Proturbo  Autodiagnoosi

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 236 Vastauksia
  • 186895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu R

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #225 : 09.10.2018, 21:23:25 »
Tulipa oma 940 käytettyä dynossa ennen talviteloille lattoa. Ensikesänä uudistetulla tekniikalla.

Tämänhetkinen:
Vakio B230 FT lohko
Walbro 255lph pumppu
KL-Racing lastut
465cc suuttimet
Malpassi BP-säädin
016 imm 3" rungossa
Timos Motor TD04HL-19T Kopioahdin
3" putkisto kahdella vaimentajalla ilman kattia
KL-Racing mallikohtainen Cooleri ilmastoituun
Täysin vakio 530-kansi T-nokalla
Ahtoja 1,3bar

Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 940 B230FT+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #226 : 19.04.2019, 21:46:13 »
Jokkiskone.
-B200 sorvatuilla männillä,0.2yli dekin.
-40mm dellortot,liian pienillä sisäkurkuilla.
-käretön sytkä
-Vakio venttiili 530Kansi ,laskettu,puristus 12.7
14.6 nostoinen nokka,omaan kuppiin.
-Kanavat kaivellu ammattilainen.
-peltisarja
Pyöräteho.
140.5hv /5986rpm
176.22nm/5328rpm








« Viimeksi muokattu: 19.04.2019, 21:56:40 kirjoittanut hookkan »

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #227 : 26.06.2019, 21:01:39 »
b230et kellari
13mm veivit
530 vx3 kisaseetit
Hx35w #12 portti hitsattu jumiin ja laitettu ulkonen 40mm tial
evo3 cooleri
ms1 v2.2 suorasytöllä
560cc suuttimet
1.5bar 350.3hp/481nm


e85 muutos 13.9.2019
530 vakio kansi kisaseetit A nokka palotilaa pirrattu ja kanavat kiillotettu
Hx35w #12 portti hitsattu jumiin ja laitettu ulkonen 40mm tial
evo3 cooleri
ms1 v2.2 suorasytöllä
h-profiili kanget
1260cc suuttimet aem400 pumppu
ahtopaine 2.02 398.5hp /510nm


« Viimeksi muokattu: 22.09.2019, 15:22:00 kirjoittanut sp69 »
volvo amazon -69 230t
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compcact b230et 398.5hp/510nm

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1550
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #228 : 07.07.2019, 15:49:14 »
b230et kellari
13mm veivit
530 vx3 kisaseetit
Hx35w #12
evo3 cooleri
ms1 v2.2 suorasytöllä
510cc suuttimet
1.4bar ahtoja luultavasti putki ahistaa?? 273.8hp/4952rpm 398nm/4765rpm
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=48134


Holsetin oma hukkis käytössä? Miten käyttäytyy, karkaileeko ahdot?
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #229 : 07.07.2019, 18:36:20 »
juu oma hukkis käytössä, pakopaine luultavasti jarruttaa..ens viikolla pitäs koittaa uuestaan 3t putki nyt koko matkan ja koitetaan vastapaine ohjauksella jos sais paremman tuloksen.
volvo amazon -69 230t
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compcact b230et 398.5hp/510nm

Poissa Teemu R

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #230 : 12.08.2019, 18:32:18 »
Tulipa oma 940 käytettyä dynossa ennen talviteloille lattoa. Ensikesänä uudistetulla tekniikalla.

Tämänhetkinen:
Vakio B230 FT lohko
Walbro 255lph pumppu
KL-Racing lastut
465cc suuttimet
Malpassi BP-säädin
016 imm 3" rungossa
Timos Motor TD04HL-19T Kopioahdin
3" putkisto kahdella vaimentajalla ilman kattia
KL-Racing mallikohtainen Cooleri ilmastoituun
Täysin vakio 530-kansi T-nokalla
Ahtoja 1,3bar


Uusi kone käyty säätämässä 1,5bar asti. Hukkiksessa oli 0,4bar jousi ja ahtopaine ohjattiin solenoidilla. Nyt lyöty jäykempää jousta ja pitäisi säätää sinne 2bar tai vähän yli.



Tekniset tiedot:
Vakio kampura
Wiseco takomännät h-profiiliveiveillä
Turbobandit pakosarja
KL-Racing valettu imusarja
531-kansi 44/38 venttiileillä  KG2T-nokka
Lensun HX-42 64/62.45mm  18 pakopesällä
3,5" downpipe 3" loppuputki
PO-metalli vauhtipyörä vakiotriggerillä
VAG hukkakipinäpuola sisäisellä pääteasteella
Walbro 520lph RE85 tankinsisäinen pumppu
1700cc suuttimet
KL-racing "mallikohtainen" cooleri
Nuke Performance suutintukki ja polttoaineenpaineensäädin
Bensalinjat meno AN8 ja paluu AN6.
RE85 polttoaineena
Maxxecu Sport moottorinohjaus

Ajettavuus kaupungissakin mielestäni hyvä.

« Viimeksi muokattu: 12.08.2019, 18:38:24 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 940 B230FT+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1550
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #231 : 04.10.2019, 17:36:30 »
B230FT rempattuna
Koskematon 530 + T
HX35#12
38mm Tialin kopiohukkis
668cc Dekat, 3bar bensanpaine
VAG hukkakipinä
Tankissa 255lph Walbro
ATecu V3
KL-Racingin mallikohtainen välijäähy
1.2bar ahtoja ja E98 tankissa.

Vähän oli tulos pettymys, mutta ajamalla kotiin ja leimalle saatiin laput. Seuraavaksi nokka ja ehkä kansi työn alle ja lisää ahtoja

Kuva suttuinen mutta 283hv/409nm moottorilta


Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa J4nne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #232 : 04.10.2019, 20:55:27 »
Ihan alueella oleva tulos tollaselle persesilmä nokalle noilla paineilla. Ei liiku kuin papin raikas henki tuolla nokalla.
-940 classic, B230FT
-940 Harraste rotisko, b230ft, 531, 54mm@2.1bar

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #233 : 04.10.2019, 21:03:00 »
Ihan alueella oleva tulos tollaselle persesilmä nokalle noilla paineilla. Ei liiku kuin papin raikas henki tuolla nokalla.

Paras nokka mitä näihin saa... Kuulemma.

Nokka vaihtoon ja painetta ylös sinne asti, että pesä alkaa mee tukkoon, mut varmaan ei paljo yli 1.5 kärsi nostaa.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1550
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #234 : 04.10.2019, 21:09:43 »
Sinne 1.5 - 1.7bar on tarkoitus ahdot nostaa.
Pukissa olisi yhdessä moottorissa "joutilaana" Hegeh:n työstämä 531 46/38 venoilla ja VX3 nenällä ja sitä jo vähän silmäilin tuohon tilalle  ::)

Se +300hv kun sieltä saataisiin ja vähän paremmin jos heräisi niin olen tyytyväinen
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa J4nne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #235 : 04.10.2019, 21:58:45 »
Paras nokka mitä näihin saa... Kuulemma.

Nokka vaihtoon ja painetta ylös sinne asti, että pesä alkaa mee tukkoon, mut varmaan ei paljo yli 1.5 kärsi nostaa.
Ja lh2.4 ainoa ja oikia ruisku  :D 2019 ja lh lastutus  :2funny:
Sinne 1.5 - 1.7bar on tarkoitus ahdot nostaa.
Pukissa olisi yhdessä moottorissa "joutilaana" Hegeh:n työstämä 531 46/38 venoilla ja VX3 nenällä ja sitä jo vähän silmäilin tuohon tilalle  ::)

Se +300hv kun sieltä saataisiin ja vähän paremmin jos heräisi niin olen tyytyväinen
Oheiseilla kannella ei luulisi olevan ongelma, paremminki voit huolestua siitä että noi junioriliigan suuttimes pohjaa tolla paremmalla hatulla varmaan enneku 1.5bar saavutetaan, toki voimaa alkaa olla liki seuraavaa satalukua jo siinävaiheessa.

t:kokemusen peikko..  S*
« Viimeksi muokattu: 04.10.2019, 22:13:17 kirjoittanut J4nne_ »
-940 classic, B230FT
-940 Harraste rotisko, b230ft, 531, 54mm@2.1bar

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 519
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #236 : 22.10.2019, 22:31:11 »
B230fk
H-profiilit
hx35#12
vakio 530
a-nokka
vag hukkakipinä
ATecu V3
iso cooleri
3"putki
300hp ja 420nm @ 1.6bar



« Viimeksi muokattu: 22.10.2019, 22:32:44 kirjoittanut V70 2.5 »
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

 

TamCar  KKD Motorsport