalla.

No tuo lohko on aq250 maannut tallissa joitakin vuosia ja sitä ennen ollut auton moottorina.
Nyt on kaikki osat mitä mukana tuli tutkittavana saako mitä kasattua.

Ite meinasin vapari pitkäiskua sähköruiskulla ja veneeseen menossa.

Turbo 940

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #114 : 25.02.2019, 19:35:25 »
Mikäs toi EVO kone käytännössä on?

Tuossa uudenmallinen EVO lohko http://www.shopmotordesign.se/motorblock-10190-borr-matt-pi-135.html
ja tuossa EVO kannesta https://thegaragista.com/2013/02/03/autosport-international-2013-part-2-parts-and-components/asp13-27/

Harmi kun en löydä mistään valokuvaa niistä ensimmäisistä EVO lohkoista :-( 
Sen pystyi poraamaan 99.5mm tosin kestävyys ei ollut taattu.
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #115 : 25.02.2019, 19:41:57 »
No tuo lohko on aq250 maannut tallissa joitakin vuosia ja sitä ennen ollut auton moottorina.

Aika rohkeesti on 98mm vedetty  :o   
 
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Paikalla Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 333
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #116 : 25.02.2019, 20:07:41 »
Aika rohkeesti on 98mm vedetty  :o   

On auton keulilta noston jälkee porattu ku nuo männät o käyttämättömät.

Mulle ehdotettiin lohkon betonointia vesipumpun alareunaan. Mutta voi kuulemma silti vetää sylinterit lämmettyään soikeeksi tai tynnyri malliin.

Iskua saa joko 98 tai 100mm riippuen kumpia kampia käyttää. Senverta on kampiakseli hierottu sivuun. Seon joko ruottista tai datsunista. Männät sopis hyvin vaparikäyttöön 100 iskulle tulee tasan dekille ja niissä on montut ja pienet venakolot.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2019, 20:38:40 kirjoittanut Kankikari »
Turbo 940

 

Autoracing  KL-varaosat