Samppasport  Futurez

Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)

  • 126 Vastauksia
  • 47111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #105 : 04.02.2019, 10:55:48 »
Tarvitset uudemman lohkon (B230 ja 63mm rungoilla)
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1645
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #106 : 04.02.2019, 22:22:23 »
Omien kokemuksien pohjalta voisin sanoa, että älä tilaa acm:ltä mitään..
Eivät tosiaan vastaa sähköposteihin tai lähetä tuotteita. Onneksi maksoin paypalin kautta ja sain rahat takaisin.
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #107 : 04.02.2019, 23:11:52 »
Sähköposteihin ehkä vastaa huonosti, mutta tuotteet on kyllä aina tullu.

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1645
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #108 : 05.02.2019, 00:24:00 »
Sähköposteihin ehkä vastaa huonosti, mutta tuotteet on kyllä aina tullu.
Nooh.. 2kk odottelua riitti mulle, kun kuitenkin yli tonnin tilaus ja ei mitään yhteydenpitoa myyjän osalta.
Edit. eilen siis sain rahat takaisin paypalin kautta.
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 352
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #109 : 05.02.2019, 05:52:01 »
Juu, kyllä täälläkin se kokemus että kaupankäynti acm:n kanssa vaikeaa, eivät vastaile pöhköposteihin ja kyselyihin. Tai jos, niin tosi monta viestiä saa laittaa. Silloinkin vastaus sellainen että se ei sisällä vastausta siihen mitä on kysytty.

Eilen hiukan ruotsin tarvikekauppaa tunteva mainitsi samasta asiasta jotta acm:n kanssa hankalaa.

Hiukan menee offtopiciksi mutta ei varmaan turhaan.

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 pitkäisku
« Vastaus #110 : 06.02.2019, 07:41:59 »
Minulla taas pelkästään positiivisia kokemuksia ACM:stä, toki viimeisimmästä tilauksesta jo pari vuotta. Sähköpostilla tiedustelin etukäteen saatavuudet ja vastaukset tuli samantien.
OT mutta Enemiltä kysyin nokkakorttiaeräs ilta niin vastaus tuli tunnin sisällä  :)
Ei lujaa mutta täysillä!!

Paikalla Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 467
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #111 : 20.02.2019, 17:33:42 »
Pikaisesti koitin kattoo omaa ostosta. B23et lohko 98 porauksella ja kuulemma saman verran iskua. (Myyjän puheita)

Männät ei ainakaan ole volvon omat eikä kampiakseli. Kaikki on purettuna tällähetkellä ja odottaa pesua.

Tilavuutta taitaa olla vielä vaikea laskea kun ihan tarkkaan ei saanu katottua rullamitalla. 

Lohkossa on kiertokankien tilaa tehty lohkon kylkeen lisää ja 2 sarjaa eri kankia kasa uusia laakereita ja männät aukirevityissä laatikoissa.


Olikos se laskukaava pii x säde x säde x iskunpituus
Volvo 940 stw classic b230ft

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #112 : 20.02.2019, 17:52:57 »
Pikaisesti koitin kattoo omaa ostosta. B23et lohko 98 porauksella

Pytyn seinämävahvuus 98mm parauksella on 1.5mm !!  Ei tule kestämään kovinkaan kauan. Onhan se lohkosi varmasti sarjatuotanto lohko ?? vai onko vanhan mallinen "R" lohko eli EVO-lohko ?? sen pysty poraamaan 99mm on vain aika harvinainen..
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Paikalla Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 467
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #113 : 20.02.2019, 18:23:46 »
Eikös ne valaneet uusia R lohkoja paremmalla seosteräslaadulla?

Öljysumut löytyy mut on voitu tehdä samalla kun lohkoa käsitelty muutenkin.
Volvo 940 stw classic b230ft

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #114 : 20.02.2019, 18:55:27 »
Eikös ne valaneet uusia R lohkoja paremmalla seosteräslaadulla?

Öljysumut löytyy mut on voitu tehdä samalla kun lohkoa käsitelty muutenkin.

Kyllä valumateriaali on melko varmasti samaa kuin peruslohkossa... Ehkä rajuin kestävyyteen vaikuttava ero normilohkoon nähden on se että pyttyrivien välissä ei ole vesitilaa eli "Siamesed cylinders"  https://en.wikipedia.org/wiki/Siamesed_cylinders
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Paikalla Kankikari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 467
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #115 : 20.02.2019, 19:20:12 »
Kyllä valumateriaali on melko varmasti samaa kuin peruslohkossa... Ehkä rajuin kestävyyteen vaikuttava ero normilohkoon nähden on se että pyttyrivien välissä ei ole vesitilaa eli "Siamesed cylinders"  https://en.wikipedia.org/wiki/Siamesed_cylinders

Onko se nähtävissä siitä dekkitason vieressä numerosta vai onko pelkkä R iskutilavuuden vieressä pakopuolella valussa kohokirjaimilla.

Volvo 940 stw classic b230ft

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #116 : 20.02.2019, 19:20:42 »
Tässä olen juuri suolistanut B230 lohkon ja sylintereiden välissä on vesitila.

http://volvoracing.fi/wp-content/uploads/2019/02/1.mp4
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #117 : 20.02.2019, 19:24:06 »
Onko se nähtävissä siitä dekkitason vieressä numerosta vai onko pelkkä R iskutilavuuden vieressä pakopuolella valussa kohokirjaimilla.

Niissä ensimmäisissä R lohkoissa oli iso R kirjain pakosarjan puolella ja jakajan yllä olevassa pinnassa jossa normaalisti on moottorin numero niin se oli tyhjä. Uustuotanto R lohkossa on sitten paljon muutakin eroa normi lohkoon.
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #118 : 20.02.2019, 19:26:48 »
Ja jos niin hyvä mäihä on käynyt että olet R lohkon löytänyt niin sitten tarkastelun kohde on 3. sylinteri koska ne halkesi pystysuunnassa pakosarjan puoleleta ylhäältä alas asti ja ne korjattiin putkittamalla.
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Pitkäiskuvinokone (yhdistetty topic)
« Vastaus #119 : 22.02.2019, 12:00:27 »
Moro!

Mikäs toi EVO kone käytännössä on?

Paljonko AW71L lootasta voi vetää tehoa & wääntöä lapitte?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

 

Futurez  Proturbo