Ateho  Elekma

Standing mile TOP 20

  • 99 Vastauksia
  • 60843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #15 : 10.11.2014, 21:16:16 »
Jotenkin on etuvetopainotteista tämä nopeiden autojen (tuleva) lista... :D
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4922
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #16 : 11.11.2014, 09:34:19 »
Jotenkin on etuvetopainotteista tämä nopeiden autojen (tuleva) lista... :D
Sämpylän näköiset etuvedot ovat sulavalinjaisempia kuin tiilisikiveltä näyttävät takapotkut.
Etuvetojen suunnittelun aikaan on taidettu jo tuntea tuulitunnelikin.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1863
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #17 : 11.11.2014, 10:04:53 »
Sämpylän näköiset etuvedot ovat sulavalinjaisempia kuin tiilisikiveltä näyttävät takapotkut.
Etuvetojen suunnittelun aikaan on taidettu jo tuntea tuulitunnelikin.

Onhan se tunnettu jo takavetojen aikaan mutta etuvetojen tullessa ne vasta oppi käyttämään sitä, sekä ties mitä niillä sieltä saaduilla arvoilla kuuluisi tehdä :D

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #18 : 11.11.2014, 10:10:26 »
Tehoa tarvii olla esim. 240 volvossa n.750hv jotta 300km/h menee rikki maililla. x40ssä riittää n.650hv vastaavaan. Ois myös suotavaa että moottori kestäs sen 30s kaasupohjassa.  ;D
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa vitor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #19 : 11.11.2014, 10:25:11 »
7 pikku volvoa menny yli 280km/h

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #20 : 11.11.2014, 12:22:28 »
7 pikku volvoa menny yli 280km/h
Tuo vaatii sen 500hv x40sessä.  8)
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4034
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #21 : 11.11.2014, 12:47:16 »
Itteä lähinnä ihmetyttää, miksei 850:iä ole niin paljoa? Nuita "Mitsubisheja" tuntus olevan kohta jo joka kylällä enemmän kuin yksi, joka kulkee sen yli 280. :D
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa butriz

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #22 : 11.11.2014, 12:59:23 »
Itteä lähinnä ihmetyttää, miksei 850:iä ole niin paljoa? Nuita "Mitsubisheja" tuntus olevan kohta jo joka kylällä enemmän kuin yksi, joka kulkee sen yli 280. :D
jos matkaa on 2-3 mailia voi mennäkkin...600hp tarvis ainakin olla oikeesti jos käsipätkällä ton 280 maililla ajaa...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10333
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #23 : 11.11.2014, 13:18:39 »
Mikä muuten on eka koristen x40 mallien ilmavastuskerroin? Aloin vain miettimään. Netin ihmeellisestä maailmasta löytyi T5R sedanille 0.29. Tietty lisäksi vaikuttaa otsapinta-ala.

Niin ja Volvo 740 (sedan) arvo on 0.41 :). Niin yllättävääkö se on niin mk1 C70 mallin arvo on sama kuin 850 T-5R mallin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #24 : 11.11.2014, 13:21:46 »
http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus8.htm

Sieltä ilmanvastukset ja huomioikaa että toi kokonaiskerroin on se joka ratkasee eli pelkkä ilmanvastuskerroin ei riitä vaan pitää olla keulanpinta-ala myöskin :)
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4922
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #25 : 11.11.2014, 13:42:45 »
http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus8.htm

Sieltä ilmanvastukset ja huomioikaa että toi kokonaiskerroin on se joka ratkasee eli pelkkä ilmanvastuskerroin ei riitä vaan pitää olla keulanpinta-ala myöskin :)
Joo ei autolehtien ihannoima cd-arvo, vaan nimen omaan cdA joka huomio myös pinta-alan.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10333
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #26 : 11.11.2014, 14:25:45 »
Onko maili kuskit kokeillu miten pienet tuunaukset vaikuttaa nopeuteen? Ei taida paljoa vaikuttaa vetästä umpeen keulasta turhia rakoja ja reikiä?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #27 : 11.11.2014, 17:46:01 »
Onko maili kuskit kokeillu miten pienet tuunaukset vaikuttaa nopeuteen? Ei taida paljoa vaikuttaa vetästä umpeen keulasta turhia rakoja ja reikiä?
Me ollaan vaan laitettu lisää boostia jos ei oo kulkennu riittävästi.  ;D Enemmän tarvii keulassa ilmaa coolerilla ja syylärille ku että lähtis tukkiin keulaa. Pohja tasaseksi vaikuttas varmasti.
Ite en oo lähtenny aerodynamiikan kanssa kikkaileen vaan auto on aina ollu samassa iskussa kuin kadulla noissa mailin ajoissa.

Jos otetaan vertailuun s40 T4 ja 760 volgat. Niin 300km/h vauhdissa hukkuu 365hp tehoa pelkän ilmanvastuksen voittamiseen pikkuvolgassa. Samassa nopeudessa 760ssä hukkuu 480hp ilmanvastuksen voittamiseen. Tarkottaa sitä että 115hv enemmän tarvii olla tollasessa vanhan liiton volgassa enemmän voimaa jotta edes kulkee 300km/h. Voimansiirtoon menee etuvedossa n.10% manuaaliaskilla ja 15% noin karkeesti takavedossa. Tässä takaveto häviää n.40hv verrattuna etuvetoon.

Volvo S40 T4   96-   0,31   2,06   0,6386
Volvo 760           88-    0,38   2,17   0,8246

Jotta siis takaveto vanhanliiton volvo kulkee 300km/h maililla siinä tarvii olla 800hv kun pikkuvolgassa riittää 650hv.  ;D
Tässä yksi hyvä syy miksi punalohkolla ei maililla helposti juhlita, saati sitten että 800hv punalohko kestäs 30s kaasu pohjassa...
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014, 17:58:20 kirjoittanut VulvaS40T4 »
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #28 : 11.11.2014, 18:23:49 »
Me ollaan vaan laitettu lisää boostia jos ei oo kulkennu riittävästi.  ;D Enemmän tarvii keulassa ilmaa coolerilla ja syylärille ku että lähtis tukkiin keulaa. Pohja tasaseksi vaikuttas varmasti.
Ite en oo lähtenny aerodynamiikan kanssa kikkaileen vaan auto on aina ollu samassa iskussa kuin kadulla noissa mailin ajoissa.

Jos otetaan vertailuun s40 T4 ja 760 volgat. Niin 300km/h vauhdissa hukkuu 365hp tehoa pelkän ilmanvastuksen voittamiseen pikkuvolgassa. Samassa nopeudessa 760ssä hukkuu 480hp ilmanvastuksen voittamiseen. Tarkottaa sitä että 115hv enemmän tarvii olla tollasessa vanhan liiton volgassa enemmän voimaa jotta edes kulkee 300km/h. Voimansiirtoon menee etuvedossa n.10% manuaaliaskilla ja 15% noin karkeesti takavedossa. Tässä takaveto häviää n.40hv verrattuna etuvetoon.

Volvo S40 T4   96-   0,31   2,06   0,6386
Volvo 760           88-    0,38   2,17   0,8246

Jotta siis takaveto vanhanliiton volvo kulkee 300km/h maililla siinä tarvii olla 800hv kun pikkuvolgassa riittää 650hv.  ;D
Tässä yksi hyvä syy miksi punalohkolla ei maililla helposti juhlita, saati sitten että 800hv punalohko kestäs 30s kaasu pohjassa...

Eikö siinä Peetun 960:sse ollut se +800 ponia, mutta taisi sulaa muutaman vedon jälkeen jarruun.  ::)
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Standing mile TOP 20
« Vastaus #29 : 11.11.2014, 18:30:48 »
Itteä lähinnä ihmetyttää, miksei 850:iä ole niin paljoa? Nuita "Mitsubisheja" tuntus olevan kohta jo joka kylällä enemmän kuin yksi, joka kulkee sen yli 280. :D

Yksi 850 on kulkenut 293 mailille. Kovaa tulosta odoteltu ko. kaverilta, mutta on ollut vähän hommassa hiekkaa liikaakin parina viime kesänä.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R

 

Samppasport  Futurez