Proturbo  Autodiagnoosi

LH 2.4:n säätäminen

  • 1048 Vastauksia
  • 229437 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4263
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #15 : 25.09.2014, 21:15:16 »
Mutta oli miten oli toiset jatkaa älhoolla ja toiset hipojärjestelmillä. Se ei minua haittaa, hienoa kun on erilaisia ihmisiä. Toivottavasti saavutat vielä jotain suurta.

Minusta on suuri saavutus jo pysytä taivuttamaan LH Wiinaksille ja melkein mielivaltaisen kokoisille suuttimille!  ;)
Ja kertoa vieläpä ilmaiseksi kaikille, kuinka temppu tehdään!  :hg:

HIPOin tuotantoauto LH:lla ja EZK:lla on tietääkseni Possun 928.  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7224
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #16 : 25.09.2014, 21:15:53 »
No, täytyy sanoa, ettei tuo 550hv tehon saavuttaminen ole moottorinohjauksesta kiinni edelleenkään. Laskin kouraan ja toteamaan ihan itse tuo asia.

Toivottavasti kukaan ei ota tätä nyt ihan absoluuttisena totuutena.

Olis varmaan itse tarvinnut ostaa sellanen näytöllinen tieteislaskin, että olisi saanut tuon +500hv LH:lla.

Muutoksien määrä on jo kohtuu suuri, jos meinaa LH:lla tuon määrän saavuttaa. Samalla rahalla
sitten jo ostaa ihan oikean moottorinohjauksen.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4263
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #17 : 25.09.2014, 21:26:47 »
Olis varmaan itse tarvinnut ostaa sellanen näytöllinen tieteislaskin, että olisi saanut tuon +500hv LH:lla.

Muutoksien määrä on jo kohtuu suuri, jos meinaa LH:lla tuon määrän saavuttaa. Samalla rahalla
sitten jo ostaa ihan oikean moottorinohjauksen.

No, vähän muutakin tarvitset sen laskimen lisäksi!  ;D

LH:ssa ei tarvitse muuttaa mitään mekaanista varsinaisesti, mutta moottorissa itsessään kyllä. Mutta ne samat muutokset pitäisi tehdä joka tapauksessa, oli ohjaus mikä tahansa.

LH hanskaa yhdessa suutinpankissa 1000cc suuttimet hienosti, sen jälkeen pitää aktivoida toinen suutinpankki!

Minusta on kertakaikkisen ratki-reimukasta se, että minulle tullaan kertomaan mitä LH kykenee ja mitä ei, vaikkei sen sielun elämästä "kertojilla" ole mitään kokemusta!  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7224
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #18 : 25.09.2014, 21:38:10 »
Minusta on kertakaikkisen ratki-reimukasta se, että minulle tullaan kertomaan mitä LH kykenee ja mitä ei, vaikkei sen sielun elämästä "kertojilla" ole mitään kokemusta!  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Ei se sitten enää ole mikään STD LH, jos siihen tekee hukkakipinämodin, että saa jakajasytkän vaihdettua sellaiseen, jolla tuon tehon määrän vaatiman polttoaineen saa tulille.

Tässä kohtaa käytetty rahamäärä (säätötyökaluihin, muutettuihin osiin ja 3 m3 poltettua etanolia säätöjen haussa on hukattua rahaa).

Mä sponssaan sulle 550 hv ahtimen, jos saat ensi kesänä LH:lla 550 hv. Jos et saa niin palautat ahtimen. Kuulostaako reilulta.

Kansa vaatii näyttöjä.

Päätös tehtävä tämän vuorokauden kuluessa.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4263
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #19 : 25.09.2014, 21:59:34 »
Ei se sitten enää ole mikään STD LH, jos siihen tekee hukkakipinämodin, että saa jakajasytkän vaihdettua sellaiseen, jolla tuon tehon määrän vaatiman polttoaineen saa tulille.
Tuo on EZK:n puolella!  , S*

LH hoittaa vain polttoaineensyötön.  ;)

Tässä kohtaa käytetty rahamäärä (säätötyökaluihin, muutettuihin osiin ja 3 m3 poltettua etanolia säätöjen haussa on hukattua rahaa).
Mä sponssaan sulle 550 hv ahtimen, jos saat ensi kesänä LH:lla 550 hv. Jos et saa niin palautat ahtimen. Kuulostaako reilulta.

Säätötyökaluina riittävät läppäri ja laajakaista-lambda ja tietysti Ostric tarvitaan (~ €200,-)

Mekaniikassa tarvittavat muutokset täytyy joka tapauksessa tehdä, oli moottorin ohjaus mikä tahansa.
Vakio-romuilla sitä ei pysty tekemään megalla tai millään muullakaan ohjauksella.

Minulla ei ole työkaluja tehdä esim. imu/pakosarjaa, eikä kummoista taitoakaan hitsaus/koneistus hommiin.
Mutta LH:n pystyn säätämään tuohon, jos joku muu tekee mekaanisen puolen.

Säätämistä täytyy tehdä oli ohjaus mikä tahansa. Omassani olen käyttänyt suurimman polttoaineesta osan LH/EZK:n opiskeluun, enkä säätämiseen.

Eräs nimimerkki voi kertoa, kuinka kauan tarvitsin hänen autonsa säätämiseen bensalla toimimaan kunnolla yli kilon ahdoilla ja hitusen isommalla ahtimella. Kyseinen auto liikkuu vieläkin!  ;)

Kansa vaatii näyttöjä.
Päätös tehtävä tämän vuorokauden kuluessa.

Kansa on saanut näyttönsä!
Olen valmistanut Wiina-kontin ihan omin kätösin ilman mitään apua mistään.

En ota ahdin-tarjoustasi vastaan, sillä vetosi ei ole reilu mekaniikan puolelta. Tee sinä moottori ja minä pistän sen toimimaan LH:lla!  :pomo:

Ja edelleen, kertokaa miksi se ei olisi mahdollista?  :o

Toki jossain vaiheessa se suutinten ohjauksen resoluutio tulee vastaan, mutta ei ihan hevillä tai edes Jazzilla!  ;D

Taidampa mennä heti hallille ja viritellä pölyttyneen 984-boksini tatechin tilalle :D noniin menen nukkumaan.

Tarvitsetko hyvän binin pohjan ja XDF:n?  ;) ;D

Mikan vs. muu maailma.
jatkuu ensi numerossa

Eihän se sovi, että joku Wirittää Wäärin!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2039
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #20 : 25.09.2014, 22:12:42 »
Eihän se sovi, että joku Wirittää Wäärin!  :2funny:
Ei, tässä on nyt ihan muita asioita mitkä ei sovi.
Oot ihan ite tehnyt tästä LH-systeemistä älyttömän numeron. Joo hieno juttu että sulla omassa autossa homma pelaa omasta mielestäsi hyvin ja tavoitteet on saavutettu, hatunnosto siitä. -H- Mutta ei niihin omiin juttuihin ja toimintatapoihin kannata kangistua ihan liiaksi ja tuputtaa niitä joka puolelle niinkuin nyt sattuisit olemaan maailman ainoa ihminen joka kyseisestä nykyisellään jo vanhasta moottorinohjauksesta jotain tajuaa. Ihan turhaa on paukutella henkseleitä että minäminäminä eikä kukaan muu.

Alkaa kuulostaa vielä naurettavammalta kun vedetään muiden foorumeiden mollaaminen mukaan leikkiin. Ihan varmaan ne kuule siellä TB:llä ja TPC:lläkin näistä laitteista jotain ymmärtää ja todennäköisesti aika paljon enemmän kuin me täällä. Vai oletko edes lukenut em. foorumeita?

Sehän on vain hyvä asia esittää omia kokemuksia ja näkemyksiä palstalla vastaan tuleviin kysymyksiin. Niin minäkin teen. Mutta sen oman näkemyksen ja kokemuksen aiheesta voi esittää niin monella tavalla. Ja se jääräpäinen jankkaaminen samoista asioista ei vaan johda mihinkään. Sun kanta on tullut selväksi jo aikapäiviä sitten, nyt vaan odotellaan sitä vaikkapa nyt sitten 550hp wäärin wiritettyä wiinavinokonttimerikonetta LH-jetillä. Jos voi kirkkain silmin väittää että se on mahdollista, niin pitää sille väitteelle olla jotain perusteita. Tällä foorumilla ei kuitenkaan kovin moni ole älhoolla penkittänyt edes nelosella alkavia teholukemia.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 375
  • Volvolandia...fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #21 : 25.09.2014, 22:18:53 »
tässä olisi potenttiaalia:
Juha rakentaa koneen oletetun 500++ hv kestävin osin ja mika runttaa std älhoolla kartat kohdilleen.
jos koneesta irtoaa sen 500++hv ja kone kestää enemmänkin kuin sen kaksi penkkivetoa mikasta tulee maailman kuuluisin lh friikki ja foorumin kunniajäsen.
JOS voimaa ei löydy/ löytyy ongelmia moottorin ohjauksesta/ mika häpeää ja korvaa hajoittamansa koneen.
vielä pitäisi saada vertailukohte samalla kombolla ja "oikealla" moot. ohjauksella

... rupeaa menemään kohta rahamiesten hommiks ;D

E: multa voi ruveta ostamaan vedonlyönti kuponkeja huomisesta eteenpäin
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 22:20:42 kirjoittanut dumppi »
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 628
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #22 : 25.09.2014, 22:44:13 »
Pitääkö joka topicci vuodattaa kuralle jos mikan vahingossa sanoo että "kylläpä"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
  • LH-uuno
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #23 : 25.09.2014, 23:38:47 »
Pitääkö joka topicci vuodattaa kuralle jos mikan vahingossa sanoo että "kylläpä"
Tottakai. Koska LH:ta säätää hörhö, joka ei esitä korjauksia mitenkään poliittisesti korrektisti (lausutaan: mulukku), vaan sanoo typerästä rakennelmasta että se on typerä. Tää on mun mielestä täysin hyvä perustelu todeta että LH:ta ei voi säätää itse eikä käyttää viritetyssä moottorissa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 23:42:52 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 776
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #24 : 26.09.2014, 00:26:04 »
Tee sinä moottori ja minä pistän sen toimimaan LH:lla!  :pomo:
+1!  mutta eikö olisi reiluinta että se ei ole millään osin mikan:in omaisuuttaa. Mikan:in rahojanan ei ole siinä moottorissa kiinni. Mikan vain säätää :)  JuHaU miten olisi että rata-amazon Top 1# 1/4 mailille LH/EZK:lla  :3/4 jättää sen:

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 716
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #25 : 26.09.2014, 00:34:18 »
LH kun ohjaa vain 4-pyttystä niin ei top 1 ole enää realistinen. 6-cyl tinakoneet megalla on jo sen verta kova sana.. Tietty jos joku haluaa varjokisat nopeimmasta nelarista..
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T, 945-98 Classic 531-16T-AW-MCC, 945-98 Classic M90-ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC ZF-MCC (2h paku), 945-96 D24TIC M90-ECC (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3088
  • 195hv/406Nm
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #26 : 26.09.2014, 01:13:40 »
Täältä on tulossa viel sellanen insinööri pornon taidon näyte tuohon lh ezk vääntöön että oksat pois ;)

Volvo 245 2.3i -92 (winter beater)
Volvo 945 turbo -96 (Proju topic)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1256
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #27 : 26.09.2014, 07:46:21 »
OT
...
... rupeaa menemään kohta rahamiesten hommiks ;D

E: multa voi ruveta ostamaan vedonlyönti kuponkeja huomisesta eteenpäin
Niinpä alkaa :pomo:, ja kerroin on?
"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
 
KIITOS!

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 375
  • Volvolandia...fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #28 : 26.09.2014, 08:19:09 »
OTNiinpä alkaa :pomo:, ja kerroin on?
20:1
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1256
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #29 : 26.09.2014, 08:24:23 »
20:1
Molempiin?
Löytyykö kassasta rahaa, jos tonnin laittaa molemmin päin puolesta ja vastaan 500+hv?


Aika pitkälle on päästy turboista...  ensin moottorinohjaukseen ja nyt jo vedonlyöntiin. ;)
« Viimeksi muokattu: 26.09.2014, 08:28:52 kirjoittanut -jadi- »
"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
 
KIITOS!

 

Carcom Oy  Ateho