Elekma  Autoracing

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 820 Vastauksia
  • 212700 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1446
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #795 : 19.05.2018, 10:36:07 »
Onko muilla ollut vaikeuksia saada 240 volvoo nelipyöräsuuntauksesta "läpi" ku tarvii nykyään sen lapun muutoskatsastukseen. Muuten menee arvoihin mutta eestä ei saa casteria kohilleen muutaku vinguttamalla ihan törkeen isot reiät sinne yläpäähän.
Alla siis -40mm lesjöt


Mulla on todennu konttorilla, ettei madalletulla alustalla ole tarkoituskaan saada arvoja täysin alkuperäiselle alustalle tarkoitettuihin raja-arvoihin. Etenkin tollasessa missä ei alustalla juurikaan ole säätöjä, tärkeämpi että arvot on symmetriset...
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jeska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #796 : 19.05.2018, 11:07:55 »
Mulla on todennu konttorilla, ettei madalletulla alustalla ole tarkoituskaan saada arvoja täysin alkuperäiselle alustalle tarkoitettuihin raja-arvoihin. Etenkin tollasessa missä ei alustalla juurikaan ole säätöjä, tärkeämpi että arvot on symmetriset...

Jaahas eli tämäkin konttorikohtaista.

Menisiköhän arvoihin jos laittas vakio jouset takas?
« Viimeksi muokattu: 19.05.2018, 11:22:26 kirjoittanut Jeska »

Poissa Rusakko666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #797 : 28.06.2018, 03:12:46 »
Nyt on tuoreella Volvo kuskilla sormi suussa. Mistäs löytyy hyvä ja jäykkä alusta 240 farkkuun vuosimallia 91? :D Tällä hetkellä laikattu edestä ja takaa aivan perkeleen löysä. Ei meinaa millään löytyä hyvää alustaa joka ei maksa montaa tonnia..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1999
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #798 : 28.06.2018, 08:30:28 »
Perinteisesti kuormajouset taakse 1,5 kierrosta lyhennettynä. Takana mulla on punaiset Konit, jäykkyysasetus 3.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2819
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #799 : 28.06.2018, 08:55:30 »
Tuolta löytyy useampia vaihtoehtoja, BC Racing, Bilstein, Gaz ainakin: http://www.retroturbo.com/?product_cat=coilovers-200suspension
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa Rusakko666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #800 : 29.06.2018, 01:01:43 »
Pitäisi kotimaasta löytää alustasarja, en viittis ulkomailta tilata. Ei meinaa löytyä millään, tai sitten olen huono käyttämään Googlea. Kaveri suositteli Bilsteiniä, mutta en löydä mistään suoriltaan sarjaa jossa olisi etu ja takatolpat, sekä jouset. Jouset nyt eivät niinkään ole pakolliset, mutta edes jos jostain löytyisi tolpat. Auto pitäisi muutenkin laittaa tiptop kuntoon ja käydä muutoskatsastamassa.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2819
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #801 : 29.06.2018, 10:22:52 »
Pitäisi kotimaasta löytää alustasarja, en viittis ulkomailta tilata. Ei meinaa löytyä millään, tai sitten olen huono käyttämään Googlea. Kaveri suositteli Bilsteiniä, mutta en löydä mistään suoriltaan sarjaa jossa olisi etu ja takatolpat, sekä jouset. Jouset nyt eivät niinkään ole pakolliset, mutta edes jos jostain löytyisi tolpat. Auto pitäisi muutenkin laittaa tiptop kuntoon ja käydä muutoskatsastamassa.
Kokonaisia kiinteitä sarjoja ei ole mullekaan osunut silmiin mutta kyllä pitäisi ihan jonkun varaosapuljun kautta saada tilattua esim. Bilstein B6/B8 ja Koni Sport tolppia? Sitten vaan jotkut jäykemmät jouset erikseen. BC Racingia saa tietysti Mamasanilta ja niiden jälleenmyyjiltä.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa Rusakko666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #802 : 29.06.2018, 15:25:56 »
Kokonaisia kiinteitä sarjoja ei ole mullekaan osunut silmiin mutta kyllä pitäisi ihan jonkun varaosapuljun kautta saada tilattua esim. Bilstein B6/B8 ja Koni Sport tolppia? Sitten vaan jotkut jäykemmät jouset erikseen. BC Racingia saa tietysti Mamasanilta ja niiden jälleenmyyjiltä.

Kiitos vastauksesta! Lähdenpäs tästä kyselemään ja ihmettelemään! :D

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 343
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #803 : 29.06.2018, 17:11:04 »
Kysymys BC Racingistä ja iskaritornin yläpäästä.

Iskaritornin yläpäässä oleva reikä ei pyöreä. Onnistuuko camber-säädön tekeminen ilman reiän pyöristystä ja suurentamista?
Etutolpat odottaisi asennustaan ja olisi kiva juttu, jos ei tarttis alkaa peltihommiin. Kertokaa nyt joku mulle, että ei tarvi, pliis  ::)

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 432
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #804 : 29.06.2018, 18:02:22 »
Kysymys BC Racingistä ja iskaritornin yläpäästä.

Iskaritornin yläpäässä oleva reikä ei pyöreä. Onnistuuko camber-säädön tekeminen ilman reiän pyöristystä ja suurentamista?
Etutolpat odottaisi asennustaan ja olisi kiva juttu, jos ei tarttis alkaa peltihommiin. Kertokaa nyt joku mulle, että ei tarvi, pliis  ::)

Joutuu iskaria laskee vähän irti autosta, että saa säädettyä. En ole vielä liian hankalaksi kokenut hommaa, joten ns. "huoltoluukku" on jäänyt tekemättä sinne iskaritornin yläpäähän.
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 343
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #805 : 30.06.2018, 11:22:23 »
Joutuu iskaria laskee vähän irti autosta, että saa säädettyä. En ole vielä liian hankalaksi kokenut hommaa, joten ns. "huoltoluukku" on jäänyt tekemättä sinne iskaritornin yläpäähän.

Kiitos tästä  8)

Jätän sitten peltityöt väliin ja löysäilen muttereita säätöjen tekemiseksi.

Osaiskos joku kertoa millaisilla camber-arvoilla voisi lähteä liikkeelle?

Paikalla puppet

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1695
  • Näpräilijä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #806 : 30.06.2018, 11:54:28 »
Kiitos tästä  8)

Jätän sitten peltityöt väliin ja löysäilen muttereita säätöjen tekemiseksi.

Osaiskos joku kertoa millaisilla camber-arvoilla voisi lähteä liikkeelle?

Mites nämä Likosen arvot?

Nyt siellä on:
Auraus yht. +0.12
Camber -1.0
Caster +2.3
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 432
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #807 : 30.06.2018, 21:47:35 »
Mites nämä Likosen arvot?

Nyt siellä on:
Auraus yht. +0.12
Camber -1.0
Caster +2.3

Kai se siitä on kiinni mitä tarkoitusta varten halutaan säätää. Likosella taitaa olla pito mielessä, kun on tehoakin. Itellä camberit miinuksella 2,5 astetta, että mahtuu renkaat kaaren sisälle (edessä siis vanne 8,5x17" 205/45/17 kumilla, vanteen yläreunasta lokarin kaareen matkaa 30mm)  8)
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #808 : 24.10.2018, 07:53:11 »
Mulla on todennu konttorilla, ettei madalletulla alustalla ole tarkoituskaan saada arvoja täysin alkuperäiselle alustalle tarkoitettuihin raja-arvoihin. Etenkin tollasessa missä ei alustalla juurikaan ole säätöjä, tärkeämpi että arvot on symmetriset...
Ei auta selitykset että arvot on symmetrisiä yms. Ne on oltava valmistajan antamissa toleransseissa joka ei aina ihan hirveä ole. Ei muutakun nelipyöräsuuntauslappu jossa kaikki on ns. Vihreällä niin homma ok. Uskoa ei pakko ole mutta tämä on trafin linjaus ja johon on muutosta haettu. Löytyy uusimmasta rakennemääräyksestä ja ehkä jopa ohjeestakin. 2016 syyskuusta asti näin ollut. Katsuri tekee räikeän virheen jos hyväksyy lapun mikä ei ole toleransseissa.

Poissa RaceCommo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #809 : 17.11.2018, 22:43:11 »
Onko kellään tietoa rata A-ryhmäläisen jousista ja iskareista ja saako vastaavia mistään?

 

Elekma  Autoracing